Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Vislijn
Vandaag
om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc?
door
AdLoc
Vandaag
om 10:28:24
booster vraag
door
Dirk
Vandaag
om 10:28:12
Modelbaan Beltheim.
door
Bertje B
Vandaag
om 10:10:38
US diorama in H0
door
Bertje B
Vandaag
om 10:08:08
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 09:52:39
LS Models CIWL LX slaapwagens
door
willyTEE
Vandaag
om 09:16:22
Vreemd probleem
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 09:00:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
ruudns
Vandaag
om 08:46:11
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
Joz
Vandaag
om 08:25:03
MoBaBro.de
door
Marco1044
Vandaag
om 08:20:47
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 07:47:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
dennie
Vandaag
om 00:25:50
Wat te doen met oude catalogi
door
Hasenwald
05 August 2025, 23:42:19
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
05 August 2025, 23:31:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
05 August 2025, 22:30:30
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer...
door
Martin Domburg
05 August 2025, 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
1200blauw
05 August 2025, 21:40:36
Her-(her-)beginnen
door
Overet
05 August 2025, 21:06:51
Terugverende koppeling
door
phdirk
05 August 2025, 20:32:14
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
phdirk
05 August 2025, 20:24:48
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
05 August 2025, 20:09:59
De Deutsche Eisenbahn Verein (DEV): Duitslands oudste museumlijn
door
Sicco Dierdorp
05 August 2025, 19:58:56
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
barry1972
05 August 2025, 19:33:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
barry1972
05 August 2025, 19:29:14
Trix DXI van DC naar AC
door
hmmglaser
05 August 2025, 19:27:03
Vitrinekast
door
Scratchbuilt
05 August 2025, 18:44:53
NS Gabs gesloten wagen van Klein Modellbahn
door
Tedo
05 August 2025, 17:45:40
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Tedo
05 August 2025, 17:41:37
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
door
wob
05 August 2025, 17:30:20
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
...
11
Omlaag
Auteur
Topic: Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 (gelezen 25508 keer)
1200blauw
Offline
Berichten: 2884
Twentelijn 1968-1980
Re: Omloop getrokken reizigersmaterieel 1973 Twentelijn
«
Reactie #45 Gepost op:
23 October 2024, 10:26:03 »
(vervolg)
De trein overnacht op Enschede en blijft er ook een groot deel van de zondag op het emplacement staan. De RDz wordt aan het andere einde van de trein geplaatst. In die formatie is er pas aan het einde van de dag weer werk aan de winkel.
Trein 464 Enschede – Amsterdam zomer 1973 zo v.17.26 a 19.34 (intercity)
465 Es
|465 Es
B9
A8
B9
B9
B9
RDz
Asd 473
68
|148
Mijn vertaling:
loc + B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + RD (Plan D of E)
Trein 473 Amsterdam – Enschede zomer 1973 zo v.19.58 a 22.06 (intercity)
99573 Asd
|
464 Asd
|465 Es
WL (fac)
Bm
ABm
B9
A8
B9
B9
B9
RDz
Hgl D 237
|
Es 484
DB
|
68
|148
Het internationale deel van de trein werd na aankomst om 21.57u in Hengelo afgekoppeld en geplaatst aan de D237, beter bekend als de Nord West Express, die om 22.10 in Hengelo aankwam.
Mijn vertaling:
loc + WL (CIWL/DSB, fac) + Bm (UIC-X, DB) + ABm (UIC-X, DB) + B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + RD (Plan D of E)
Trein 484 Enschede – Amersfoort zomer 1973 zo v.22.25 a 23.53 (intercity)
473 Es
|465 Es
B9
A8
B9
B9
B9
RDz
Amf 2913
68
|148
Mijn vertaling:
loc + B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + RD (Plan D of E)
Week 3
Na overnachten in Amersfoort begint de maandag als stoptrein naar Enschede.
Trein 2913 Amersfoort – Enschede zomer 1973 ma v.6.24 a 8.02 (stoptrein)
291
|465 Es
B9
A8
B9
B9
B9
RDz
Es 432
66
|145
Hoewel het waarschijnlijk wèl hetzelfde stammetje Plan D betreft is inmiddels het omloopnummer veranderd, ook van de RDz. Dat gaat vanaf nu regelmatiger gebeuren.
Mijn vertaling:
B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + RD (Plan D of E) + loc
Trein 432 Enschede – Amsterdam zomer 1973 ma v.9.26 a 11.34 (intercity)
481 Es
|
2913 Es
D
B9
A8
B9
B9
B9
RDz
Asd 441
626
|
66
|145
Mijn vertaling:
loc + Stalen D
IV
+ B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + RD (Plan D of E)
Trein 441 Amsterdam – Hengelo zomer 1973 ma v.11.58 a 13.57 (intercity)
432 Asd
|465 Es
D
B9
A8
B9
B9
B9
RDz
Hgl 1523
|Hgl 452
626
|
66
|145
Trein 1523 wordt overgenomen door een Br.220 van DB die de trein de grens mee over neemt, met achterlating van de RD in Hengelo. Passagiers naar Enschede worden geacht over te stappen op trein 2941 (Hengelo-Enschede).
Mijn vertaling:
Stalen D
IV
+ B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + RD (Plan D of E) + loc
De volgende dag komt trein 1528 Om 14.24u Hengelo binnen, naar ik aanneem (...) met ons stammetje Plan D's. Dat sluit mooi aan op wat wèl in de VRM wordt vermeld (de omloop nummers verschillen nu wel weer):
Trein 452 Hengelo – Amsterdam zomer 1973 di v.14.34 a 16.34 (intercity)
99523 Hgl
|441 Hgl
|
1528 Hgl
A3B5
B9
A3B5
RDz
D
B9
A8
B9
B9
B9
Asd 461
|115
|193
|117
|145
|626
|
67
Er werden twee Plan K's en een Plan D B bijgeplaatst in Hengelo. Getuige het treinnummer hebben die gewacht op het emplacement van Hengelo. Uit welke trein ze afkomstig zijn is een hiaat in mijn onderzoek. Uiteraard is de RDz ook weer van de partij. Die komt uit trein 441 van die dag. Dat is de trein die vanaf Hengelo als trein 1523 naar Bad Harzburg rijdt en even daarvoor, om 14.11u uit Hengelo vertrokken is.
Mijn vertaling:
loc + AB (Plan K) + B (Plan D) + AB (Plan K) + Stalen D
IV
+ B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + RD (Plan D of E)
Trein 461 Amsterdam – Enschede zomer 1973 di v.16.58 a 19.06 (intercity)
452 Asd
A3B5
B9
A3B5*
RDz
D
B9
A8
B9
B9
B9
Es 420
|
Es 424
|Es 432
|
Es 432
|115
|193
|117
|145
|626
|
67
* Gedeclasseerd
Mijn vertaling:
AB (Plan K) + B (Plan D) + AB (Plan K) + RD (Plan D of E) + Stalen D
IV
+ B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + loc
Gelogd
1200blauw
Offline
Berichten: 2884
Twentelijn 1968-1980
Re: Omloop getrokken reizigersmaterieel 1973 Twentelijn
«
Reactie #46 Gepost op:
23 October 2024, 10:27:05 »
(vervolg)
De trein heeft in Enschede de nacht doorgebracht en vertrekt op woensdagochtend na de ochtendspits weer richting het westen.
Trein 432 Enschede – Amsterdam zomer 1973 wo v.9.26 a 11.34 (intercity)
|
461 Es
|461 Es
D
B9
A8
B9
B9
B9
RDz
Asd 441
626
|
66
|145
De RDz is weer verplaatst naar de andere kant van het stammetje, naar ik aanneem om de bereikbaarheid te vergroten van het restauratiegedeelte en de bagagecapaciteit te spreiden.
Mijn vertaling:
loc + Stalen D
IV
+ B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + RD (Plan D of E)
Trein 441 Amsterdam – Hengelo zomer 1973 wo v.11.58 a 13.57 (intercity)
432 Asd
|465 Es
D
B9
A8
B9
B9
B9
RDz
Hgl 1523
|Hgl 452
626
|
66
|145
Trein 1523 is andermaal de verbinding met Bad Harzburg, dus alweer gaat ons stammetje op pad, de grens over. De trein wordt overgenomen door een Br.220 van DB die de trein de grens mee over neemt, met achterlating van de RD in Hengelo. Passagiers naar Enschede worden geacht over te stappen op trein 2941 (Hengelo-Enschede).
Mijn vertaling:
Stalen D
IV
+ B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + RD (Plan D of E) + loc
De volgende dag komt trein 1528 Om 14.24u Hengelo binnen. Andermaal de aanname dat dit hetzelfde stammetje is dat op woensdag naar de Bondsrepubliek is vertrokken. Dit zou dan de aansluitende trein moeten zijn (het omloopnummer verschilt weer):
Trein 452 Hengelo – Amsterdam zomer 1973 do v.14.34 a 16.34 (intercity)
99523 Hgl
|441 Hgl
|
1528 Hgl
A3B5
B9
A3B5
RDz
D
B9
A8
B9
B9
B9
Asd 461
|115
|193
|117
|145
|626
|
67
Dezelfde routine als op de dinsdag is weer van toepassing: er werden twee Plan K's en een Plan D B bijgeplaatst in Hengelo, evenals de Rdz uit de tegentrein.
Mijn vertaling:
loc + AB (Plan K) + B (Plan D) + AB (Plan K) + Stalen D
IV
+ B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + RD (Plan D of E)
Trein 461 Amsterdam – Enschede zomer 1973 do v.16.58 a 19.06 (intercity)
452 Asd
A3B5
B9
A3B5*
RDz
D
B9
A8
B9
B9
B9
Es 456
|
Es 99523
|Es 432
|
Es 432
|115
|193
|117
|145
|626
|
67
* Gedeclasseerd
Mijn vertaling:
AB (Plan K) + B (Plan D) + AB (Plan K) + RD (Plan D of E) + Stalen D
IV
+ B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + loc
Na andermaal een overnachting in Enschede strekt ons stammetje de wieltjes op vrijdagochtend weer richting Amsterdam.
Trein 432 Enschede – Amsterdam zomer 1973 vr v.9.26 a 11.34 (intercity)
|
461 Es
|461 Es
D
B9
A8
B9
B9
B9
RDz
Asd 441
626
|
66
|145
De RDz is weer verplaatst naar de andere kant van de trein.
Mijn vertaling:
loc + Stalen D
IV
+ B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + RD (Plan D of E)
Trein 441 Amsterdam – Hengelo zomer 1973 vr v.11.58 a 13.57 (intercity)
432 Asd
|465 Es
D
B9
A8
B9
B9
B9
RDz
Hgl 1523
|Hgl 452
626
|
66
|145
Trein 1523 is andermaal de verbinding met Bad Harzburg, dus alweer gaat ons stammetje op pad, de grens over. De trein wordt overgenomen door een Br.220 van DB die de trein de grens mee over neemt, met achterlating van de RD in Hengelo. Passagiers naar Enschede worden geacht over te stappen op trein 2941 (Hengelo-Enschede).
Mijn vertaling:
Stalen D
IV
+ B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + RD (Plan D of E) + loc
De volgende dag komt trein 1528 Om 14.24u Hengelo binnen. Andermaal de aanname dat dit hetzelfde stammetje is dat op woensdag naar de Bondsrepubliek is vertrokken. Dit zou dan de aansluitende trein moeten zijn (het omloopnummer verschilt weer):
Trein 452 Hengelo – Amsterdam zomer 1973 za v.14.34 a 16.34 (intercity)
|441 Hgl
|
1528 Hgl
RDz
D
B9
A8
B9
B9
B9
Asd 461
|145
|626
|
67
Ditmaal blijft de versterking met Plan K's en Plan D achterwege. De Rdz uit de tegentrein wordt wèl geplaatst en staat nu direct achter de loc, vòòr de Stalen D.
Mijn vertaling:
loc + AB (Plan K) + B (Plan D) + AB (Plan K) + Stalen D
IV
+ B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + RD (Plan D of E)
Trein 461 Amsterdam – Enschede zomer 1973 za v.16.58 a 19.06 (intercity)
452 Asd
RDz
D
B9
A8
B9
B9
B9
|Es 99523
|Es 99552
|
Es 99523
|145
|626
|
67
* Gedeclasseerd
Mijn vertaling:
RD (Plan D of E) + Stalen D
IV
+ B (Plan D) + A (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + B (Plan D) + loc
Met het afrangeren op zaterdag als trein 99523 in Enschede is de cyclus van ons stammetje ten einde. De volgende dienst zal weer zijn zoals in het eerste bericht van deze cyclus.
Gelogd
1200blauw
Offline
Berichten: 2884
Twentelijn 1968-1980
Re: Omloop getrokken reizigersmaterieel 1973 Twentelijn
«
Reactie #47 Gepost op:
23 October 2024, 10:28:51 »
Omloop 22/23/24 bestaat volgens Op de Rails uit zes setjes van drie Plan W's. In de praktijk werden die altijd vergezeld van een A en een RD, beide Plan E. De A- en RD-rijtuigen Plan E werden daartoe, in tegenstelling tot de B-rijtuigen Plan E, voorzien van automatische deuren. De nieuwere Plan W was ook uitgerust met automatische deuren, zodat van de gehele trein de deuren automatisch konden worden bediend. Tegenwoordig is dat in principe standaard. Zoals gezegd is de cyclus van een stam Plan W precies een week. Na een week begint een stam dus altijd weer zoals de week ervoor.
1973 Omloop 21/22/23/24, stam "W1"
Trein 418 Amersfoort – Amsterdam zomer 1973 ma v.6.59 a 7.34 (intercity)
30.416 Amf
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 425
201
|141
|
21
De trein wordt vanaf het rangeerterrein klaargezet door trein 30.416 te Amersfoort.
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 425 Amsterdam – Enschede zomer 1973 ma v.7.58 a 10.06 (intercity)
416 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
Es 436
201
|141
|
21
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Trein 436 Enschede – Amsterdam zomer 1973 ma v.10.26 a 12.34 (intercity)
425 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 445
201
|141
|
21
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 445 Amsterdam – Enschede zomer 1973 ma v.12.58 a 15.06 (intercity)
436 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
Es 460
201
|141
|
21
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Trein 460 Enschede – Amsterdam zomer 1973 ma v.16.26 a 18.34 (intercity)
445 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 469
201
|141
|
21
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 469 Amsterdam – Enschede zomer 1973 ma v.18.58 a 21.06 (intercity)
460 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
Es 420
201
|141
|
21
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Na overnachten in Enschede gaat de trein op dinsdag weer richting westen. De omloopnummers zijn alle met 1 opgehoogd.
Trein 420 Enschede – Amsterdam zomer 1973 di v.6.22 a 8.34 (intercity)
469 Es
|461 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
A3B5
Asd 429
202
|142
|
22
|114
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K)
Trein 429 Amsterdam – Enschede zomer 1973 di v.8.58 a 11.06 (intercity)
420 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
A3B5
Es 444
|Es 456
202
|142
|
22
|114
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K) + loc
Trein 444 Enschede – Amsterdam zomer 1973 di v.12.26 a 14.34 (intercity)
469 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 453
202
|142
|
22
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 453 Amsterdam – Enschede zomer 1973 di v.14.58 a 17.06 (intercity)
444 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
Es 464
202
|142
|
22
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Trein 464 Enschede – Amsterdam zomer 1973 di v.17.26 a 19.34 (intercity)
453 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 473
202
|142
|
22
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 473 Amsterdam – Enschede zomer 1973 di v.19.58 a 22.06 (intercity)
99573 Asd
|
464 Asd
WL (fac)
Bm
ABm
B9
B9
A8b
RDz
B11
B11
B11
Hgl D 237
|Es 460 vr
|Es 99523 vr
|
Es 428
DB
|192
|195
|202
|142
|
22
In plaats van "B9" staat er twee keer "Bg" in deze samenstelling. Ik heb niet kunnen vinden wat daarvan de betekenis zou kunnen zijn. Aangezien in trein 460 op vrijdag een B9 wordt bijgeplaatst, heb ik aangenomen dat het een typfout is geweest voor B9.
Het internationale deel van de trein werd na aankomst om 21.57u in Hengelo afgekoppeld en geplaatst aan de D237, beter bekend als de Nord West Express, die om 22.10 in Hengelo aankwam. De beide Bg/B9's gingen mee naar Enschede en vervolgden hun reis pas op vrijdag weer.
Mijn interpretatie:
WL (CIWL/DSB, fac) + Bm (UIC-X, DB) + ABm (UIC-X, DB) + B (Plan D) + B (Plan D) + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
«
Laatst bewerkt op: 23 October 2024, 10:31:25 door 1200blauw
»
Gelogd
1200blauw
Offline
Berichten: 2884
Twentelijn 1968-1980
Re: Omloop getrokken reizigersmaterieel 1973 Twentelijn
«
Reactie #48 Gepost op:
23 October 2024, 10:30:05 »
(vervolg)
De stam heeft overnacht in Enschede en vertrekt de volgende ochtend weer richting westen.
Trein 428 Enschede – Amsterdam zomer 1973 wo v.8.26 a 10.34 (intercity)
473 Es
|437 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
B9
Asd 437
203
|143
|
23
|194
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan D)
Trein 437 Amsterdam – Enschede zomer 1973 wo v.10.58 a 13.06 (intercity)
428 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
B9
Es 456
|Es 428
203
|143
|
23
|194
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan D) + loc
Trein 456 Enschede – Amsterdam zomer 1973 wo v.15.26 a 17.34 (intercity)
437 Es
|429 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
A3B5
Asd 465
203
|143
|
23
|114
De Plan D is vervangen door een Plan K. Kennelijk was er behoefte aan meer eerste klasse in de avondspits en meer tweede klasse overdag.
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K)
Trein 465 Amsterdam – Enschede zomer 1973 wo v.17.58 a 20.06 (intercity)
456 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
A3B5
Es 424
203
|143
|
23
|114
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K) + loc
De trein overnachtte weer in Enschede en begon op donderdag weer aan een dienst richting westen.
Trein 424 Enschede – Amsterdam zomer 1973 do v.7.26 a 9.34 (intercity)
115541 Es
|
465 Es
|461 Es
|429 Es
(o)mP
A8b
RDz
B11
B11
B11
A3B5
B9
A3B5
Asd 114811
|
Asd 433
|204
|144
|
24
|115
|193
|117
De mP ging in opzending mee naar Amsterdam, vandaar de "(o)" voor de aanduiding.
Mijn interpretatie:
loc + mP3000 + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K) + B (Plan D) + AB (Plan K)
Trein 433 Amsterdam – Enschede zomer 1973 do v.9.58 a 12.06 (intercity)
424 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
A3B5
B9
A3B5
Asd 448
204
|144
|
24
|115
|193
|117
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K) + B (Plan D) + AB (Plan K) + loc
Trein 448 Enschede – Amsterdam zomer 1973 do v.13.26 a 15.34 (intercity)
433 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 457
204
|144
|
24
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 457 Amsterdam – Enschede zomer 1973 do v.15.58 a 18.06 (intercity)
448 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 468
204
|144
|
24
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Trein 468 Enschede – Amsterdam zomer 1973 do v.18.26 a 20.34 (intercity)
457 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 99568
204
|144
|
24
Na aankomst in Amsterdam wordt de trein afgerangeerd als trein 99568.
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
De rest van de week wordt deze stam niet mee ingezet, dat wil zeggen in ieder geval niet op de Twentelijn. De volgende week begint de cyclus weer opnieuw zoals in het vorige bericht.
Gelogd
1200blauw
Offline
Berichten: 2884
Twentelijn 1968-1980
Re: Omloop getrokken reizigersmaterieel 1973 Twentelijn
«
Reactie #49 Gepost op:
23 October 2024, 10:32:40 »
Zoals gezegd is de cyclus van een stam Plan W precies een week. Na een week begint een stam dus altijd weer zoals de week ervoor. Dit is de omloop van wat ik stam "W2" noem. Die begint op dinsdag. Het zal de oplettende lezer opvallen dat er enige overeenkomsten zijn met stam "W1".
1973 Omloop 21/22/23/24, stam "W2"
Trein 418 Amersfoort – Amsterdam zomer 1973 di v.6.59 a 7.34 (intercity)
99514
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 425
201
|141
|
21
De trein wordt aangevoerd als trein 99514.
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 425 Amsterdam – Enschede zomer 1973 di v.7.58 a 10.06 (intercity)
416 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
Es 436
201
|141
|
21
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Trein 436 Enschede – Amsterdam zomer 1973 di v.10.26 a 12.34 (intercity)
425 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 445
201
|141
|
21
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 445 Amsterdam – Enschede zomer 1973 di v.12.58 a 15.06 (intercity)
436 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
Es 460
201
|141
|
21
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Trein 460 Enschede – Amsterdam zomer 1973 di v.16.26 a 18.34 (intercity)
445 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 469
201
|141
|
21
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 469 Amsterdam – Enschede zomer 1973 di v.18.58 a 21.06 (intercity)
460 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
Es 420
201
|141
|
21
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Na overnachten in Enschede gaat de trein op dinsdag weer richting westen. De omloopnummers zijn alle met 1 opgehoogd.
Trein 420 Enschede – Amsterdam zomer 1973 wo v.6.22 a 8.34 (intercity)
469 Es
|461 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
A3B5
Asd 429
202
|142
|
22
|114
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K)
Trein 429 Amsterdam – Enschede zomer 1973 wo v.8.58 a 11.06 (intercity)
420 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
A3B5
Es 444
|Es 456
202
|142
|
22
|114
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K) + loc
Trein 444 Enschede – Amsterdam zomer 1973 wo v.12.26 a 14.34 (intercity)
469 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 453
202
|142
|
22
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 453 Amsterdam – Enschede zomer 1973 wo v.14.58 a 17.06 (intercity)
444 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
Es 464
202
|142
|
22
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Trein 464 Enschede – Amsterdam zomer 1973 wo v.17.26 a 19.34 (intercity)
453 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 473
202
|142
|
22
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 473 Amsterdam – Enschede zomer 1973 wo v.19.58 a 22.06 (intercity)
99573 Asd
|
464 Asd
WL (fac)
Bm
ABm
A3B5
A3B5
A8b
RDz
B11
B11
B11
Hgl D 237
|Es 460
|Es 99523 vr
|
Es 428
DB
|113
|118
|202
|142
|
22
In plaats van "B9" staat er twee keer "Bg" in deze samenstelling. Ik heb niet kunnen vinden wat daarvan de betekenis zou kunnen zijn. Aangezien in trein 460 op vrijdag een B9 wordt bijgeplaatst, heb ik aangenomen dat het een typfout is geweest voor B9.
Het internationale deel van de trein werd na aankomst om 21.57u in Hengelo afgekoppeld en geplaatst aan de D237, beter bekend als de Nord West Express, die om 22.10 in Hengelo aankwam. De beide Bg/B9's gingen mee naar Enschede en vervolgden hun reis pas op vrijdag weer.
Mijn interpretatie:
WL (CIWL/DSB, fac) + Bm (UIC-X, DB) + ABm (UIC-X, DB) + AB (Plan K) + AB (Plan K) + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Gelogd
1200blauw
Offline
Berichten: 2884
Twentelijn 1968-1980
Re: Omloop getrokken reizigersmaterieel 1973 Twentelijn
«
Reactie #50 Gepost op:
23 October 2024, 10:33:28 »
(vervolg)
De stam heeft overnacht in Enschede en vertrekt de volgende ochtend weer richting westen.
Trein 428 Enschede – Amsterdam zomer 1973 do v.8.26 a 10.34 (intercity)
473 Es
|437 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
B9
Asd 437
203
|143
|
23
|194
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan D)
Trein 437 Amsterdam – Enschede zomer 1973 do v.10.58 a 13.06 (intercity)
428 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
B9
Es 456
|Es 428
203
|143
|
23
|194
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan D) + loc
Trein 456 Enschede – Amsterdam zomer 1973 do v.15.26 a 17.34 (intercity)
437 Es
|429 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
A3B5
Asd 465
203
|143
|
23
|114
De Plan D is vervangen door een Plan K.
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K)
Trein 465 Amsterdam – Enschede zomer 1973 do v.17.58 a 20.06 (intercity)
456 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
A3B5
Es 424
203
|143
|
23
|114
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K) + loc
De trein overnachtte weer in Enschede en begon op vrijdag weer aan een dienst richting westen.
Trein 424 Enschede – Amsterdam zomer 1973 vr v.7.26 a 9.34 (intercity)
|
465 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
A3B5
|
Asd 433
|204
|144
|
24
|115
Ditmaal dus geen mP in opzending naar Amsterdam.
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K)
Trein 433 Amsterdam – Enschede zomer 1973 vr v.9.58 a 12.06 (intercity)
424 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
A3B5
Asd 448
204
|144
|
24
|115
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K) + loc
Trein 448 Enschede – Amsterdam zomer 1973 vr v.13.26 a 15.34 (intercity)
433 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
A3B5
Asd 457
204
|144
|
24
|115
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K)
Trein 457 Amsterdam – Enschede zomer 1973 vr v.15.58 a 18.06 (intercity)
448 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
A3B5
Asd 468
|Es 424 ma
204
|144
|
24
|115
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K) + loc
Trein 468 Enschede – Amsterdam zomer 1973 vr v.18.26 a 20.34 (intercity)
457 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 99569
204
|144
|
24
Na aankomst in Amsterdam wordt de trein afgerangeerd als trein 99569.
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Gelogd
1200blauw
Offline
Berichten: 2884
Twentelijn 1968-1980
Re: Omloop getrokken reizigersmaterieel 1973 Twentelijn
«
Reactie #51 Gepost op:
23 October 2024, 10:34:59 »
Ook de omloop van wat ik stam "W3" noem duurt precies een week. Die begint op woensdag. Ook hier zijn er enige overeenkomsten zijn met stammen "W1" en "W2". Met name in het weekend wijkt "W3" af.
1973 Omloop 21/22/23/24, stam "W3"
Trein 418 Amersfoort – Amsterdam zomer 1973 wo v.6.59 a 7.34 (intercity)
30.468 Amf
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 425
201
|141
|
21
De trein wordt aangevoerd als trein 99514.
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 425 Amsterdam – Enschede zomer 1973 wo v.7.58 a 10.06 (intercity)
416 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
Es 436
201
|141
|
21
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Trein 436 Enschede – Amsterdam zomer 1973 wo v.10.26 a 12.34 (intercity)
425 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 445
201
|141
|
21
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 445 Amsterdam – Enschede zomer 1973 wo v.12.58 a 15.06 (intercity)
436 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
Es 460
201
|141
|
21
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Trein 460 Enschede – Amsterdam zomer 1973 wo v.16.26 a 18.34 (intercity)
445 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 469
201
|141
|
21
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 469 Amsterdam – Enschede zomer 1973 wo v.18.58 a 21.06 (intercity)
460 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
Es 420
201
|141
|
21
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Na overnachten in Enschede gaat de trein op donderdag weer richting westen. De omloopnummers zijn alle met 1 opgehoogd.
Trein 420 Enschede – Amsterdam zomer 1973 do v.6.22 a 8.34 (intercity)
469 Es
|461 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
A3B5
Asd 429
202
|142
|
22
|114
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K)
Trein 429 Amsterdam – Enschede zomer 1973 do v.8.58 a 11.06 (intercity)
420 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
A3B5
Es 444
|Es 456
202
|142
|
22
|114
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K) + loc
Trein 444 Enschede – Amsterdam zomer 1973 do v.12.26 a 14.34 (intercity)
469 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 453
202
|142
|
22
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 453 Amsterdam – Enschede zomer 1973 do v.14.58 a 17.06 (intercity)
444 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
Es 464
202
|142
|
22
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Trein 464 Enschede – Amsterdam zomer 1973 do v.17.26 a 19.34 (intercity)
453 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 473
202
|142
|
22
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 473 Amsterdam – Enschede zomer 1973 do v.19.58 a 22.06 (intercity)
99573 Asd
|
464 Asd
WL (fac)
Bm
ABm
A3B5
A8b
RDz
B11
B11
B11
Hgl D 237
|Es 460
|
Es 428
DB
|116
|202
|142
|
22
Het internationale deel van de trein werd na aankomst om 21.57u in Hengelo afgekoppeld en geplaatst aan de D237, beter bekend als de Nord West Express, die om 22.10 in Hengelo aankwam.
Mijn interpretatie:
WL (CIWL/DSB, fac) + Bm (UIC-X, DB) + ABm (UIC-X, DB) + AB (Plan K) + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Gelogd
1200blauw
Offline
Berichten: 2884
Twentelijn 1968-1980
Re: Omloop getrokken reizigersmaterieel 1973 Twentelijn
«
Reactie #52 Gepost op:
23 October 2024, 10:36:57 »
(vervolg)
De stam heeft overnacht in Enschede en vertrekt de volgende ochtend weer richting westen.
Trein 428 Enschede – Amsterdam zomer 1973 vr v.8.26 a 10.34 (intercity)
473 Es
|437 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
B9
Asd 437
203
|143
|
23
|194
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan D)
Trein 437 Amsterdam – Enschede zomer 1973 vr v.10.58 a 13.06 (intercity)
428 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
B9
Es 456
203
|143
|
23
|194
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan D) + loc
Trein 456 Enschede – Amsterdam zomer 1973 vr v.15.26 a 17.34 (intercity)
437 Es
|461 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
B9
A3B5
Asd 465
203
|143
|
23
|194
114
De Plan D is aangevuld met een Plan K.
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan D) + AB (Plan K)
Trein 465 Amsterdam – Enschede zomer 1973 do v.17.58 a 20.06 (intercity)
456 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
B9
A3B5
Es 444
|Es 428
|Es 424
203
|143
|
23
|194
|114
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan D) + AB (Plan K) + loc
De trein overnachtte weer in Enschede en begon pas op zaterdagmiddag weer aan een dienst richting westen.
Trein 444 Enschede – Amsterdam zomer 1973 za v.12.26 a 14.34 (intercity)
|
465 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
|
Asd 453
|204
|144
|
24
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 453 Amsterdam – Enschede zomer 1973 za v.14.58 a 17.06 (intercity)
444 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Es 464
204
|144
|
24
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Trein 464 Enschede – Amsterdam zomer 1973 za v.17.26 a 19.34 (intercity)
453 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 473
204
|144
|
24
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 473 Amsterdam – Enschede zomer 1973 za v.19.58 a 22.06 (intercity)
99573 Asd
|
464 Asd
WL (fac)
Bm
ABm
A8b
RDz
B11
B11
B11
Hgl D 237
|
Es 428
DB
|204
|144
|
24
Ook op zaterdag werd door trein 473 het Amsterdamse deel van de Nord West Express meegenomen. De procedure in Hengelo is hetzelfde als de vorige keer.
Mijn interpretatie:
WL (CIWL/DSB, fac) + Bm (UIC-X, DB) + ABm (UIC-X, DB) + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Trein 460 Enschede – Amsterdam zomer 1973 zo v.16.26 a 18.34 (intercity)
473 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 469
201
|141
|
21
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 469 Amsterdam - Enschede zomer 1973 zo v.18.58 a 21.06 (intercity)
460 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
Es 480
201
|141
|
21
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Trein 480 Enschede – Amsterdam zomer 1973 zo v.21.26 a 23.34 (intercity)
469 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 30.480
201
|141
|
21
Het afrangeren in trein 30.480 betekent het einde van de cylcus van dit stammetje. De volgende begint de daaropvolgende week zoals in het vorige bericht aangegeven. Of er tussentijds nog activiteiten voor dit stammetje in het verschiet lagen blijft vooralsnog onbekend, al komt straks bij "W6" een aanwijzing over mogelijk andere inzet.
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Gelogd
1200blauw
Offline
Berichten: 2884
Twentelijn 1968-1980
Re: Omloop getrokken reizigersmaterieel 1973 Twentelijn
«
Reactie #53 Gepost op:
23 October 2024, 10:38:27 »
De cyclus van wat ik stam "W4" noem duurt eveneens een week. Die begint op donderdag. Ook hier zijn er meer dan enige overeenkomsten zijn met stammen "W1", "W2" en "W3", die op zaterdag wel afwijkt.
1973 Omloop 21/22/23/24, stam "W4"
Trein 418 Amersfoort – Amsterdam zomer 1973 do v.6.59 a 7.34 (intercity)
30.468 Amf
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 425
201
|141
|
21
De trein wordt aangevoerd als trein 99514.
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 425 Amsterdam – Enschede zomer 1973 do v.7.58 a 10.06 (intercity)
416 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
Es 436
201
|141
|
21
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Trein 436 Enschede – Amsterdam zomer 1973 do v.10.26 a 12.34 (intercity)
425 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 445
201
|141
|
21
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 445 Amsterdam – Enschede zomer 1973 do v.12.58 a 15.06 (intercity)
436 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
Es 460
201
|141
|
21
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Trein 460 Enschede – Amsterdam zomer 1973 do v.16.26 a 18.34 (intercity)
445 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 469
201
|141
|
21
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 469 Amsterdam – Enschede zomer 1973 do v.18.58 a 21.06 (intercity)
460 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
Es 420
201
|141
|
21
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Na overnachten in Enschede gaat de trein op vrijdag weer richting westen. De omloopnummers zijn alle met 1 opgehoogd.
Trein 420 Enschede – Amsterdam zomer 1973 vr v.6.22 a 8.34 (intercity)
469 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 429
202
|142
|
22
In de vrijdagdienst komt er in tegenstelling tot andere doordeweekse dagen geen versterkingsrijtuig Plan K uit omloop 114 in deze trein aan te pas.
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 429 Amsterdam – Enschede zomer 1973 vr v.8.58 a 11.06 (intercity)
420 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
Es 444
202
|142
|
22
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Trein 444 Enschede – Amsterdam zomer 1973 vr v.12.26 a 14.34 (intercity)
469 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 453
202
|142
|
22
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 453 Amsterdam – Enschede zomer 1973 vr v.14.58 a 17.06 (intercity)
444 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
Es 464
202
|142
|
22
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Trein 464 Enschede – Amsterdam zomer 1973 vr v.17.26 a 19.34 (intercity)
453 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 473
202
|142
|
22
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 473 Amsterdam – Enschede zomer 1973 vr v.19.58 a 22.06 (intercity)
99573 Asd
|
464 Asd
WL (fac)
Bm
ABm
A8b
RDz
B11
B11
B11
Hgl D 237
|
Es 424
DB
|202
|142
|
22
Het internationale deel van de trein werd na aankomst om 21.57u in Hengelo afgekoppeld en geplaatst aan de D237, beter bekend als de Nord West Express, die om 22.10 in Hengelo aankwam. Verdere versterking is op vrijdag niet aanwezig.
Mijn interpretatie:
WL (CIWL/DSB, fac) + Bm (UIC-X, DB) + ABm (UIC-X, DB) + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Gelogd
1200blauw
Offline
Berichten: 2884
Twentelijn 1968-1980
Re: Omloop getrokken reizigersmaterieel 1973 Twentelijn
«
Reactie #54 Gepost op:
23 October 2024, 10:39:49 »
(vervolg)
De stam heeft overnacht in Enschede en vertrekt de volgende ochtend weer richting westen.
Trein 424 Enschede – Amsterdam zomer 1973 za v.7.26 a 9.34 (intercity)
114513 Es
473 Es
|465 Es
461 Es
(o) mP
A8b
RDz
B11
B11
B11
A3B5
B9
Asd 114811
ma
Asd 433
|203
|143
|
23
|115
|195
De mP ging in opzending mee naar Amsterdam, vandaar de "(o)" voor de aanduiding.
Mijn interpretatie:
loc + mP3000 + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K) + B (Plan D)
Trein 433 Amsterdam – Enschede zomer 1973 za v.9.58 a 12.06 (intercity)
424 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
A3B5
B9
Es 448
Es 424
ma
Es 99552
203
|143
|
23
|115
|195
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K) + B (Plan D) + loc
Trein 448 Enschede – Amsterdam zomer 1973 za v.13.26 a 15.34 (intercity)
433 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 457
203
|143
|
23
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 457 Amsterdam – Enschede zomer 1973 za v.15.58 a 18.06 (intercity)
448 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
Es 468
203
|143
|
23
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Trein 468 Enschede – Amsterdam zomer 1973 za v.18.26 a 20.34 (intercity)
457 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 99569
203
|143
|
23
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Met het afrangeren op zaterdag eindigt de cyclus van stam "W4" dus al na drie dagen in Amsterdam. De cyclus op de Twentelijn begint weer de volgende week op donderdag, zie vorig bericht.
Gelogd
1200blauw
Offline
Berichten: 2884
Twentelijn 1968-1980
Re: Omloop getrokken reizigersmaterieel 1973 Twentelijn
«
Reactie #55 Gepost op:
23 October 2024, 10:40:48 »
De cyclus van wat ik stam "W5" noem duurt eveneens een week. Die begint op zaterdag en wijkt flink af van de stammen "W1"-"W4". Qua samenstellingen hebben we de meeste exoten wel gezien, maar we willen nu eenmaal volledig zijn.
1973 Omloop 21/22/23/24, stam "W5"
Trein 436 Enschede – Amsterdam zomer 1973 za v.10.26 a 12.34 (intercity)
425 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 445
201
|141
|
21
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 445 Amsterdam – Enschede zomer 1973 za v.12.58 a 15.06 (intercity)
436 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
Es 460
201
|141
|
21
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Trein 460 Enschede – Amsterdam zomer 1973 za v.16.26 a 18.34 (intercity)
445 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 469
201
|141
|
21
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 469 Amsterdam – Enschede zomer 1973 za v.18.58 a 21.06 (intercity)
460 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
Es 420
ma
201
|141
|
21
Merk op dat de trein pas maandag weer gereden wordt. Hij blijft dus op zondag staan in Enschede,
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
De trein ging op maandag weer richting westen. De omloopnummers zijn alle met 1 opgehoogd.
Trein 420 Enschede – Amsterdam zomer 1973 ma v.6.22 a 8.34 (intercity)
469
zat
Es
|481 Es
433
zat
Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
B9
A3B5
Asd 429
202
|142
|
22
|193
|117
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan D) + AB (Plan K)
Trein 429 Amsterdam – Enschede zomer 1973 ma v.8.58 a 11.06 (intercity)
420 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
B9
A3B5
Es 444
|Es 99523
|Es 456
202
|142
|
22
|193
|114
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan D) + AB (Plan K) + loc
Trein 444 Enschede – Amsterdam zomer 1973 ma v.12.26 a 14.34 (intercity)
469 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 453
202
|142
|
22
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 453 Amsterdam – Enschede zomer 1973 ma v.14.58 a 17.06 (intercity)
444 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
Es 464
202
|142
|
22
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Trein 464 Enschede – Amsterdam zomer 1973 ma v.17.26 a 19.34 (intercity)
453 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 473
202
|142
|
22
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 473 Amsterdam – Enschede zomer 1973 ma v.19.58 a 22.06 (intercity)
99573 Asd
|
464 Asd
WL (fac)
Bm
ABm
A8b
RDz
B11
B11
B11
Hgl D 237
|
Es 428
DB
|202
|142
|
22
Het internationale deel van de trein werd na aankomst om 21.57u in Hengelo afgekoppeld en geplaatst aan de D237, bij ons beter bekend als de Nord West Express, die om 22.10 in Hengelo aankwam.
Mijn interpretatie:
WL (CIWL/DSB, fac) + Bm (UIC-X, DB) + ABm (UIC-X, DB) + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Gelogd
1200blauw
Offline
Berichten: 2884
Twentelijn 1968-1980
Re: Omloop getrokken reizigersmaterieel 1973 Twentelijn
«
Reactie #56 Gepost op:
23 October 2024, 10:41:41 »
(vervolg)
De stam heeft overnacht in Enschede en vertrekt de volgende ochtend weer richting westen.
Trein 428 Enschede – Amsterdam zomer 1973 di v.8.26 a 10.34 (intercity)
473 Es
|437 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
B9
Asd 437
203
|143
|
23
|194
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan D)
Trein 437 Amsterdam – Enschede zomer 1973 di v.10.58 a 13.06 (intercity)
428 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
B9
Es 456
|Es 428
203
|143
|
23
|194
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan D) + loc
Trein 456 Enschede – Amsterdam zomer 1973 di v.15.26 a 17.34 (intercity)
437 Es
|429 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
A3B5
Asd 465
203
|143
|
23
|114
De Plan D is vervangen door een Plan K. Kennelijk was er behoefte aan meer eerste klasse in de avondspits en meer tweede klasse overdag.
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K)
Trein 465 Amsterdam – Enschede zomer 1973 di v.17.58 a 20.06 (intercity)
456 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
A3B5
Es 424
203
|143
|
23
|114
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K) + loc
De trein overnachtte weer in Enschede en begon op donderdag weer aan een dienst richting westen.
Trein 424 Enschede – Amsterdam zomer 1973 wo v.7.26 a 9.34 (intercity)
115541 Es
|
465 Es
|461 Es
|429 Es
(o)mP
A8b
RDz
B11
B11
B11
A3B5
B9
A3B5
Asd 114811
|
Asd 433
|204
|144
|
24
|115
|193
|117
De mP ging in opzending mee naar Amsterdam, vandaar de "(o)" voor de aanduiding.
Mijn interpretatie:
loc + mP3000 + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K) + B (Plan D) + AB (Plan K)
Trein 433 Amsterdam – Enschede zomer 1973 wo v.9.58 a 12.06 (intercity)
424 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
A3B5
B9
A3B5
Asd 448
204
|144
|
24
|115
|193
|117
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K) + B (Plan D) + AB (Plan K) + loc
Trein 448 Enschede – Amsterdam zomer 1973 wo v.13.26 a 15.34 (intercity)
433 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 457
204
|144
|
24
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 457 Amsterdam – Enschede zomer 1973 wo v.15.58 a 18.06 (intercity)
448 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 468
204
|144
|
24
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Trein 468 Enschede – Amsterdam zomer 1973 wo v.18.26 a 20.34 (intercity)
457 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 30.468
204
|144
|
24
Na aankomst in Amsterdam wordt de trein afgerangeerd als trein 30.468.
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
De Twentse cyclus wordt de navolgende zaterdag weer opgepakt zoals in mijn vorige bericht beschreven.
Gelogd
1200blauw
Offline
Berichten: 2884
Twentelijn 1968-1980
Re: Omloop getrokken reizigersmaterieel 1973 Twentelijn
«
Reactie #57 Gepost op:
23 October 2024, 10:43:08 »
De cyclus van wat ik stam "W6" noem duurt eveneens een week. Die begint op zondag en lijkt in grote lijnen op "W5". Ook hier qua samenstellingen weinig verrassingen.
1973 Omloop 21/22/23/24, stam "W6"
Trein 457 Amsterdam – Enschede zomer 1973 zo v.15.58 a 18.06 (intercity)
882 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
Es 468
205
|149
|
23
Aan de afkomst van deze stam is te zien dat hij op zaterdag in de 800-serie heeft meegereden. Nu ben ik niet heel goed op de hoogte van andere treinseries dan die op de Twentelijn, ik kan het ook niet nazoeken, maar uit mijn hoofd meen ik me te herinneren dat dat de lijn Zandvoort - Maastricht betreft.
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Trein 468 Enschede – Amsterdam zomer 1973 zo v.18.26 a 20.34 (intercity)
457 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 477
204
|144
|
24
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 477 Amsterdam – Enschede zomer 1973 zo v.20.58 a 23.06 (intercity)
868 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
Es 428
205
|149
|
23
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Trein 428 Enschede – Amsterdam zomer 1973 ma v.8.26 a 10.34 (intercity)
477 Es
|469
vr
Es
|99528
zo
Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
A3B5
B9
Asd 437
203
|143
|
23
|114
|194
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K) + B (Plan D)
Trein 437 Amsterdam – Enschede zomer 1973 ma v.10.58 a 13.06 (intercity)
428 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
A3B5
B9
Es 456
Es 428
203
|143
|
23
|114
|194
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K) + B (Plan D) + loc
Trein 456 Enschede – Amsterdam zomer 1973 ma v.15.26 a 17.34 (intercity)
437 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
A3B5
Asd 465
203
|143
|
23
|114
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K)
Trein 465 Amsterdam – Enschede zomer 1973 ma v.17.58 a 20.06 (intercity)
456 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
A3B5
Es 424
203
|143
|
23
|114
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K) + loc
De trein overnachtte weer in Enschede en begon op dinsdag weer aan een dienst richting westen.
Trein 424 Enschede – Amsterdam zomer 1973 di v.7.26 a 9.34 (intercity)
115541 Es
|
465 Es
|461 Es
|429 Es
(o)mP
A8b
RDz
B11
B11
B11
A3B5
B9
A3B5
Asd 114811
|
Asd 433
|204
|144
|
24
|115
|193
|117
De mP ging in opzending mee naar Amsterdam, vandaar de "(o)" voor de aanduiding.
Mijn interpretatie:
loc + mP3000 + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K) + B (Plan D) + AB (Plan K)
Trein 433 Amsterdam – Enschede zomer 1973 di v.9.58 a 12.06 (intercity)
424 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
A3B5
B9
A3B5
Asd 448
204
|144
|
24
|115
|193
|117
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + AB (Plan K) + B (Plan D) + AB (Plan K) + loc
Trein 448 Enschede – Amsterdam zomer 1973 di v.13.26 a 15.34 (intercity)
433 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 457
204
|144
|
24
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
Trein 457 Amsterdam – Enschede zomer 1973 di v.15.58 a 18.06 (intercity)
448 Asd
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 468
204
|144
|
24
Mijn interpretatie:
A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W) + loc
Trein 468 Enschede – Amsterdam zomer 1973 di v.18.26 a 20.34 (intercity)
457 Es
A8b
RDz
B11
B11
B11
Asd 30.468
204
|144
|
24
Na aankomst in Amsterdam wordt de trein afgerangeerd als trein 30.468. Dat is het einde van deze driedaagse cyclus.
Mijn interpretatie:
loc + A (Plan E) + RD (Plan E) + B (Plan W) + B (Plan W) + B (Plan W)
De cyclus op de Twentelijn wordt de navolgende zondag weer opgepakt in het begin van dit bericht beschreven.
Gelogd
1200blauw
Offline
Berichten: 2884
Twentelijn 1968-1980
Re: Omloop getrokken reizigersmaterieel 1973 Twentelijn
«
Reactie #58 Gepost op:
23 October 2024, 10:44:40 »
Het komt in deze omloop met enig regelmaat voor dat er in Hengelo materieel wordt afgerangeerd dat op een later moment in Enschede nodig is. Daartoe werden ledig materieeltreinen ingezet.
Ook hier heb ik geen idee welke loc hier voor zou kunnen hebben gestaan. Daarom heb ik er maar "willekeurig" eentje voor gezet.
1973 Ledig materieel trein 76443
Trein 76443 Hengelo - Enschede ma v 10.13 a 10.21 (leeg materieel)
421
za
Hgl
P
Es 151172
v
308
Dat zou er ongeveer zo moeten hebben uitgezien:
P (Plan E/L) + loc
Trein 76443 Hengelo - Enschede di v 10.13 a 10.21 (leeg materieel)
421 Hgl
P
Es 151172
v
308
Dat zou er ongeveer zo moeten hebben uitgezien:
P (Plan E/L) + loc
Trein 76443 Hengelo - Enschede wo v 10.13 a 10.21 (leeg materieel)
421 Hgl
B9
B9
P
Es 460
vr
|Es 99523
vr
|Es 151172
v
192
|195
|308
Dat zou er ongeveer zo moeten hebben uitgezien:
B (Plan D) + B (Plan D) + P (Plan E/L) + loc
Trein 76443 Hengelo - Enschede do v 10.13 a 10.21 (leeg materieel)
421 Hgl
A3B5
P
Es 460
vr
|Es 151172
v
113
|308
Mijn interpretatie:
AB (Plan K) + P (Plan E/L) + loc
Trein 76443 Hengelo - Enschede vr v 10.13 a 10.21 (leeg materieel)
421 Hgl
A3B5
A3B5
P
Es 460
Es 99523
|Es 151172
v
116
|118
|308
Opmerkelijk is dat die tweede Plan K kennelijk in Enschede weer aan een leeg materieeltrein werd toegevoegd (99523).
Mijn interpretatie:
AB (Plan K) + AB (Plan K) + P (Plan E/L) + loc
Trein 76443 Hengelo - Enschede za v 10.13 a 10.21 (leeg materieel)
421 Hgl
za
D
P
Es 99523
|Es 151172
(v)
624
|308
Mijn interpretatie:
Stalen D
IV
+ P (Plan E/L) + loc
Volgens mij kunnen we hier de VRM op een inconsistentie betrappen. Zoals we eerder hebben kunnen concluderen brengt trein 421 gedurende de week vijf keer een postrijtuig naar Hengelo. Zoals we in dit berichtje kunnen lezen wordt er zes keer een postrijtuig naar Enschede gereden met deze leeg materieeltrein.
Bovendien wordt op zaterdag een Stalen D vervoerd. Die zou uit trein 421 afkomstig moeten zijn, maar daar zit er enkel op zondag eentje in. Wie het weet mag het zeggen.
Gelogd
1200blauw
Offline
Berichten: 2884
Twentelijn 1968-1980
Re: Omloop getrokken reizigersmaterieel 1973 Twentelijn
«
Reactie #59 Gepost op:
23 October 2024, 10:45:31 »
Er was ook nog een ledig materieelrit van één Plan D 2
e
klasse op zondag, afgerangeerd van trein 441 (onderweg vanaf Hengelo als trein 1523 naar Bad Harzburg) op zaterdag, ten behoeve van versterking van intercity 428 uit Enschede op maandagochtend. De loc is weer indicatief, al maakt het in dit geval natuurlijk niet zoveel uit aan welke kant hij staat.
1973 Trein 99528
Trein 99528 Hengelo – Enschede zomer 1973 zo v.14.46 a 14.54
441
za
Hgl
B9
Es 428
193
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
...
11
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70