Dit systeem is wel in Nederland gebruikt, tijdens de tentoonstelling over het postvervoer in het spoorwegmuseum stond er een model van een postrijtuig met de postzakvanginrichting opgesteld in de mP. we spreken dan wel 1880-1890. Groeten Arjen
Het lijkt zo logisch: nu treinen buiten de spits meer leeg dan vol rijden, bieden lege coupés kansen voor goederenvervoer.
.....behalve dat post van het spoor is verdwenen...
Denk je dat een stationnement van twee minuten genoeg tijd is om de goederen in en uit te laden?
Hangt er vanaf hoe de zaak wordt ingericht. Aparte bagageruimte , net als vroeger, wagenvloer op gelijke hoogte met het perron en de pakketjes in een kar die je zo de trein in en uit kunt rijden. Dan kan het binnen een halve minuut. De belangrijkste voorwaarde is het lastigst te realiseren: genoeg personeel dat op tijd op de juiste plek klaarstaat om die omwisseling uit te voeren.
De belangrijkste voorwaarde is het lastigst te realiseren: genoeg personeel dat op tijd op de juiste plek klaarstaat om die omwisseling uit te voeren.
Bij sommige grote distributiecentra wordt vrachtwagenlading ook in een rij klaargezet en dan in 1 keer erin geschoven.
Ja, maar bij die distributiecentra lopen geen reizigers in de weg.