Je kunt de NS en prorail wel uit de wind willen houden maar vraag het eens aan de reizigers die op Wormerveer uit de vertraagde trein worden geschopt en daar op het perron op de volgende mogen wachten terwijl hun trein terug gaat naar A'dam. En wat steekt omdat hij niet het eindpunt heeft gehaald staat het ook niet te boek als vertraagd.
Blijft altijd leuk hoe mensen zich verdedigen over de auto dat die veel goedkoper is. Vergeten voor het gemak altijd de overige kosten.
Waar ik woon (buitengebied) rijdt geen bus/trein.
Maar de stelling dat een auto vrijwel altijd goedkoper is gaat echt niet op zoals vaak verkondigd wordt.
...met een verbruik van 1:20 kom je op zo'n 2150 euro aan benzine bij 2euro/liter. De wegenbelasting is 280 euro per jaar, de verzekering is 350 euro, onderhoud en afschrijving 1800 euro. Samen maakt dat 2150+280+350+1800= 4580 euro waarbij ik ruim reken. De reistijd van deur tot deur is dan zo'n 50 minuten.
Met de auto ben ik vanuit huis tot op mijn werkplek 25 minuten kwijt. Per dag bespaar ik dus 1,5 uur reistijd uit, die ik mooi kan besteden aan treintjes. En aangezien, dat hobby is en hobby geld mag kosten, heb ik dus een auto.