Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 22:57:24
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
Vandaag om 22:55:21
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door grossraumwagen
Vandaag om 22:53:04
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
  

Auteur Topic: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029  (gelezen 21800 keer)

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #30 Gepost op: 04 October 2024, 22:30:24 »
... Ook het personeel van de vervoerders (en ProRail verkeersleiding etc) moeten worden opgeleid, en hun oefenuren maken. ...

Dat kan tegenwoordig toch ook volledig met simulatoren!!!!

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8507
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #31 Gepost op: 04 October 2024, 22:31:48 »
Men bouwt het niet terug, wat simulator nutteloos maakt.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #32 Gepost op: 04 October 2024, 22:38:41 »
Ik begrijp absoluut niet waarom de treindienst überhaupt meer dan een dag moet worden stilgelegd. De ombouw is dan weliswaar iets ingewikkelder, maar vroeger gingen dit soort ombouwprojecten en het testen ervan altijd met minimale impact op de treindienst (ik spreek uit ervaring als projectleider). Het probleem is dat ProRail al een paar decennia niet meer weet voor wie ze op aarde zijn, namelijk de reiziger en de verlader!!!! Wat mij betreft nu definitief omdopen in AntiRail.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #33 Gepost op: 04 October 2024, 22:40:19 »
Men bouwt het niet terug, wat simulator nutteloos maakt.

?????

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8471
  • Spoor N
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #34 Gepost op: 04 October 2024, 23:09:19 »
Ook is het niet de NS die dit verzint.
Jawel, Prorail gaat erin mee.

Dat kan tegenwoordig toch ook volledig met simulatoren!!!!
Nee, de NS wil machinisten ervaring laten op doen met rijden en rangeren onder ECTS.

Ik begrijp absoluut niet waarom de treindienst überhaupt meer dan een dag moet worden stilgelegd. De ombouw is dan weliswaar iets ingewikkelder, maar vroeger gingen dit soort ombouwprojecten en het testen ervan altijd met minimale impact op de treindienst (ik spreek uit ervaring als projectleider). Het probleem is dat ProRail al een paar decennia niet meer weet voor wie ze op aarde zijn, namelijk de reiziger en de verlader!!!! Wat mij betreft nu definitief omdopen in AntiRail.
Als projectleider zal je toch wel weten dat het ombouwen van een spoorlijn van ATB naar ERTMS level 2 meer dan een dag kost? Buiten dat is de vier maanden niet alleen voor de ombouw maar ook om machinisten ervaring op te laten doen met rijden onder ERTMS/ECTS.

Toch mooi dat Zeeland dit nu ook mag meemaken.
Het betekent dat treinreizigers ook in deze provincie serieus genomen worden (y)
Ach. ::)

Ik weet het fijne er niet van, maar ik vind het een raar verhaal.
Er liggen al een aantal volledige lijnen, HSL, Betuwe.
Waarom moet dan een traject 4 maanden buiten gebruik?
Daar liggen geen stations of emplacementen die gebruikt kunnen worden. Bij de ombouw van de Hanzelijn was het de bedoeling om ook station Lelystad en Lelystad Opstel naar ERTMS om te bouwen voor de proef.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4381
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #35 Gepost op: 05 October 2024, 00:36:53 »
Oh als het vanuit NS komt maak ik me niet zo druk hahaha
Toen ik in 2016 begon werd gezegd dat we heel snel op ERMTS gingen.
Dus ik wacht het wel rustig af hahaha

Het plan verandert nog wel eens bij oNS  ;D
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4054
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #36 Gepost op: 05 October 2024, 01:43:25 »
Ik begrijp absoluut niet waarom de treindienst überhaupt meer dan een dag moet worden stilgelegd. De ombouw is dan weliswaar iets ingewikkelder, maar vroeger gingen dit soort ombouwprojecten en het testen ervan altijd met minimale impact op de treindienst (ik spreek uit ervaring als projectleider). Het probleem is dat ProRail al een paar decennia niet meer weet voor wie ze op aarde zijn, namelijk de reiziger en de verlader!!!! Wat mij betreft nu definitief omdopen in AntiRail.
Je spreekt over dat je ervaring hebt, maar hoeveel spoorlijnen zijn er in Nederland omgebouwd naar volledig ERTMS in het verleden ?  ::)

Volgens mij nog geen één.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8507
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #37 Gepost op: 05 October 2024, 07:23:41 »
?????
Men bouwt niet terug, maar gelijk blijvend om. Wat heb je dan aan een simulator?

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26636
    • Pagina van klaas
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #38 Gepost op: 05 October 2024, 12:30:10 »
Gelukkig duurt het nog 5 jaar. Intussen zit er een andere staatssecretaris.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #39 Gepost op: 05 October 2024, 22:15:06 »
Als projectleider zal je toch wel weten dat het ombouwen van een spoorlijn van ATB naar ERTMS level 2 meer dan een dag kost?
Omschakelen doe je in een dag (of nacht). Maar dat betekent dat het oude systeem dus volledig in bedrijf moet blijven, terwijl het nieuwe ingebouwd wordt.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #40 Gepost op: 05 October 2024, 22:16:41 »
Nee, de NS wil machinisten ervaring laten op doen met rijden en rangeren onder ECTS.
En dat kan dus prima met een simulator.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4054
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #41 Gepost op: 05 October 2024, 22:57:16 »
Dat is maar de vraag, rangeren is lang niet altijd een proces wat abstract plaats vind, dus om dan een realistische omgeving te bouwen in een simulator is al knap lastig.
Laat staan dat je daar dus mee de problemen in de praktijk gaat vinden.

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2869
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #42 Gepost op: 06 October 2024, 08:39:05 »
Vroeger was alles in één hand. Als er iets met het spoor was, had de eigenaar van dat spoor, NS, er zelf last van. Tegenwoordig is de rails in handen van Prorail. Als die verzaakt, want zo kun je dit toch wel noemen, dan heeft een ander bedrijf, NSR, er last van, maar dat is niet het probleem van Prorail. Als het NSR niet bevalt, dan gaan ze in het kader van de marktwerking maar naar de concurrent. O nee, dat kan niet want die is er niet. Prachtig geregeld toch? (y)
Infra hoort in handen van de overheid, omdat er geen vergelijkbaar alternatief is voor een specifieke infravoorziening. Je gaat toch ook niet de A2 privatiseren, of de Rijn?

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22502
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #43 Gepost op: 06 October 2024, 09:00:37 »
Eens, vandaar dat de staat alle aandelen Prorail en dus de infra in bezit heeft.
Ik denk dan zo maar dat NSR en Prorail goede redenen hebben om het zo te willen doen. Dat ik in ieder geval van achter mijn toetsenbord niet weet of het heel anders kan. Misschien zetten ze alleen maar hoog in, zodat de uiteindelijke uitkomst (een maand dicht?) opeens reuze lijkt mee te vallen. Weet ik veel. Het is ook pas over vijf jaar.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2869
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #44 Gepost op: 06 October 2024, 09:41:58 »
Grote kans dat dat inderdaad de te volgen tactiek is. Ik ben evengoed toetsenbordridder als jij natuurlijk, maar het valt me wel op dat tegenwoordig steeds vaker reizigers de dupe zijn van onderhoudswerkzaamheden (daar schaar ik dit geval dan ook maar onder). Dat kan ik me van vroeger niet zo herinneren.
Prorail legt verantwoording af aan de minister en wordt grotendeels betaald door het Rijk, maar voor zover ik weet is het nog steeds een BV waarin het primair draait om winst maken. Er is ooit een voornemen geweest er weer een overheidsinstantie van te maken, maar voor zover ik weet is dat nooit gebeurd. Als aandeelhouder heb je weliswaar inspraak, maar je bent eerder passagier in de bus dan de chauffeur aan het stuur.