Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 17:21:21
ROCO 66420 door grossraumwagen
Vandaag om 17:18:40
Koploper overzetten naar iTrain door Hasenwald
Vandaag om 17:08:48
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 16:57:39
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door FritsT
Vandaag om 16:56:26
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Pauldg
Vandaag om 16:54:54
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 16:44:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:28:49
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 16:19:55
Raadplaatje door Lars Smelter
Vandaag om 16:12:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 16:11:27
Wat doen jullie als het koud wordt? door arnout
Vandaag om 16:07:39
Da's Daz 2 door tothebeach
Vandaag om 15:28:12
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Arjan6511
Vandaag om 15:20:22
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 13:47:35
Piko 2025 door VAM65
Vandaag om 13:25:02
Spur 1 Tage 18 en 19 oktober 2025 door Kees-Jan
Vandaag om 12:46:38
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 12:35:45
Standerdmolen door MOVisser
Vandaag om 11:16:36
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 11:11:07
20 21 september Ritten met Mat '46 tijdens Open Trein Festival NSM door Rick
Vandaag om 11:04:28
Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
Vandaag om 10:54:03
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door Ronald Halma
Vandaag om 10:32:02
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Teun
Vandaag om 10:22:19
Roco 2025 door Bertje B
Vandaag om 09:59:50
Onbekend analoog bouwsteentje door henk
Vandaag om 09:56:48
PIKO sounddecoder NS2200 instellingen door mamory
Vandaag om 09:19:17
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door spoorijzer
Vandaag om 07:50:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 07:39:55
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door RailEnthusiast
Vandaag om 05:58:39
  

Auteur Topic: NS heeft meer treinen nodig  (gelezen 15290 keer)

Anoniem

  • Gast
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #45 Gepost op: 31 August 2006, 20:04:47 »
Die kunnen weliswaar niet met een BDs overweg, maar daar zal wellicht een mouw aan te passen zijn.

ICK bijvoorbeeld, en dan de 1700-en vrijmaken.

Gert1

  • Gast
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #46 Gepost op: 31 August 2006, 20:38:24 »
Volgens mij is er een redelijk overschot aan locomotieven, in ieder geval de Railion 1600's. Die kunnen weliswaar niet met een BDs overweg, maar daar zal wellicht een mouw aan te passen zijn.

- Peter

Klopt, maar Railion 1600's komen niet uit een ander land hè?
(Ik schreef immers tractievoertuigen uit een ander land lijken me uitgesloten). De vraag is overigens of het vooral om een tekort aan zitplaatsen gaat of ook om een tekort aan tractie?

mvg,
Gert

RodeDuivel

  • Offline Offline
  • Berichten: 823
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #47 Gepost op: 31 August 2006, 21:00:26 »
Medio jaren negentig heeft er een project gelopen bij NSR in de tijd dat het gehele 1600 en 1700 park nog deel uitmaakte van de locpool van NSR. De splitsing naar NS Cargo had nog niet plaatsgevonden.

Het project heette ALI = Alle Locomotieven Identiek. Dit betekent dat inzet van de huidige 1600 serie niet op problemen hoeft te stuiten.

Het vraagpunt betreft naar mijn idee het verkrijgen van rijtuigen. Overigens is er qua tractie nog een alternatief. De TRAXX locomotieven ondergaan op dit moment een toelatingsattest voor het Nederlandse spoor. Deze kunnen eenvoudig onttrokken worden aan een dispolocpool.

Kortom het probleem van het materieeltekort is te overzien

Greetz,

Willem

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 795
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #48 Gepost op: 01 September 2006, 01:31:24 »
traxx is de serie 185 van Bombardier, de disco pool is van conculega siemens.

Groeten, Alexander

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 795
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #49 Gepost op: 01 September 2006, 01:49:56 »
NSR is ook heeft ook lijnen in de Uk , waar door de wetgeving daar, bijna alle treinen vervangen zijn. Dus daar zullen ze nog wel wat "slam- door" treinen hebben ztaan.

Groeten, Alexander

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8533
  • Spoor N
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #50 Gepost op: 01 September 2006, 11:11:19 »
Medio jaren negentig heeft er een project gelopen bij NSR in de tijd dat het gehele 1600 en 1700 park nog deel uitmaakte van de locpool van NSR. De splitsing naar NS Cargo had nog niet plaatsgevonden.

Het project heette ALI = Alle Locomotieven Identiek. Dit betekent dat inzet van de huidige 1600 serie niet op problemen hoeft te stuiten.
Alleen kunnen de 1600'en dan nog steeds niet met de ICR BDs'en rijden omdat die hetzelfde stuurstandsysteem hebben als de 1700'en/DDAR terwijl de 1600'en een ander systeem hebben voor het DDM materieel.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Mr Timetable

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #51 Gepost op: 01 September 2006, 12:54:06 »
Dus daar zullen ze nog wel wat "slam- door" treinen hebben ztaan.

Zeer geschikt voor spitstreinen ;D :)

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 520
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #52 Gepost op: 02 September 2006, 00:45:48 »
OP een rijtje:
de V6-V8 krijgen een beurtje om nog 2 jaar te kunnen rijden
de ICK gaan weer geheel in dienst
er worden 11 BDs'en bij gebouwd
vanaf 2008 stromen de nieuwe sprinter zesjes binnen.
benelux ICR gaat medio 2007 op de HSL rijden.

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #53 Gepost op: 02 September 2006, 11:15:15 »
de V6-V8 krijgen een beurtje om nog 2 jaar te kunnen rijden
V4-V6 zijn het, de 400-nummerserie van Plan V.

benelux ICR gaat medio 2007 op de HSL rijden.
Aangezien de BNL-serie 600 bij mijn weten vooralsnog gewoon blijft rijden, zullen daarvoor (ook) veel normale ICR nodig zijn, oftewel een vermindering van het voor binnenland beschikbare ICR.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #54 Gepost op: 02 September 2006, 13:43:55 »
Maar dat worden dan die (Traxx?) locs voor de HSL met ICR(m), al dan niet in Benelux-uitvoering? Hoe hard mag ICRm eigenlijk? 160 km/u?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #55 Gepost op: 02 September 2006, 13:59:55 »
ICRm moet op de HSL gaan rijden, dat is duidelijk, en ze mogen inderdaad 160 km/u.

groet,
Julius