. . . . .Op de fabrieksfoto is er geen vrije ruimte tussen ketel en chassis , dit heb ik in model dan ook zo gemaakt. Wanneer iemand nog aanvullingen heeft dan hoor ik dat graag.Belangrijke vraag, weet iemand wat de kleur moet zijn van de ketel etc ? bij de andere schalen, h0 en N kan ik geen wagen van APC vinden zonder vrije ruimte tussen ketel en chassis die mij enig houvast kan geven.
Is even stil geweest, maar mede dankzij jullie reacties heb ik in het clubblad van TTN een artikel kunnen schrijven over APC Standard Oil en ESSO. Vervolg artikel met de modellen die in TT gemaakt zijn komt in een volgend nummer. kom ik gelijk bij het volgende, in TT zijn maar weinig modellen van twee assige ketelwagens van APC en Esso op de markt gebracht door de bekende modelspoorfabrikanten. Dhr Hervé vroeg eerder al in het forum of ik zelf aan de slag zou gaan met een APC model. Ik dacht waarom ook niet, in ben geen echte zelfbouwer maar sinds een halfjaar beschik ik samen met mijn zoon over een eenvoudige 3D printer en ben met TinkerCad aan de slag gegaan, eerst geoefend met en heel eenvoudige vormen, container in TT en toen maar de stap naar een Ketelwagen, de basis is er, alles zelf getekend in 3D, kan vast allemaal beter. Als basis de fabrieksfoto van de SS 502405, en en tekening van de HSM 500060 , of het dezelfde wagen is, ik weet het niet het hekwerk is anders. Op de fabrieksfoto is er geen vrije ruimte tussen ketel en chassis, dit heb ik in model dan ook zo gemaakt. Wanneer iemand nog aanvullingen heeft dan hoor ik dat graag.De eerste pogingen; Belangrijke vraag, weet iemand wat de kleur moet zijn van de ketel etc ? bij de andere schalen, h0 en N kan ik geen wagen van APC vinden zonder vrije ruimte tussen ketel en chassis die mij enig houvast kan geven.