Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
Vandaag om 16:14:12
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
Vandaag om 16:11:55
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door sdz1976
Vandaag om 16:08:42
Einde Koemo ballast ??? door Ronald Halma
Vandaag om 16:01:55
LS Models 2024 door Servé
Vandaag om 15:59:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:56:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door martijnhaman
Vandaag om 15:17:25
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door Falkenberg
Vandaag om 14:43:38
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 14:39:25
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:41:33
Openen Lima Hondekop door Pauldg
Vandaag om 13:08:22
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door JeroenM.
Vandaag om 10:24:06
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Frans
Vandaag om 09:27:24
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
18 april 2024, 21:09:01
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
18 april 2024, 20:05:30
  

Auteur Topic: NS heeft meer treinen nodig  (gelezen 13915 keer)

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
NS heeft meer treinen nodig
« Gepost op: 29 augustus 2006, 10:24:09 »
In het nieuws is te vernemen dat de NS niet genoeg conducteurs en treinen heeft voor de dienstregeling van 2007
Ook wanneer ze "reserve treinen" uit de mottenballen halen schijnt de NS er niet voldoende te hebben.

klik hier

Er moeten dus nieuwe treinen bij komen maar welk type zal dat zijn?
Nog meer IRM's?

m.v.g.

Mark
« Laatst bewerkt op: 29 augustus 2006, 16:25:44 door mmhajvth »
love to build realistic     let's be kind.

BDS2006

  • Gast
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2006, 10:51:14 »
meer wagons met loc's die staan toch al werkloos te wachten

Anoniem

  • Gast
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #2 Gepost op: 29 augustus 2006, 10:52:31 »
Dikke kans dat ze het hekje op de Dijksgracht openzetten en uit de kraal allemaal ICK naar buiten komt stormen  ;D

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2276
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #3 Gepost op: 29 augustus 2006, 10:58:00 »
Hallo!

Er komt helemaal niks bij. Dat artikel waar je naar verwijst is tenenkrommend. Ze hebben het over zes treinstellen per Hc. Bullshit. Er is welliswaar een bakkennorm maar die heeft het over bakken.
Nu is het zo dat er per zeven rijtuigen minstens één Hc moet zijn. Behalve bij VIRM; daar moet op een zesje twee man zijn. Let wel, dat is de planningsnorm. Veiligheidsnorm schrijft ook maar één Hc voor. Als je echter maar één Hc op een VIRM zet komt de trefkans-norm weer in het geding. Deze heeft echter alleen te maken met de service en controle, niet met de veiligheid. Hoewel sociale veiligheid daar weer wél binnen valt. Het lijkt erop dat de directie deze norm voor komend jaar even laat varen. Over een jaar of twee zijn door ET/BTS toch zat Hc's over waardoor het tekort vanzelf opgelost is.

Het enige nieuwe materieel dat op komst is, is het reeds bestelde vervangende materieel voor Mat. '64. Dat levert trouwens wel een ( geringe ) toename van het aantal zitplaatsen op. Ook de verbouwing van ICM zal een beperkte toename van het aantal zitplaatsen met zich meebregen. ( vervallen van keuken en postkast )

De "150" treinen die volgens het bericht uit de mottenballen zijn gehaald is ook volstrekte onzin. Men doelt hierop de ICK's. Ten eerste is dit aantal de volledige vloot en ten tweede hebben in Asd maar een stam of 6 op reserve gestaan. Dus lang geen 150, maar een kleine 70 rijtuigen. Deze zijn overigens inderdaad weer in dienst gesteld. Zelfs in de 3500 serie zijn twee stammen in omloop. Zo zie je maar dat de pers het verschil niet weet tussen bak, rijtuig en treinstel. Dat geeft gelijk zo'n kromme berichtgeving... Super vervelend vind ik dat. Ik zelf vind dat stuk prutsjournalistiek van de bovenste plank.
Jammer.

Groet,

Ger.
« Laatst bewerkt op: 29 augustus 2006, 11:15:11 door Ger »
Met groet,

Ger.

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2276
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #4 Gepost op: 29 augustus 2006, 11:02:36 »
Excuses Mark,  :-[

het bericht in de link van jou is veel soberder dan dit bericht:
http://www.planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=751451/sc=239a10
Dit is het bericht waar mijn reactie deels op gebaseerd is. Dit voor de duidelijkheid.

Groet,

Ger.
Met groet,

Ger.

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3700
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #5 Gepost op: 29 augustus 2006, 11:07:56 »
 Hoi Ger,
 Ik geef je helemaal gelijk,als je die verhalen hoort op de radio en in de kranten leest,daar krijg je kromme tenen van.
Een gewone reiziger ,die nog net weet hoe een trein eruit ziet,begrijpt hier helemaal nix meer van.
En dan die krantentaal over ''Remises'', en ''treinstellen'' waar rijtuigen bedoeld worden...
 Een condukteur op 6 (Zes) Treinstellen is trouwens ook een sterke.  >:(
 Het ergste is,dat de Haagse politiek ook niet beter weet.
BIj de ''Oliecrisis'' in de jaren 70 wilden Kamerleden ,dat er trams op de voormalige spoorlijn Lage Zwaluwe naar Den Bosch gingen rijden.
 Maar nu dwaal ik af.. ;)
-Peter
« Laatst bewerkt op: 29 augustus 2006, 11:10:41 door Peter Haaswijk »
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #6 Gepost op: 29 augustus 2006, 11:11:25 »
Ik ben al lang blij dat jij "alternatief licht" op de zaak schijnt.
Omdat ik zelf niet met de neus op de feiten zit zou ik anders het nieuws geloofd hebben (ten delen want ik wist wel dat er geen 150 ICK's op dijksgracht stonden.) Nu hoor ik tenminste hoe het wel zit.

Met vriendelijke groet,

Mark

PS hoe serieus neem je de pers als ze b.v. door met 3 o's schrijven.  ;)
love to build realistic     let's be kind.

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2276
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #7 Gepost op: 29 augustus 2006, 11:17:27 »
Hallo alweer.

Dat bericht komt dus uit de Volkskrant... Na het NRC de meest respectabele krant van Nederland als je het mij vraagt...
Triest...  :'(
Met groet,

Ger.

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #8 Gepost op: 29 augustus 2006, 11:31:23 »
Steeds meer ICK wordt inderdaad gereactiveerd; in januari waren er i.v.m. de IRM-problemen al bakken gereactiveerd en nu komt ook de rest terug. Op de Dijksgracht staat al een tijdje geen ICK meer, het kan zijn dat er binnenkort enkele al wel gereactiveerde en dus inzetbare rijtuigen worden teruggeplaatst, omdat ze op dit moment nog niet nodig zijn.

Daarnaast is besloten om de stellen van Plan V4 die aan het einde van hun revisietermijn zijn gekomen niet af te voeren, maar nogmaals te reviseren. In afwachting daarvan staan enkele exemplaren nu in de hekken op de Dgr, het eerste stel is inmiddels ook binnengenomen in Haarlem. Dat SGM-II - nu grotendeels actief als SGMm-vervanging - binnenkort ook weer meer planmatig gaat rijden was al langer bekend.

Wat er naast die acties verder nog bij moet komen weet ik niet, naar verluidt is men wel bezig met het zoeken naar geschikt mat. dat men kan gaan huren/kopen.

Groet, Julius

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2276
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #9 Gepost op: 29 augustus 2006, 11:40:12 »
Dat huren of kopen zet voor de korte termijn geen zoden aan de dijk. Alleen al het opleiden van het personeel is voor 2007 niet meer mogelijk. Dat had dan allang gebeurt moeten zijn. Het valt me nog mee dat ze de diesel-3'en nog niet in de strijd geworpen hebben. In Eindhoven hebben we in 2003 een jaar lang met die dingen Ehv-Wt gereden. Moeten ze wel eerst alle ramen opnieuw inzetten, graffiti verwijderen, en ongetwijfeld zullen die dingen dan van binnen helemaal ontsmet moeten worden...
We zullen zien, we zullen zien...
Met groet,

Ger.

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1790
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #10 Gepost op: 29 augustus 2006, 11:48:21 »
Ja ze zeiden het nu nog niet nodig te hebben maar voor 2007 zouden ze  incl. voorberieding (waar ze nu mee bezig zijn) geen matrieël te kort hebben.Ze hadden een strategische reserve!!
De Wadlopers en de PlanU's komen terug!! ;) ;D
Greetz:Menno
Er gaat niets boven een Eminent 310 🎹🎶

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #11 Gepost op: 29 augustus 2006, 11:52:08 »
Moeten we nu min of meer rekening gaan houden met oosterse tafrelen? (Mumbai India, Tokio Japan)
Waar bij de conducteur bij iedere halte de mensen moet aanduven omdat de deuren anders niet dicht kunnen?




« Laatst bewerkt op: 29 augustus 2006, 12:00:26 door mmhajvth »
love to build realistic     let's be kind.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #12 Gepost op: 29 augustus 2006, 11:53:35 »
Ach, beter wat reizigers over op het perron dan treinen die stil staan. Dat kost immers geld.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #13 Gepost op: 29 augustus 2006, 11:55:11 »
Dat huren of kopen zet voor de korte termijn geen zoden aan de dijk. Alleen al het opleiden van het personeel is voor 2007 niet meer mogelijk. Dat had dan allang gebeurt moeten zijn.
Dat ligt eraan wat je gaat huren of kopen, als er in Duitsland nog Aimz261 en Bimz264 voorhanden zijn (ex-IR) zal dat weinig problemen opleveren gezien de grote gelijkenis met ICK (verbouwd uit...).
Het valt me nog mee dat ze de diesel-3'en nog niet in de strijd geworpen hebben. In Eindhoven hebben we in 2003 een jaar lang met die dingen Ehv-Wt gereden. Moeten ze wel eerst alle ramen opnieuw inzetten, graffiti verwijderen, en ongetwijfeld zullen die dingen dan van binnen helemaal ontsmet moeten worden...
We zullen zien, we zullen zien...
Ach, wat voor Slowakije kan... ;) maar idd, we zullen wel zien.

Groet,
Julius

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1868
  • Roco Fccpps vriend
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #14 Gepost op: 29 augustus 2006, 13:27:55 »
Ik zag het bericht op www.nu.nl. Was niet zo tenenkromtrekkend.

"Duizend van de vijfduizend treinritten die de Nederlandse Spoorwegen (NS) dagelijks maken, worden uitgevoerd met te korte treinen. Van die duizend treinen zijn er vierhonderd 'ernstig tekort' en vijftig worden aangemerkt als 'crisistrein'."  bron www.nu.nl

Het lijkt wel een probleem dat elke paar jaar weer de kop opsteekt. DE3 ritten, zoals hiervoor al aangehaald, onder de draad in regio Eindhoven en tussen Zwolle en Groningen een paar jaar geleden. Gevolgd door snelle sloop van o.m. Mat '64 omdat er een paar jaar later overcapaciteit is. Nu weer een tekort. Is hierin ook al het onttrekken van ICR materieel aan de normale dienst in 2007 meegenomen, wat met geleasde loks van de Bombardier serie 185 tijdelijk op de HSL gaat rijden? Anders wordt het probleem nog groter. Of is dit een oorzaak voor het dreigende tekort?
Jammer dat het gaat om te korte treinen en niet om te weinig treinen, had Railion eindelijk van hun 1600s afgekund.

Albert
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.