Wat jij graag wil zien gebeuren Bas, is een soortBMB verhaal.
Ik ben namelijk niet van plan om er poten onderte maken, een tafel of twee balkjes doen het werknet zo goed.
Is het een idee dat je een moderator vraagt om jouw hanultheebladvereniging even af te splitsen?
is er behoefte aan een modelspoorclub
Bij voldoende belangstelling roep ik een constituerend beraad bij elkaar.
om dat in verenigd verband te gaan doen.
Een heel andere benadering is dat ieder gewoon zijn eigen baantje bouwt En dat je dan gewoon samen komt.
Terug naar de teatrays.Ik zou zelf wel voor een H0 teatray society, deze 'richtlijnen' willen zien. - Soldeerbielzen gebruiken en iig geen lasjes. Want dat gaat op een dag geheid stuk.... Aan de andere kant kunnen mensen het ook voor zichzelf bepalen of ze wel of geen risico op transport schade willen lopen - St-16 stekkers ipv kroonstenen <== plug and play. Dan kan je ook modules 180 graden draaien. Dat kan dan eigenlijk niet verkeerd gaan.- En wellicht een enkele bout + moer recht precies onder het spoor op een x aantal cm er onder <= makkelijk uitlijnen en uit te voeren. Om toch een bepaalde garantie te houden dat je ook daadwerkelijk kan overrijden. Beetje speling inbakken to be on the safe side. M6 bout in M8 gat, kan je nog een beetje schuiven. En het spoor hoeft dan niet in het midden zitten, zolang dat gat maar onder het spoor zit. Dan past elke configuratie.
Interessant concept dat je daar opstelt Bas. Zeker als je het meer gericht wilt hebben op de toekomst en groei. Zelf zat ik meer te denken aan het eenvoudig houden, zoals drie heren in het noorden hebben gedaan. Maar als het dan groter wordt, wordt het aaneenschakelen wel lastiger en daarop loop jij al voort. Aan de andere kant, in het begin leek me het BNLS moduleconcept nog wel leuk. Maar door al die afspraken die gemaakt werden, kwamen de kosten ruim boven mijn bestedingsbudget uit (destijds), dat ik daarom al niet mee kon gaan doen. Wat dat betreft ben ik wel voor de TTAS benadering Een heel andere benadering is dat ieder gewoon zijn eigen baantje bouwt En dat je dan gewoon samen komt. Dan heb je geen afspraken te maken en wel samen lol. In dat geval ben ik namelijk al klaar @Steef: ik zou gaan voor de Analoge Ouderen Werkgroep. Die afkorting lijkt me gepaster Groet,Michel
De aanzet klinkt veelbelovend. Want die maakt het bouwen en makkelijk vervoeren uitvoerbaar. Ook voor degenen die weinig ruimte hebben. Maar het heeft met de aanleiding van het draadje -bewust analoog rijden- niets van doen. Want dit puzzelstukjessysteem is evengoed uitvoerbaar voor opwindtreinen, echte stoomtractie of digitale bediening.Is het een idee dat je een moderator vraagt om jouw hanultheebladvereniging even af te splitsen?Groet,Wolter
"De Analoge Ouderen Werkgroep." Euh.... En als ik mee wil doen. Met mijn 45 winters..
Aan de andere kant kunnen mensen het ook voor zichzelf bepalen of ze wel of geen risico op transport schade willen lopen
Je kan ook inhoudelijk reageren waarom je tegen die "richtlijnen" bent. Ik heb namelijk doelbewust gekozen voor het woord richtlijnen en niet voor regels. Daar zit een verschil tussen. Een richtlijn is namelijk niet verplicht om te volgen.
Hier doelde ik op...Michel en Wolter begrijpen waar het om gaat.Volgens mijn beide stiefdochters (18 en 20 jaar), is allesboven de 30 bejaard... dus je hoort er ook bij