Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Railcom zender bouwen door bask185
Vandaag om 22:35:24
Piko 1136 van AC naar DC door hmmglaser
Vandaag om 22:33:21
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dave.......
Vandaag om 22:21:46
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 22:08:53
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 22:05:28
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 22:04:41
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:50:58
CIWL type P door sncf231e
Vandaag om 21:48:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
Vandaag om 21:19:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 20:40:00
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door Ronaldk
Vandaag om 19:50:20
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:47:23
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 19:31:32
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:24:53
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:17:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:17:01
Rails roestig verven door jandcargo
Vandaag om 15:57:33
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 15:56:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:48:33
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Tedo
Vandaag om 15:44:35
Polderbaan(tje) 0,3m2 door defender
Vandaag om 15:40:19
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 15:36:20
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 15:34:14
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door jandcargo
Vandaag om 14:45:36
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder. door olaf99
Vandaag om 14:45:31
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 13:42:56
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 13:04:26
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips? door Jasperr
Vandaag om 12:49:13
Draaischijf digitaal aansturen. door Eenerspoor
Vandaag om 12:11:59
20 jaar BNLS door Hans Reints
Vandaag om 11:42:29
  

Auteur Topic: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.  (gelezen 8885 keer)

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8914
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #60 Gepost op: 14 January 2024, 15:12:06 »
Als een van de weinige Nederlanders een zgn knuppelduim ;D.

Gr. Koen.
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8974
  • Hengelooo 1:160
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #61 Gepost op: 14 January 2024, 15:16:30 »
De locs zijn daarom vooral in vlak of licht geaccidenteerd terrein ingezet, dus zonder de stevige hellingen, en ook niet voor de echt zware treinen. Ze waren daarom geconcentreerd bij de Bw's in Noord-Duitsland.
Ik zou de Schwarzwaldbahn, waar ze tot 1977 dienst hebben gedaan, toch niet als licht geaccidenteerd terrein willen beschouwen...

De locs hebben in een groot deel van Duitsland dienst gedaan, maar werden door oprukkende elektrificaties steeds verder noordwaarts gedreven totdat ze uiteindelijk in 1984 in Bw Lübeck vervangen werden door de serie 218 en buiten dienst gingen.

Het lijkt me stug dat dat bijschrift correct is.
Sowieso is het bijschrift fout vanwege de combinatie treinnummer en datum: in 1975 was het treinnummer E1526 al geëvolueerd in E2242.

Ook dit lijkt me trein tussen Amsterdam - Bad Harzburg (of andersom, daar wil ik af wezen).
Mij ook, andersom: D achter loc = westwaarts rijden.

Dan sloot deze wrs aan op de Intercity Enschede-Amsterdam (of -Den Haag/ -Rotterdam?).
Enschede Amsterdam: trein 2242 sloot aan op trein 1644 (IC Es-Asd). Dhr. Ankersmit heeft daar een prachtige foto van gemaakt op de laatste dag dat het nog kon: 29 mei 1976. DB 220 067-3 naast NS 1155. Overstappen op hetzelfde perron. (Hengelo heeft maar één perron... ;D)
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8914
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #62 Gepost op: 14 January 2024, 15:26:10 »
De Mitteleinsteigers zaten er ws niet tussen.
Of kan ik dat door de vingers zien?

Gr. Koen.
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8914
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #63 Gepost op: 16 January 2024, 22:19:17 »
Hoi,

Ik plaats hem toch maar even hierbij.

Ik heb me verder ingelezen over de Üms, D's en K's, o, en ik vergeet er nog één de N wagen.
Die laatste is tot decennia te gebruiken in diverse kleurvarianten.
Had nog nader onderzoek gedaan over het verschil tussen de blauwe D en K van de NS.
De K was dus een nieuwe generatie D die halverwege de 50'er jaren gebouwd werden en tot de halverwege de jaren '80 reden.
Die hebben nog lang rond gereden.

Omdat die K of D - rijtuigen toch wel een beetje sneu binnen kwam bij mij als te kort schietend Fleischmannetje ben ik na het inlezen van de werken van Sleutelspoor en als je op Kleinspoor zoekt kom je er ook, toch maar een persiflage van interieur gaan maken.
Daarvoor een Lima 614 wagon als donor voor de banken.
De Duitse rijtuigen hebben toch altijd al van die pluche banken en stoelen.
Het was een beetje schuiven tot achter de spijlen want dan kom je erachter hoe zon wagon is ingedeeld.
2e klas 4 stoel breed, 1e klas 3.
Dit natuurlijk aan de kant van de witte toiletraampjes/wasruimte.

Het gaat om het idee.(3D print zou mooier zijn :D, hint)
Het is een rijtuig met slaapbanken
Zonder banken is in HO kale boel en kun je er nog wat Preisers kwijt.
Beetje schuiven om alles op zijn plek te krijgen.
De los gesneden banken op een stevig stuk styreen van 2 mm.
De sleuven zijn van belang voor de schroeftap,
zodat het geheel weer past op het onderstel.
Dat heb ik dus in tact gelaten.
Ook maak ik nog de scheidingswanden .

Hij kan best als koersrijtuig mee.






Gr Koen.


« Laatst bewerkt op: 17 January 2024, 13:40:43 door NS264. Reden: Tekst. »
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

DJV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3277
  • BRrrrrmmm. Diesel Power. Tp III-VI. H0.
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #64 Gepost op: 16 January 2024, 22:46:56 »
Lekker bezig Koen.  (y)
Groeten Dirk Jan

BR 243 "Ein Mädchen für Alles".
V100 "manusje van alles".

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4230
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #65 Gepost op: 17 January 2024, 10:14:50 »
Gave foto's! Kan ik mooi een samenstelling maken met mijn piko's en zo
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Ferdinand Bogman

  • Derde generatie Fleisch-mann
  • Offline Offline
  • Berichten: 1217
  • Klaar voor vertrek
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #66 Gepost op: 28 January 2024, 12:39:00 »
Leuk voor dit onderwerp: op DSO kom ik vandaag toevallig een foto tegen van een V200 bij Oker (Braunschweig), midden jaren 70, met een sleep Nederlandse rijtuigen op weg richting Nederland. Het is de zeventiende foto, een eind naar beneden.
(Klik hier voor een directe link naar de foto.)
Parketrijder met voornamelijk jaren 60/70-Fleischmann-spul. Van plan ooit weer een vaste baan te bouwen. Tot die tijd: Wohnzimmer Rbf

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8914
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #67 Gepost op: 28 January 2024, 12:43:26 »
Leuk fotootje (nr17)

Toevallig passeerde die Tiel vandaag ;D








url=https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/IMG-20240127-WA0004-2-65b6441ba4e85.jpg][/url]




Nu de Blauwe D's nog en de 1300.

Gr Koen.
« Laatst bewerkt op: 28 January 2024, 13:12:06 door NS264 »
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8589
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #68 Gepost op: 28 January 2024, 15:42:57 »
Misschien heb je ook wat aan deze link: https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,7610665,7611041 


Volg ook de links die in de artikelen staan. Staan mooie foto's bij van internationale treinen van/naar Nederland, maar de foto's zijn veelal genomen in Duitsland.
Jeroen

DJV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3277
  • BRrrrrmmm. Diesel Power. Tp III-VI. H0.
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #69 Gepost op: 28 January 2024, 16:45:03 »
Mooi trein zo Koen!! (y) (y)
Groeten Dirk Jan

BR 243 "Ein Mädchen für Alles".
V100 "manusje van alles".

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8914
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #70 Gepost op: 09 June 2024, 16:30:37 »
Even dit draadje wakker maken.

Het is dan toch gelukt de samenstelling grotendeels verzameld te krijgen.
Vanmorgen in Gouda opgehaald.

Besloten dat de NS1300 vervangen wordt door de blauwe NS 1100 zonder vignetten, zoals benoemd werd in dit artikel.

Enige wat niet klopt is de V200 die dan een V220 zou moeten zijn.

Maar de basis is er.

Paar meter trein, zo ;D


















Gr. Koen.

« Laatst bewerkt op: 09 June 2024, 16:51:48 door NS264 »
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1654
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #71 Gepost op: 09 June 2024, 18:27:27 »
er klopt nog iets niet......
kijk eens naar het nummer op het front van de 1100  ;)
Mvg, Erich
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8589
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #72 Gepost op: 09 June 2024, 19:08:19 »
Oeps, ja. Als dat aan de andere kant ook zo is ?
Jeroen

grossraumwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1159
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #73 Gepost op: 09 June 2024, 19:47:49 »
Enige wat niet klopt is de V200 die dan een V220 zou moeten zijn.

Voor rijtuigen zonder vignet is V200 juist wel goed (tot 1968).

De omnummering naar 220 gebeurde bij de DB ongeveer tegelijkertijd met het aanbrengen van vignetten bij de NS.

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8914
    • Midland
Re: Internationale sleep, NS1300 blauw versus V200 DB.
« Reactie #74 Gepost op: 09 June 2024, 20:50:11 »
Werd al getipt door de ex-eigenaar dat zou makkelijk op te lossen zijn door het frontlogo eruit te wippen.
Verder moet er nog een decoder in.
En onze forumbaanleden laten geen trein rijden zonder verlichting en passagiers.

Verder nog de wensen.
- blauwe stalen D.
- restauratie of liefste een CWIL slaaprijtuig.

De blauwe en de groene Duitse D's reden dus in 1 combinatie afgewisseld door de locs?
(Als dienstregeling).

Gr. Koen.
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles