ATC wil de rode traxx 186 terug hebben naar de orginele groene/zilvere kleuren... vandaar dat de locs nog niet in Belgie zijn geweest .
Niks onzin, 't gaat hier niet over technische toelating. Technisch zijn de rode en de groen/grijze gelijk. De leasemaatschappij wil gewoon (nog?) niet dat de loks in de rode kleur commercieel gebruikt worden.
Nu was ik de afgelopen twee weken in Tsjechië, en wel 40 km van Velim - waar de bekende onderzoeksfaciliteit is gelegen - verwijderd. De Albatros was daar dus aanwezig (evenals Voiths Maxima, maar dat terzijde) en ik heb enkele foto's geschoten. Ook heb ik een paar keer een stief kwartiertje staan wachten totdat-ie zijn proefritjes zou gaan rijden op de Ring, maar op de momenten dat ik er was was dat telkens nét niet het geval: lunchtijd, even een bijstellinkje, hele ding de loods in of juist in stukjes gehakt enzovoort. De foto's zijn dus NIET van daverende kwaliteit, bepaald niet zelfs, maar meer in paparazzi-stijl. Anyway, die zal ik van de week eens posten
't Is ACTS of ETCS, maar nu heb je die twee door elkaar gehaald. - Peter
Het zal hun een worst wezen wat voor kleurtjes er op de locs worden geplakt. Als er maar wordt betaald.Overigens worden de groene locs op dit moment rood gemaakt.