Doel:€250.00
Donaties:€160.00

Per saldo:€-90.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 07-10-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Warmkast voor de AnyCubic resin printer. door jerrytrein
Vandaag om 16:44:23
Ronald bouwt een 2-turnout Inglenook door Edsko Hekman
Vandaag om 16:41:57
Rondom Charlois door grossraumwagen
Vandaag om 16:36:45
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:22:26
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door borotof
Vandaag om 16:08:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 15:58:39
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:55:31
Plux 22 connectoren door RICROO
Vandaag om 15:53:36
RC poetstrein radiografisch bestuurd in h0 door BR24
Vandaag om 15:23:43
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 15:16:34
Goederenloods Zandvoort door MOVisser
Vandaag om 15:03:27
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door becasse
Vandaag om 14:45:09
de drie hoefijzers connectie door odaoda
Vandaag om 14:42:57
Terug naar spoor Ho 1/87 Duits door MOVisser
Vandaag om 14:37:40
Snelheid regelen decoder 611573 door borotof
Vandaag om 14:36:47
MODELSPOOR 2024 by MTD - 19 & 20 oktober 2024 in Edegem (B) door Frank Bunnik
Vandaag om 14:11:35
Win Digipet en LZV 200 centrale werkt ineens niet meer door Hollandserhbfan
Vandaag om 13:56:10
Open dag MSG ‘s Hertogenbosch door Peter.v.L
Vandaag om 12:59:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 12:51:51
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 12:40:56
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:32:12
modulebaan jaren 60 door rudi van der Craats
Vandaag om 12:25:13
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door spoorijzer
Vandaag om 12:19:07
241P SNCF, messing schaal-0, Benoit Semblat door hervé
Vandaag om 11:49:41
Baanbouw met Ecos besturing genaamd: Giessenstad Rbf door Esufreak
Vandaag om 11:41:06
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 11:33:35
openen Liliput(?) rijtuigen door Dick55
Vandaag om 11:32:05
Modules van Kees Gorter door Biessendorf
Vandaag om 11:30:39
46210 draai zwenk dak wagen door ES44C4
Vandaag om 10:35:01
19 Toen door Benelux795
Vandaag om 10:31:51

Auteur Topic: niet zo vlakke baan  (gelezen 10247 keer)

Spelfaut

• Offline Offline
Re: niet zo vlakke baan
« Reactie #45 Gepost op: 14 August 2024, 11:31:21 »
eerlijk gezegd begrijp ik de posts die gaan over mijn cross forum contacten hier niet goed hoor.
Waar staat geschreven en gedrukt dat wanneer je één forum raadpleegde je geen ander meer zou mogen raadplegen, dit doet me aan protectionisme denken.

... en toch weer een steek naar wat voorafging jammer

Hoi!

Vooropgesteld; Iedereen is welkom en natuurlijk mag je op een ander forum om input vragen! Echter, je springt naar conclusies zonder eerst naar jezelf te kijken.

Zonder je aan te willen vallen wil ik je het sentiment even proberen uit te leggen:
Zoals eerder vermeld ben je een tijdje bij de buren bezig geweest met dit plan van je. Ze hebben je daar van keurig advies voorzien en de nodige kritische vragen gesteld. Volgens mij ligt er nu ook een plan waar je zelf happy mee bent, dus ik denk dat een mooie uitkomst is.

Wanneer daar alles wel z`n beetje gezegd is kom je hier naartoe om het kunstje nog een keer overnieuw te toen. Nogmaals; dat is in de basis prima. Wat minder leuk is de manier waarop je dat doet. Je komt namelijk met minimale informatie:

-Je vermeld bijvoorbeeld niet dat je er al uitgebreid over gesproken hebt bij de buren en welke afwegingen en keuzes je daar al gemaakt hebt.
-Je geeft geen context bij je plannen, enkel een plaatje van je railplan.
-Komt niet met concrete vragen over zaken waar je over twijfelt.

Dit alles zorgt ervoor dat mijn forumgenoten hier vanuit de beste bedoelingen precies dezelfde vragen gaan stellen als men bij de buren deed. Vragen die dus eigenlijk al gesteld zijn en door jou beantwoord hadden kunnen worden. Informatie die je dus ook prima in je eerste vraag om feedback had kunnen vermelden.

Het probleem is dat je hiermee je de tijd die men neemt om je te willen helpen gewoon niet respecteert.
Dit leidt tot de reacties die je hier leest. Als jij dat dan als protectionisme interpreteert is dat echt de verkeerde conclusie.

Je reageert erg selectief, beantwoord vragen die hier (in jouw belang) gesteld worden niet en begint nu van je af te bijten.
Tsja, dan neemt de welwillendheid om om onze vrije tijd in te zetten om jou te helpen toch al snel af.
Groet,
Berend

steele

• Offline Offline
« Reactie #46 Gepost op: 14 August 2024, 11:36:15 »
begrepen ik gooi geen olie meer op het vuur laatste versie is ok of we bereiken Sint-Juttemis :D

Hendrik Jan

• Offline Offline
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
« Reactie #47 Gepost op: 14 August 2024, 11:43:09 »
Aan bevredigende modelbanen ligt altijd een goed doordacht concept ten grondslag.

Na doorlezen van dit draadje is me je uitgangspunt niet duidelijk. Kun je daarover iets meer vertellen?

Groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

steele

• Offline Offline
« Reactie #48 Gepost op: 14 August 2024, 11:45:47 »
wat exact is je vraag en wat wil je te weten komen? Wanneer het de anderen niet aanbelangt wat ik hieruit opmaak stuur me een PB pls

spoorijzer

• Offline Offline
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
« Reactie #49 Gepost op: 14 August 2024, 11:56:46 »
IK denk dat de hoofdvraag is, wat is je doel met dit baanplan. Sommigen vinden het leuk om gewoon treintjes te rijden op het tapijt, anderen vinden het prachtig om via een (model)dienstregeling te rijden met het materieel met de juiste nummers conform het voorbeeld. Dat zijn uiteraard 2 uitersten, daartussen zit een heel gebied. Door meer (achtergrond)informatie te geven, kunnen we meedenken met wat je wil. Wil je realistisch met een ICE rijden, dan is dit baanplan bijvoorbeeld helemaal niks. Vind je het leuk om handmatig met treinen te rijden, dan is dit ook erg onhandig omdat de meeste rails onzichtbaar zijn. Kortom, wat hoop je met dit baanplan te bereiken?

Dan kan vanuit die gedachte meegedacht worden.

Groeten,
Rogier

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #50 Gepost op: 14 August 2024, 11:59:34 »
Die vraag is je al eerder gesteld.
Wat beoog je met je baanplan.
Wat probeer je uit te beelden.
Heb je een bepaald voorbeeld voor ogen.

Als je dat nou eerst beantwoord kan er veel gerichter geholpen worden met een passend baanplan.
Want dit baanplan komt nog steeds over als iets waar je zoveel mogelijk rails op kwijt wilt.
Bijvoorbeeld je idee om met een loc en 4 rijtuigen te willen rijden.
Op dit baanplan totaal onrealistisch.
Dit plan neigt meer naar een kort lokaalbaan treintje met beperkt goederenvervoer.

En per PB is totaal niet nodig. Dan wordt het voor anderen steeds lastiger om te helpen als er essentiële info ontbreekt.
Gr.
Eric

steele

• Offline Offline
« Reactie #51 Gepost op: 14 August 2024, 12:18:33 »
nu heb ik reeds 3,5 jaar een grondbaantje (zie foto buurforum) en daar wil ik van af (wordt smerig).
Ik heb zoals uitvoerig gemeld aldaar een beperkte speelruimte en bovendien een absoluut te behouden tekentafel waarboven alles zich moet gaan afspelen dmv een hijsbare plank, sowieso nog steeds op een beperkte oppervlakte gezien de afmetingen van de kamer en ook om er op zijn minst nog op 3 zijden rond te kunnen in neergelaten toestand.
Mijn verwachtingen zijn gering: 2 locs rijdend met een korte aanhang (60-70 cm?) en that's it.
En ook nog wat opstel- en rangeeropties.
Maar: graag veel combinaties in omlopen en trajecten om het niet saai te maken.
Dit zou moeten lukken met dit plan, ik kan hier niets beter op bedenken; ik wil ook een plan met een eigen insteek en geen klakkeloos overgenomen exemplaar zoals FEM in het burenforum er ettelijke showde.
Dit plan heeft nog steeds mijn eigen insteek maar het heeft ook zijn beperkingen dat weet ik, maar daarmee zal ik het moeten doen zeker?
Maar laat jullie vooral gaan in inzichten/versimpelingen ik zie wel wat ik ermee aanvang, bezin eer je begint en meten is weten :)
Scenery wordt wat kleine industrie (vlak) en wat ministation en -dorpje (niveau).
Maar gezien ik dit  thema als laatste behandel zien jullie wel dat dit mijn prioriteit niet is.

BTW ik zie dat mijn hijscomponenten zijn aangekomen in het Postpunt ;)
« Laatst bewerkt op: 14 August 2024, 12:25:25 door steele »

FritsT

• Offline Offline
    • nulpunt
« Reactie #52 Gepost op: 14 August 2024, 12:25:55 »
Burenforum? Gaarne iets specifieker en verwijzingen zodat ik mee kan lezen (en helpen).

Als ik op Google zoek op "burenforum" komen er zaken naar voren die ik liever niet wil lezen.

steele

• Offline Offline
« Reactie #53 Gepost op: 14 August 2024, 12:27:59 »
3 rail forum maar ik dacht ondertussen dat elk forumlid hier ondertussen wel van op de hoogte was? ;)

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #54 Gepost op: 14 August 2024, 12:30:54 »
Ik heb zoals uitvoerig gemeld aldaar een beperkte speelruimte en bovendien een absoluut te behouden tekentafel waarboven alles zich moet gaan afspelen dmv een hijsbare plank, sowieso nog steeds op een beperkte oppervlakte gezien de afmetingen van de kamer en ook om er op zijn minst nog op 3 zijden rond te kunnen in neergelaten toestand.
Leuk dat je dat bij de buren uitvoerig hebt vermeld maar daar komen we niet allemaal en dus is dit opeens nieuwe info.
Maar goed als jij denkt dat dit baanplan doet wat jij voor ogen hebt. Leef je uit.

Mijn verwachtingen zijn gering: 2 locs rijdend met een korte aanhang (60-70 cm?) en that's it.
En ook nog wat opstel- en rangeeropties.
En eerst wilde je met 4 lange rijtuigen rijden  ::)

Als jij zo onduidelijk bent in je wensen en info blijft het tasten in het duister hoe we je kunnen helpen.
Kan je er steeds gepikeerd over doen maar ligt echt aan jezelf.

3 rail forum maar ik dacht ondertussen dat elk forumlid hier ondertussen wel van op de hoogte was? ;)
Ik rijdt geen 3-rail, dus kom daar nooit.
Gr.
Eric

Hendrik Jan

• Offline Offline
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
« Reactie #55 Gepost op: 14 August 2024, 12:36:26 »
Je plan oogt behoorlijk vintage Märklin.
Daarmee bedoel ik: heel veel rails en bogen en meer nadruk op rijden dan op scenery.

Dat is niet mijn "cup of tea", maar ieder zijn voorkeur.

Ik zou de "rode cirkel" eens weghalen. Spoortechnisch voegt die niet veel toe en erg realistisch is zij ook niet.

Verder is een optische scheiding tussen de verschillende delen van de rondlopende baan aan te raden.
Dat kan een heuvel zijn. Maar ook een huizenblok, industrie, bomen of wat dan ook.

Vooral op Amerikaanse banen zie je vaak leuke en creatieve voorbeelden van zo'n optische scheiding. Daar kun je je voordeel mee doen zodat je ontwerp uitstijgt boven het niveau van een ovaaltje.

Groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

steele

• Offline Offline
« Reactie #56 Gepost op: 14 August 2024, 12:55:40 »
Leuk dat je dat bij de buren uitvoerig hebt vermeld maar daar komen we niet allemaal en dus is dit opeens nieuwe info.
Maar goed als jij denkt dat dit baanplan doet wat jij voor ogen hebt. Leef je uit.
En eerst wilde je met 4 lange rijtuigen rijden  ::)

ik zei maximaal kon ook minder zijn dus zoals nu blijkt, man men wordt hier nogal op zijn woorden genomen.

steele

• Offline Offline
« Reactie #57 Gepost op: 14 August 2024, 13:22:56 »
rood spoor weggehaald, kijk goed het is er nog maar dan ook weer niet

steele

• Offline Offline
« Reactie #58 Gepost op: 14 August 2024, 13:24:08 »

steele

• Offline Offline