Alsjeblieft zeg, wat is dit nu weer voor onzin? De toelating in België heeft te maken met de geïnstalleerde ETCS-software in de loc; niks meer, niks minder.
Niks onzin, 't gaat hier niet over technische toelating. Technisch zijn de rode en de groen/grijze gelijk. De leasemaatschappij wil gewoon (nog?) niet dat de loks in de rode kleur commercieel gebruikt worden.
Technisch zit er wel degelijk verschil in, en daarom mogen een aantal Traxxen Belgie wel in en een aantal niet.Zoals Luc al zei is dit afhankelijk van de geinstalleerde ATCS sofware...
@Robbert. In nederland zijn alle rode volgens mij gewoon toegelaten hoor. Heb er al verschillende op de foto. Verder brengt de ns er zaterdag 3 naar Roosendaal om om te stickeren. Dat ze niet toegelaten zijn in Belgie had er volgens mij mee te maken dat ze die nummer van de toen rode nog niet hadden ingeschreven en dat kan alleen maar op bepaalde data.
ATCS? Voor de opmerking 'software' zie boven, halve waarheid.
Lease mij heeft in deze niets te willen, de gebruiker mag er me doen wat het contract evt. niet verbied.
kleur heeft niets met toelating te maken.
wat het contract evt. niet verbied. Juist. Volgens berichten in Belgische (spoor)pers zou volgens het standaard contract alleen een nummer en logo mogen. Geen kleuraanpassing. Vandaar ook 43 of 53 loks in groen/grijs in België (reeks 28). Als die van HiSpeed nu alle rood worden is dat blijkbaar geregeld. En het zou me erg verbazen als de leasemaatschappij er niet financieel wijzer van geworden is.
jah je hebt een primeur rare omgekeerde blokfluit die diesel loc vind ik nog het mooiste van de hele foto reeks heb je daar nog meer platen van.mvg fridzie
Goed voorstel: zullen we bij deze "de blokfluit" maar toewijzen als officiële bijnaam voor het treinstel, dan hebben we dat in iedergeval tijdig geregeld
Klein beetje uitleg (lezen!); Er staat alleen ACTS met een vraagteken en dat is geen 'opmerking'. En ja ik heb het gelezen, althans hetgeen wat je waarschijnlijk bedoeld, al zeg je niet wat je bedoeld ofwel "quoten". Volgende zin is is geen opmerking maar verwijzing naar mijn eigen tekst.Joshua