En er is genoeg Nederlands stoom op de baan te zien. Kijk maar bij de MBS, SHM, SGB of RTM.
Het geld waarmee het NSM opgeknapt is, en dat was geen 50 miljoen
Het geld (...) is verkregen uit subsidie en schenkingen bedoeld voor de verbouwing van het museum.
Dan kun je moeilijk ineens een half miljoen in een lok gaan stoppen...
Klopt, het was geen 50 miljoen maar 70 miljoen (bron: persdienst spoorwegmuseum)
Hoe kom je daarbij want het bedrag komt "gewoon" van de Nederlandse Spoorwegen volgens de website van het NSM.
Nee, dat zijn zaken die in het hele ontwikkelingsplan hadden moeten worden meegenomen. Ik ken het plan niet, maar in de diverse persberichten wordt alleen maar gesproken over gebouwen die de collectie tegen weersinvloeden moeten beschermen. En het aantrekkelijk maken van het museum voor een groot publiek. Over eventuele restauraties van materieel e.d. wordt niets gezegd. Men geeft kennelijk de voorkeur aan het behoud (en niet verbetering) van de huidige status quo wat de collectie betreft. Daarbij worden alle opties voor de toekomst open gelaten. Wie weet komt er eens een gigantische schenking.....Groeten,Leo
Nee, dat zijn zaken die in het hele ontwikkelingsplan hadden moeten worden meegenomen. Ik ken het plan niet, maar in de diverse persberichten wordt alleen maar gesproken over gebouwen die de collectie tegen weersinvloeden moeten beschermen. En het aantrekkelijk maken van het museum voor een groot publiek. Over eventuele restauraties van materieel e.d. wordt niets gezegd. Men geeft kennelijk de voorkeur aan het behoud (en niet verbetering) van de huidige status quo wat de collectie betreft. Daarbij worden alle opties voor de toekomst open gelaten. Wie weet komt er eens een gigantische schenking.....
Hou het maar op 32 miljoen, is duur zat... ;)Da´s toch ook schenking of zie ik dat verkeerd... ?
Wat de kosten betreft lees ik op de website van het NSM lees ik bij pers-perberichten-persarchief in het persbericht van 11 april 2001 het volgende:"Het Nederlands Spoorwegmuseum heeft in mei 2000 een bedrag van 70 miljoen gulden ontvangen van de NV Nederlandse Spoorwegen. Met dit geld moet het plan 'Het Nieuwe Museum' gerealiseerd worden. "
Het gaat als ik het zo volg eigenlijk maar om twee standpunten.De een wil een NL hoofdlijn machine rijdend zien en de ander vindt opgesteld goed.De eerste groep ziet alleen maar buitenlands materieel rondrijden (BR 23, BR44,BR5? of een zweed). Door de tweede groep is een vermaaks expositie het hoogst mogelijke voor de stoom liefhebbers.Het blijft altijd moeilijk met wat er gedaan moet worden. Maar een rijvaardige lok zal ook moeten rijden en is dan niet in het NSM te vinden.En het NSM zal zeker haar best hebben gedaan met een plan voor Meiningen maar ik heb nooit iets gelezen over acties om geld van buiten te genereren. Geeft toch het gevoel dat een rijvaardige lok niet het doel was.Terwijl er laats nog een complete lok door dat zelfde Meiningen is gebouwd.En ja het is allemaal handwerk en dat zijn uren en maakt het duur.Stoomliefhebbers zullen hun liefhebberij buiten dit museum moeten zien te vinden want de loopgraven zijn ondertussen erg diep geworden in het hullie en zullie gedoe. PS. laats gezien hoe de oer porsche opgebouwd werd uit aluminiumplaat. Inderdaad allemaal handwerk. Heen en weer door de rollen en dan maar weer kloppen.Maar het mocht wat kosten.
gekke vraag: Hoe lang kampt de 3737 al met problemen?