Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Thom
Vandaag om 00:38:33
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door Ronald Halma
Vandaag om 00:27:14
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht door KNed
Vandaag om 00:15:53
Aachenau West door ceuleer
23 July 2025, 23:55:03
Sfeer op je modelbaan door Prutsert
23 July 2025, 23:41:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
23 July 2025, 23:40:21
Intellibox probleem door BenPluim
23 July 2025, 23:34:08
Mijn geweatherde modellen door Tedo
23 July 2025, 23:28:22
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
23 July 2025, 23:23:58
De projecten van Ruben (NL H0) door hmmglaser
23 July 2025, 23:19:22
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Klaas Zondervan
23 July 2025, 23:08:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door puntenglijder
23 July 2025, 23:05:43
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
23 July 2025, 22:18:48
Een NS 5500 knutselen door vpeters1984
23 July 2025, 21:29:29
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
23 July 2025, 21:16:08
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
23 July 2025, 20:55:55
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
23 July 2025, 20:55:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
23 July 2025, 20:38:14
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
23 July 2025, 20:29:42
Gewoon wat busfoto's door RikM
23 July 2025, 20:08:03
Station Roodeschool door Torikoos
23 July 2025, 19:26:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
23 July 2025, 19:07:01
Line-up foto's van modellen door ArjanB
23 July 2025, 17:55:11
Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
23 July 2025, 16:40:28
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
23 July 2025, 16:19:44
Göhrener Viaduct door MaraNCS
23 July 2025, 15:58:15
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door RobbertJan
23 July 2025, 15:41:04
Frans loodsje et cetera door Huup
23 July 2025, 14:38:08
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
23 July 2025, 13:32:25
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
23 July 2025, 12:08:08
  

Auteur Topic: NS heeft meer treinen nodig  (gelezen 14971 keer)

Anoniem

  • Gast
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #45 Gepost op: 31 August 2006, 20:04:47 »
Die kunnen weliswaar niet met een BDs overweg, maar daar zal wellicht een mouw aan te passen zijn.

ICK bijvoorbeeld, en dan de 1700-en vrijmaken.

Gert1

  • Gast
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #46 Gepost op: 31 August 2006, 20:38:24 »
Volgens mij is er een redelijk overschot aan locomotieven, in ieder geval de Railion 1600's. Die kunnen weliswaar niet met een BDs overweg, maar daar zal wellicht een mouw aan te passen zijn.

- Peter

Klopt, maar Railion 1600's komen niet uit een ander land hè?
(Ik schreef immers tractievoertuigen uit een ander land lijken me uitgesloten). De vraag is overigens of het vooral om een tekort aan zitplaatsen gaat of ook om een tekort aan tractie?

mvg,
Gert

RodeDuivel

  • Offline Offline
  • Berichten: 821
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #47 Gepost op: 31 August 2006, 21:00:26 »
Medio jaren negentig heeft er een project gelopen bij NSR in de tijd dat het gehele 1600 en 1700 park nog deel uitmaakte van de locpool van NSR. De splitsing naar NS Cargo had nog niet plaatsgevonden.

Het project heette ALI = Alle Locomotieven Identiek. Dit betekent dat inzet van de huidige 1600 serie niet op problemen hoeft te stuiten.

Het vraagpunt betreft naar mijn idee het verkrijgen van rijtuigen. Overigens is er qua tractie nog een alternatief. De TRAXX locomotieven ondergaan op dit moment een toelatingsattest voor het Nederlandse spoor. Deze kunnen eenvoudig onttrokken worden aan een dispolocpool.

Kortom het probleem van het materieeltekort is te overzien

Greetz,

Willem

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #48 Gepost op: 01 September 2006, 01:31:24 »
traxx is de serie 185 van Bombardier, de disco pool is van conculega siemens.

Groeten, Alexander

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #49 Gepost op: 01 September 2006, 01:49:56 »
NSR is ook heeft ook lijnen in de Uk , waar door de wetgeving daar, bijna alle treinen vervangen zijn. Dus daar zullen ze nog wel wat "slam- door" treinen hebben ztaan.

Groeten, Alexander

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8480
  • Spoor N
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #50 Gepost op: 01 September 2006, 11:11:19 »
Medio jaren negentig heeft er een project gelopen bij NSR in de tijd dat het gehele 1600 en 1700 park nog deel uitmaakte van de locpool van NSR. De splitsing naar NS Cargo had nog niet plaatsgevonden.

Het project heette ALI = Alle Locomotieven Identiek. Dit betekent dat inzet van de huidige 1600 serie niet op problemen hoeft te stuiten.
Alleen kunnen de 1600'en dan nog steeds niet met de ICR BDs'en rijden omdat die hetzelfde stuurstandsysteem hebben als de 1700'en/DDAR terwijl de 1600'en een ander systeem hebben voor het DDM materieel.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Mr Timetable

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #51 Gepost op: 01 September 2006, 12:54:06 »
Dus daar zullen ze nog wel wat "slam- door" treinen hebben ztaan.

Zeer geschikt voor spitstreinen ;D :)

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 522
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #52 Gepost op: 02 September 2006, 00:45:48 »
OP een rijtje:
de V6-V8 krijgen een beurtje om nog 2 jaar te kunnen rijden
de ICK gaan weer geheel in dienst
er worden 11 BDs'en bij gebouwd
vanaf 2008 stromen de nieuwe sprinter zesjes binnen.
benelux ICR gaat medio 2007 op de HSL rijden.

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #53 Gepost op: 02 September 2006, 11:15:15 »
de V6-V8 krijgen een beurtje om nog 2 jaar te kunnen rijden
V4-V6 zijn het, de 400-nummerserie van Plan V.

benelux ICR gaat medio 2007 op de HSL rijden.
Aangezien de BNL-serie 600 bij mijn weten vooralsnog gewoon blijft rijden, zullen daarvoor (ook) veel normale ICR nodig zijn, oftewel een vermindering van het voor binnenland beschikbare ICR.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #54 Gepost op: 02 September 2006, 13:43:55 »
Maar dat worden dan die (Traxx?) locs voor de HSL met ICR(m), al dan niet in Benelux-uitvoering? Hoe hard mag ICRm eigenlijk? 160 km/u?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: NS heeft meer treinen nodig
« Reactie #55 Gepost op: 02 September 2006, 13:59:55 »
ICRm moet op de HSL gaan rijden, dat is duidelijk, en ze mogen inderdaad 160 km/u.

groet,
Julius