....Wet van Murphy zegt dat de wagon ontspoort, of een storing optreed op het verste spoor, wanneer de sporen ervoor gevuld zijn. Je wil dan met je hele hand, arm of eventueel bovenlijf erin kunnen. Dat laatste is vaak in het geval van een schaduwstation.....Daarom werken we ook graag met klimspiralen naar schaduwlagen toe.
Aandrijvingen van wissels kun je ook naar de zijkant van een niveau halen, net als de bekabeling. Dus ik zie het probleem niet zo
Ter illustratie een plaatje van de voorzijde van mijn 'kompakanlage'. Het hoogteverschil is 12 cm.Ik kan er via onderzijde en uitneembare middenpanelen redelijk bij.Er is één lokatie op mijn baan waar het hoogteverschil ongeveer 7 cm is (weet exacte maat niet meer).Daar heb ik aan de onderzijde van de bovenste plaat een geleiding voor de stroomafnemers voor de sporen op het onderste niveau gemaakt.Goed, dat speelt bij jou niet.Groet, Juroen
Maar in een klimspiraal is er geen 25 cm ruimte... dat zal altijd rond de 10 cm liggen bij bv H0. En daar gaat je hele lijf niet in
Zelf ben ik nooit aan gelaagd bouwen begonnen, vanwege alle problemen die je daarbij tegen kan komen.Laag voor laag opbouwen klinkt logisch, maar roept bij mij ook een vraag op. Als je aan een volgende laag begint moet je ook aan de onderkant zijn. Maar hoe kom je daar bij als er al een laag onder zit en er is maar 25 cm tussen de lagen? Om maar helemaal niet te spreken als er maar 10 cm tussen zit.