Overigens dank voor de feedback dat de YD7001 meer dan 8 gebruikers via Z21 kan bedienen
Ik denk dat ik wat gemist heb? Waar komt deze magic 8 vandaan?
Weten jullie eigenlijk welk gedeelte tussen IB en mobieltjes niet stabiel was?
Als ik nu zelf zoveel als mogelijk draadloos spul zou willen gebruiken zou ik of voor mqtt gaan of een painlesh mesh netwerk opzetten met esp's. Ik weet alleen of daar voor ons handige apps voor zijn.Als de brug tussen PC en IB onbetrouwbaar blijkt, zou ik een esp direct aan Loconet hangen. Die moet dan mqtt berichten omzetten van en naar loconet. Ik ben benieuwd hoeveel cliënten de YD centrale met de jmri sw afhandelt zonder problemen.Met de BMB rijden we met een z21 en wlan mausen en phones. Dat gaat meestal goed. Maar bij een erg grote setup hebben we ook wel eens het probleem dat sommige wireless dingen er mee ophouden. De smartphones geven het minst problemen, de wlan mausen kappen er als eerste mee. Ik heb geen precieze nummers, ik denk dat tot 10 wlan apparaten nog goed gaat.
mocht je naast JMRI nog een alternatief willen proberen, Traintastic kan ook een WLANmaus/Z21 app en WiThrottle server zijn, en die commando's doorzetten naar een centrale.
document.addEventListener("visibilitychange", function (){ if(document.hidden) { /* EStop train */ }});
Mijn belangrijkste vraag is echter of we de Loconet-B uitgang überhaupt wel zouden moeten gebruiken
Dit misschien een oplossing?https://www.floodland.nl/aim/info_locohubsupply_1.htm
Het voordeel van loconet is dat je kan zien, welke booster kortsluiting heeft. Tevens kan je bij sommige boosters dingen uitlezen zoals stroomgebruik en temperatuur.Nu ken ik die Fremo Spax dingen niet en ik weet niet wat ze wel en niet kunnen. Maar als je hier toch geen gebruik van maakt, dan kan je net zo goed de sniffer ingang (als die Spax dat heeft) gebruiken en aan je DCC lijntjes hangen.
De YD centrale is gerate op 800mA. De spanning op de railsynch zou onbelast tussen 12V en 26V moeten liggen, nu is 12V veel voorkomend. Elk apparaat mag officieel ook maar 15mA trekken uit de railsynch lijntjes.