-2 rail of 3 rail? Ik heb zelf het idee dat märklin makkelijker te krijgen is dan andere merken. Ook maakt 3rail detectie makkelijk, echter volgens mij is dit tegenwoordig met 2rail ook geen probleem meer? De neiging ligt wel naar 2rail momenteel. Mooiere en natuurgetrouwere rails, en nog wat "oud" spul dat ik nog heb, is dan ook bruikbaar.[...]Voorlopig zou ik graag eens weer een baantje neer kunnen leggen, maar ik zou voor de "grote" baan peco of tillig rails willen gebruiken. Volgens mij zijn deze niet echt ideaal voor een baantje "even" in de kamer neer te leggen?Wat zouden jullie adviseren, of hoe zin jullie herbegonnen? Ik hoor het graag!
-2 rail of 3 rail? Ik heb zelf het idee dat märklin makkelijker te krijgen is dan andere merken. Ook maakt 3rail detectie makkelijk, echter volgens mij is dit tegenwoordig met 2rail ook geen probleem meer? De neiging ligt wel naar 2rail momenteel. Mooiere en natuurgetrouwere rails, en nog wat "oud" spul dat ik nog heb, is dan ook bruikbaar.
- Aansturing: Digitaal is een must, en later ook pc gestuurd. Welke centrale kan ik het beste nemen? Liefst wel met een fysieke rijregelaar. Zelf had ik mijn oog laten vallen op zoiets als een dr5000, en dan een multimaus ofzo als besturingsapparaat, maar geen idee of dat gaat werken. Ook digikeijs vragen zal niet meer gaan helaas.
- Startset, of gewoon los materieel kopen, zodat je niet onnodig geld uitgeeft aan rails of materieel wat je niet wil?
Voorlopig zou ik graag eens weer een baantje neer kunnen leggen, maar ik zou voor de "grote" baan peco of tillig rails willen gebruiken. Volgens mij zijn deze niet echt ideaal voor een baantje "even" in de kamer neer te leggen?
En Märklin rails is ontzettend duur
Mbt de z21 start. Ik meende dat dit een vrij basic centrale was. Het liefst doe ik alles in 1x goed, maar ik zal me eens verdiepen in de z21 start. Heeft de Z21 (de zwarte) ook nog voordelen tov de witte?
Zou ook voor 2-rail gaan. Gewoonweg omdat je meer mogelijkheden hebt qua merken. GroetStefan