TS geeft aan dat hij geen keerlus heeft dan maakt het toch niet uit of hij digitaal of analoog rijd.Hij hoeft toch maar biji een van die twee de plus en min te verwisselen, of de dradenb van de digitale centrale.Jos
Ik rijdt digitaal DCC met iTrain-Pro5 als besturing. Rails is van ArnoldRapido.
De geplande koppeling is de eenvoudigste. Ik kan het geïsoleerde deel langer krijgen maar dan op een andere plaats en met veel meer aanpassingen. Maar als het moet, dan moet het. Het gaat nu even over het de bedrading van de LK200.
Wat mij betreft discussie gesloten.
Allen, dank voor de reacties.Ik rijdt digitaal DCC [..]Bij digitaal is er een gemeenschappelijke nul en het stuursignaal
Ter verduidelijking drie bijlagen.1) vereenvoudigde situatie. Beschouw het als twee individuele banen die op een punt worden verbonden.2) deel van de baanplan tekening. Het totaal baanplan verstoort de discussie.
Veel hoogte verschillen.
Kun je verduidelijken hoe dat in elkaar zit?
Oh, sinds wanneer? Beide rails voeren steeds elkaars geïnverteerde signaal: als de ene hoog is, is de andere laag. Dat het signaal niet door nul gaat is een ander verhaal.
Ik snap echt niet waarom je zo moeilijk doet. Je hebt twee, naar jou zeggen, geïsoleerde banen, allebei digitaal bestuurd. Waarom dan niet gewoon twee draadjes omdraaien? Dan ben je in 1 keer van je probleem verlost.
Aha! Wacht even, het zijn dus wél twee gekoppelde banen. Tja. Als ik (2) dan lees: denk ik hetzelfde als Klaas...
Ik heb er niet zo'n last van om dingen zelf uit te zoeken (pensioen ) maar kun je me misschien uitleggen wat hoogteverschillen met een polarisatieprobleem of met de oplossing middels een LK200 te maken hebben ?Dat probeer ik uit te zoeken, maar dat gaat me denk ik niet lukken. Dus graag wat hulp hierbij.