Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Lars Smelter
Vandaag om 20:04:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 19:38:33
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 19:20:09
Meerdere sounddecoders doen het alleen heel zacht door ikbener
Vandaag om 19:07:25
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
Vandaag om 19:05:04
Stub switches door Hans1963
Vandaag om 18:52:56
'Permaloog' met electronenbuizen door Peter Kleton
Vandaag om 18:44:17
Spoor- en tramweg parafernalia door Menno
Vandaag om 18:39:09
Roco smeerolie door TonM
Vandaag om 18:37:06
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort) door Peter J K
Vandaag om 18:19:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 18:13:44
Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 18:10:42
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door AlbertG
Vandaag om 17:43:53
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:38:01
Goede wensen voor 2026 door bollen neus
Vandaag om 17:26:10
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan. door Peter J K
Vandaag om 17:19:44
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 15:52:23
Pfarrerwinkel bahn door wob
Vandaag om 15:18:39
Onderdelen gezocht voor de Fleischmann Piccolo BR38 door stoombr38
Vandaag om 15:01:09
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Gerrit H
Vandaag om 14:11:04
Piko EUROCITY 2869 traxx door the_gold
Vandaag om 13:56:02
HO wisselnietjes gezocht..... door Jean
Vandaag om 12:17:17
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door DJV
Vandaag om 12:05:12
Achtergrond met AI door Pauldg
Vandaag om 11:55:59
Voiture-restaurant « Libre-Service » - Jouef HJ4208 - HO 1/87 - CIWL - EP IV door odaoda
Vandaag om 11:47:30
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Eric B
Vandaag om 10:54:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:59:07
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 09:06:23
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
19 December 2025, 22:24:19
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
19 December 2025, 22:19:10
  

Auteur Topic: NS heeft meer treinen nodig  (gelezen 15851 keer)

Anoniem

  • Gast
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #45 Gepost op: 31 August 2006, 20:04:47 »
Die kunnen weliswaar niet met een BDs overweg, maar daar zal wellicht een mouw aan te passen zijn.

ICK bijvoorbeeld, en dan de 1700-en vrijmaken.

Gert1

  • Gast
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #46 Gepost op: 31 August 2006, 20:38:24 »
Volgens mij is er een redelijk overschot aan locomotieven, in ieder geval de Railion 1600's. Die kunnen weliswaar niet met een BDs overweg, maar daar zal wellicht een mouw aan te passen zijn.

- Peter

Klopt, maar Railion 1600's komen niet uit een ander land hè?
(Ik schreef immers tractievoertuigen uit een ander land lijken me uitgesloten). De vraag is overigens of het vooral om een tekort aan zitplaatsen gaat of ook om een tekort aan tractie?

mvg,
Gert

RodeDuivel

  • Offline Offline
  • Berichten: 836
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #47 Gepost op: 31 August 2006, 21:00:26 »
Medio jaren negentig heeft er een project gelopen bij NSR in de tijd dat het gehele 1600 en 1700 park nog deel uitmaakte van de locpool van NSR. De splitsing naar NS Cargo had nog niet plaatsgevonden.

Het project heette ALI = Alle Locomotieven Identiek. Dit betekent dat inzet van de huidige 1600 serie niet op problemen hoeft te stuiten.

Het vraagpunt betreft naar mijn idee het verkrijgen van rijtuigen. Overigens is er qua tractie nog een alternatief. De TRAXX locomotieven ondergaan op dit moment een toelatingsattest voor het Nederlandse spoor. Deze kunnen eenvoudig onttrokken worden aan een dispolocpool.

Kortom het probleem van het materieeltekort is te overzien

Greetz,

Willem

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 796
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #48 Gepost op: 01 September 2006, 01:31:24 »
traxx is de serie 185 van Bombardier, de disco pool is van conculega siemens.

Groeten, Alexander

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 796
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #49 Gepost op: 01 September 2006, 01:49:56 »
NSR is ook heeft ook lijnen in de Uk , waar door de wetgeving daar, bijna alle treinen vervangen zijn. Dus daar zullen ze nog wel wat "slam- door" treinen hebben ztaan.

Groeten, Alexander

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8640
  • Spoor N
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #50 Gepost op: 01 September 2006, 11:11:19 »
Medio jaren negentig heeft er een project gelopen bij NSR in de tijd dat het gehele 1600 en 1700 park nog deel uitmaakte van de locpool van NSR. De splitsing naar NS Cargo had nog niet plaatsgevonden.

Het project heette ALI = Alle Locomotieven Identiek. Dit betekent dat inzet van de huidige 1600 serie niet op problemen hoeft te stuiten.
Alleen kunnen de 1600'en dan nog steeds niet met de ICR BDs'en rijden omdat die hetzelfde stuurstandsysteem hebben als de 1700'en/DDAR terwijl de 1600'en een ander systeem hebben voor het DDM materieel.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Mr Timetable

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #51 Gepost op: 01 September 2006, 12:54:06 »
Dus daar zullen ze nog wel wat "slam- door" treinen hebben ztaan.

Zeer geschikt voor spitstreinen ;D :)

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 520
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #52 Gepost op: 02 September 2006, 00:45:48 »
OP een rijtje:
de V6-V8 krijgen een beurtje om nog 2 jaar te kunnen rijden
de ICK gaan weer geheel in dienst
er worden 11 BDs'en bij gebouwd
vanaf 2008 stromen de nieuwe sprinter zesjes binnen.
benelux ICR gaat medio 2007 op de HSL rijden.

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #53 Gepost op: 02 September 2006, 11:15:15 »
de V6-V8 krijgen een beurtje om nog 2 jaar te kunnen rijden
V4-V6 zijn het, de 400-nummerserie van Plan V.

benelux ICR gaat medio 2007 op de HSL rijden.
Aangezien de BNL-serie 600 bij mijn weten vooralsnog gewoon blijft rijden, zullen daarvoor (ook) veel normale ICR nodig zijn, oftewel een vermindering van het voor binnenland beschikbare ICR.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #54 Gepost op: 02 September 2006, 13:43:55 »
Maar dat worden dan die (Traxx?) locs voor de HSL met ICR(m), al dan niet in Benelux-uitvoering? Hoe hard mag ICRm eigenlijk? 160 km/u?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #55 Gepost op: 02 September 2006, 13:59:55 »
ICRm moet op de HSL gaan rijden, dat is duidelijk, en ze mogen inderdaad 160 km/u.

groet,
Julius