De BR 41 en 50 zijn toch goederen locomotieven?
Officieel wel, maar ze werden ook vaak voor personentreinen ingezet.De BR41 kon 90 km/u halen en werd zelfs voor Eilzüge ingezet om wat meer geaccidenteerde lijnen. BR50 had een lage asdruk en kon daardoor ook op nevenlijnen nog behoorlijk uit de voeten, vmax=80 km/u was dan geen probleem.Beroemd voorbeeld zijn de zgn "Heckeneilzüge", vrij vertaald met achtertuintreinen. Deze treinen reden over vrij grote afstanden over een aaneenschakeling van minder belangrijke hoofdlijnen en doorgaande nevenlijnen buiten de grote steden om, om zo ook de dunner bevolkte delen van het land te bedienen. Juist in dit soort treinen kun je goed de Hechtwagens inzetten, samen met andere Altbaurijtuigen, zoals de diverse vooroorlogse Eilzugwagens met dubbele einddeuren, maar ook oudere sneltreinrijtuigen. Eea aangevuld met Silberlinge, Umbauwagens en middeninstaprijtuigen type 4ym.