Het model is uitgevoerd in de afleveringstoestand van 1948. Vanaf 1952 begon NS wijzigingen aan te brengen die ook uiterlijk zichtbaar waren. Zoals het vervangen van de pantografen door het Faiveley-type dat ook op de 1100, 1200 en 1300 zat, extra luiken in de zijwanden, afwateringsgoot boven de cabineramen, voetsteunen en handrails op de koppen. Vanaf 1954 kreeg de serie 1000 de blauwe kleurstelling, 1002 als eerste.Grtz, Ton
Maar overschreed die de landsgrens?
@Hervé,Deze locs reden alleen op 1500V gelijkspanning en reden daarom niet buiten Nederland.
De 1002 is in Zwitserland gebouwd, dus iig één keer is de loc toch in het buitenland geweest.Echter niet op eigen kracht.
Ook de 1001 en 1003 zijn in Zwitserland gebouwd.
Edit: Volgens die andere Rode Boeken hebben de 1100, 1200 en1300 inderdaad Faiveley G5 stroomafnemers. Dat maakt mij dan weer nieuwsgierig naar het verschil tussen de G5 en de G5b.