Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door R v/d Hoven
Vandaag om 20:56:27
Stalen D 4 deurs spoor 0 door Michiel2
Vandaag om 20:40:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 20:40:00
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door Ronaldk
Vandaag om 19:50:20
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:47:23
CIWL type P door grossraumwagen
Vandaag om 19:43:16
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 19:31:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door René 4312
Vandaag om 18:56:50
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:24:53
Piko 1136 van AC naar DC door Remco vM
Vandaag om 18:20:51
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:17:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:17:01
Rails roestig verven door jandcargo
Vandaag om 15:57:33
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 15:56:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:48:33
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Tedo
Vandaag om 15:44:35
Polderbaan(tje) 0,3m2 door defender
Vandaag om 15:40:19
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 15:36:20
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 15:34:14
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door jandcargo
Vandaag om 14:45:36
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder. door olaf99
Vandaag om 14:45:31
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 13:42:56
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 13:04:26
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips? door Jasperr
Vandaag om 12:49:13
Draaischijf digitaal aansturen. door Eenerspoor
Vandaag om 12:11:59
20 jaar BNLS door Hans Reints
Vandaag om 11:42:29
EifelBurgenBahn door meino
Vandaag om 11:09:47
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door MOVisser
Vandaag om 10:52:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:45:05
Gewoon wat busfoto's door Hans Reints
Vandaag om 10:12:38

Auteur Topic: Surava in modules  (gelezen 8006 keer)

Boertje

• Offline Offline
  • Carpe diem, leven is te kort om dat niet te doen
    • albulisch.blogspot.com
Re: Surava in modules
« Reactie #30 Gepost op: 09 November 2024, 20:55:02 »
Leuk berichtje terug, thx! Stilte is ook zo stil....

;)

Eddy

martijn v m

• Offline Offline
  • Heerwijk in H0
    • vames
« Reactie #31 Gepost op: 09 November 2024, 20:56:34 »
Gaaf.

Je bouwt lekker door.

Ik kom er maar niet toe met Rueun.

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Dennis1984

• Offline Offline
  • Gotthardbahn
« Reactie #32 Gepost op: 09 November 2024, 21:43:45 »
Lekker bezig Eddy, wat een project zo! Bewonder wel je modulaire opzet met deugdelijke bouw. Hopelijk tot nog een keer in Kortenhoef!

Met vriendelijke groet,
Dennis

Boertje

• Offline Offline
    • albulisch.blogspot.com
« Reactie #33 Gepost op: 10 November 2024, 09:42:38 »
thx luitjes.
Was leuk in Kortenhoef, lid worden nog maar ff niet want dan haal ik te veel activiteiten in huis....ik kom zeker nog wel een keer buurten.

Wouter_

• Offline Offline
    • H0m RHB/MGB - van Sumvitg-C naar Disentis/Mustér (Zwitserland)
« Reactie #34 Gepost op: 14 November 2024, 09:50:45 »
Hoi Eddy,

Wat leuk dat je 7 december wat gaat laten zien in Houten. Laat je dan ook zien hoe je de tekeningen gemaakt hebt en hoe deze geprint/gesneden worden tot modules? Aangezien je bij OnShape staat?

Helaas kan ik zelf nog niet naar de beurs komen om medische redenen, maar ik wens je alvast heel veel plezier.

Groetjes,
Wouter

Tim v

• Offline Offline
  • H0e analoog + H0 2rail digitaal ns 1950->2000
« Reactie #35 Gepost op: 14 November 2024, 12:55:34 »
Hoi Eddy,

Ziet er heerlijk modulair en doordacht uit! en laat die techniek maar zien hoor: goed aangelegde techniek is altijd mooi...

P.s. wat is die 114 een snoepje zeg! tis dat het ding zo duur/zeldzaam is.

met vriendelijke groet,

Tim

R.C.Grootveld

• Offline Offline
  • Na 60 jaar 3Rail overgestapt op 'die kleine Rote'
    • Robula: Preda - Muot met een ruime blik
« Reactie #36 Gepost op: 14 November 2024, 18:35:17 »
Mooi man, 7 dec staat op de planning!

Huup

• Offline Offline
  • May your coffee kick in before reality does.
« Reactie #37 Gepost op: 14 November 2024, 20:52:31 »
Helaas. Ik vermaak me bij Fremo dat weekend met de Watersnood modules. Plezier alvast!

Boertje

• Offline Offline
    • albulisch.blogspot.com
« Reactie #38 Gepost op: 14 November 2024, 22:52:46 »
Dag allen,

Dank voor de reacties:
@Wouter:
7 december a.s. zal ik een aantal modules meenemen naar Houten om te laten zien wat er daadwerkelijk gemaakt is. De stuurunit gaat ook mee, samen met wat klein spul om te rijden om te laten zien dat alles het ook doet...
Daarnaast zal op mijn laptop te zien zijn hoe alles in OnShape is getekend en hoe vanuit OnShape de export via pdf naar Lightburn gaat waarvandaan de laser wordt aangestuurd. De laser zelf laat ik thuis, beetje te groot om mee te nemen.
We staan dus met een aantal mensen daar in de NVM hal, allen actief hier op het forum denk ik, en ieder neemt zijn/haar projectjes mee. Zelf tekenen in OnShape mag natuurlijk ook. Hans van der Burgt werkt altijd met een DAF vrachtautootje als voorbeeld, of een huis of wat dan ook.
En jij: beterschap!

@Tim:
Dank... we gaan lekker verder. En die 114 is inderdaad TOP.. 'k heb er ook nog een Maxxon motor ingezet, dat ding rijdt nu fluisterstil en zoooo rustig, helemaal geweldig.

@Rob:
Zie je dan!

@Huibert:
Jammer, had je graag weer ns gesproken, te lang geleden! Veel plezier met de Watersnood bij Fremo!

Eddy

Boertje

• Offline Offline
    • albulisch.blogspot.com
« Reactie #39 Gepost op: 23 November 2024, 12:21:14 »
Weer wat stapjes verder:
- 'overweg' op het emplacement gemaakt , inclusief de RIP (Rail Inzet Plek), maar dan op z'n Zwiters... voor het op/en afzetten van containers op spoorwagons. De overweg is gemaakt met DAS klei en daarna wat vlakker gemaakt met plamuur.
- De weg ligt op 3 mm boven 'het hout' en die 3 mm is met kleine foamboardjes gemaakt. De toplaag van papier maakt verdere afwerking makkelijk.
- De boel geschilderd met Amsterdam mengkleuren. Klaar voor de ballast. Expliciet geen eenduidige grijze kleur voor het asfalt...

Als de ballast er in ligt gaat dit boeltje mee naar Houten op 7 december, samen met de wisselmodules van het schaduwstation.
Ik ben nog wat aan het malen over de bovenleiding. Het aantal palen vind ik wat groot en de tussenafstand wat te klein.

Eddy

Boertje

• Offline Offline
    • albulisch.blogspot.com
« Reactie #40 Gepost op: 09 December 2024, 21:04:17 »
Tijdje stil geweest... maar niet stil gezeten.
Behoorlijk aan de bouw geweest om de modules op een bepaald niveau klaar te krijgen voor de eerste vuurproef: demo op de Onshape stand op de modelbouwbeurs in Houten in de NVM hal op 7 december 2024. Hans van der Burgt had me gevraagd om mee te demo-en met Onshape en daar ben ik altijd voor in als het kan met mijn agenda. De weken ervoor stevig aan de bouw geweest en daarna de boel klaargezet om af te reizen naar Houten.

Aangekomen in Houten 3 van de 4 modules van het station opgebouwd in een leeg stuk tussen de Onshape stand en de buren (toppie!, de stand gewoon wat uitgebreid, dank NVM) en na 20 minuten kon ik de eerste lok proef laten rijden. Missie 1 geslaagd: snel opbouwen! Inclusief de deuvelverbinding van module naar module. Gewoon los er in, niets te schroeven of te bout/moeren. Top, heel tevreden mee.

Mijn oudste zoon kwam bij openingstijd ook en heeft een aardig stuk van de dag met de modules gespeeld. Ging eigenlijk prima. Ondertussen stond ik dan mensen te woord of haalde koffie.

Maar in de loop van de middag werd me duidelijk dat er een soort van hobbeltje verscheen in de baan. Hmm, dat was niet de bedoeling. Even gekeken waar het aan lag en opgeslagen in het geheugen. Hier moet nog wel wat aan gebeuren. Hieronder in de foto het gebied in rood aangegeven waar het aan schort. De hoofdbaan was top, alleen de rangeersporen begonnen wat te bewegen leek het wel.

Beurseinde alles ook in 20 minuten weer afgebouwd en in de auto gesjouwd en een half uurtje na einde show zat ik in de auto op weg naar huis. Missie 2 ook geslaagd: snel afbouwen!

Zondag wat tijd genomen om de module waar de heuvel in was gekomen ns te bekijken en al snel werd duidelijk waar het aan lag. Ik had wel een I-balk onder de rangeersporen gebouwd maar die net niet helemaal naar het eind doorgetrokken en de lijmverbinding van het laatste deel van de I-balk was ook losgeraakt. Zie hieronder voor de situatie met de module ondersteboven.

Ok, dan is de oplossing ook nabij. Eerst de boel met nieuwe houtlijm en lijmtangen weer goed fixeren met de module ondersteboven en vanaf morgen maar wat extra verstevigingen ontwerpen om de I-balk helemaal tot bij het kopschot door te trekken. Ach ja, oplosbaar, wel nog even doen.

@Hans, dank voor de uitnodiging. Ik heb een topdag gehad in Houten. Niet alleen om de modules een dag lang te testen, maar ook om mede-forumleden, bekenden en een collega te woord te staan en medegenoot te maken van deze filosofie van bouwen. Een aantal zeiden letterlijk: hmm, hier moet ik ns induiken, is een totaal andere manier van modelbouwen.

Eddy

Hans van de Burgt

• Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
« Reactie #41 Gepost op: 09 December 2024, 21:29:19 »
@Hans, dank voor de uitnodiging. Ik heb een topdag gehad in Houten. Niet alleen om de modules een dag lang te testen, maar ook om mede-forumleden, bekenden en een collega te woord te staan en medegenoot te maken van deze filosofie van bouwen. Een aantal zeiden letterlijk: hmm, hier moet ik ns induiken, is een totaal andere manier van modelbouwen.

@Eddy,

Graag gedaan hoor. Lange tijd leek het erop dat ik hier op het forum een roepende in de woestijn was. Maar “ons” groepje hier wordt steeds groter, en het is inderdaad een feestje om samen op zo’n beurs te staan. En sedert deze discussie weten we, dat wat wij doen echt modelbouwen is. Een bijzondere vorm van modelbouwen dan…, dat wel. 😀

Gr, Hans

Joz

• a.k.a. Jos
  • Offline Offline
  • Vaak bu'j te bange
    • Museumdepot Beekbergen in H0
« Reactie #42 Gepost op: 09 December 2024, 23:17:27 »
Was erg gezellig Eddy!
En ik kan de lezers hier bevestigen dat je jouw modules inderdaad in no-time had opgesteld (en opgeruimd)  (y)

Groeten,
Jos

Boertje

• Offline Offline
    • albulisch.blogspot.com
« Reactie #43 Gepost op: 24 December 2024, 12:00:25 »
Aan jullie allen!

Eddy