Wat ik heb begrepen is dat er alleen opnieuw gestopt is. Problemen ontstonden na spoorwerkzaamheden die de afgelopen tijd op de lijn werden uitgevoerd. Klimaat wordt er bijgehaald door ProRail. Kan van invloed zijn, maar ik vraag me dan af: dat baanlichaam ligt er al ruim 150 jaar. Hoe kan dat nu wel verzakken en eerder niet. Klinkt de grond pas na 150 jaar in?Wat denk ik mee zou kunnen spelen is dat er hedentendage een lagere grondwaterstand wordt aangehouden. Daardoor vindt verdere uitdroging plaats wat tot verdere inklinking leidt.Maar ook ik ben een leek, dus verbeter me als ik t fout heb.Als dit wèl meespeelt, zijn we nog niet jarig in Zeeland.
Bij de N11 hadden ze al meteen last van verzakkingen , daar zijn toen grote plastic blokken (Piepschuim?) als versteviging gebruikt. Toch golft het daar nu nog. Ook zoiets met wegzakkende straten.Peter
Het blijft voor mij ook een vraagteken waarom er nu zo veel verzakkingen zijn. Prorail zegt dat het komt door langdurige regenval die de bodem verweekt. Maar in voorgaande jaren hebben we ook langdurige regenperioden gehad en toen was er nog niks aan de hand.