Dat spul is zoals Klaas schrijft om lak te behandelen en chroom zal geen bezwaar zijn.Dat is wat anders dan metalen rails.Je gebruikt het spul toch ook voor het poetsen van de koperen deurknop of de zilveren theelepeltjes!?Staat er op de handleiding dat je er ook RVS pannen mee kan behandelen?
... ik vermoed in de poriën van dat poetsblokje.
Het waanidee dat een stuk doek wel vuil opneemt, maar het niet afgeeft. Ik was ook altijd mijn ramen met dezelfde doek als waarmee ik eerst een motorblok heb schoongemaakt.Bart
commandant is een lak polijst middel in grofheden met nummers aangegevenHet bevat een slijpmiddel om verweerde lak te reinigen en polijstenHet schuurmiddel is zo erg dat ik in de garage wel eens met erg doffe lak ,de lak compleet wegpoetste zonder veel in spanningOok met een poets machine eens getest, en dat is heeeeel link voor de lakook zit er veel petroleum in als oplosmiddel en olieElke lak met dit gepoetst bleef zeker 2 weken water afstotend, en de spuiterijen hadden de grootste moeite om dat spul eruit te krijgen voor het spuitenDus het schuurd geweldigJe kan ook jiff of vim nemen
Helemaal mee eens... daarom neem ik na elk poetsrondje een nieuw doekje. En je ziet op de foto dat het vuil wordt opgenomen; de kleur komt niet van een vilststift
Maar waar de kleur wél van is is gewoon speculatie.Als ik zilver poets is het doekje ook zwart. Als ik de dag daarna weer poets is het doekje wéér zwart.En zo is het ook met nieuwzilver. Je poetst een oxidatielaagje weg. De rail oxideert gelijk weer en zo kun je oneindig doorpoetsen terwijl er niks te poetesn valt. Allemaal perceptie.Ikzelf heb nog nooit iets gepoetst. En dat terwijl ik zeker weet dat mijn loks via de tandwielen olie op de baan gooien, antislipbanden verslijten en de kamer ook stoffig is. Nooit geen problemen met stroomafname. Ik snap dus het hele poetsprobleem sowieso niet.En een nieuw doekje als het andere vuil is? Het nieuwe wordt ook vuil en zal ook weer meehelpen om de troep over de baan te verdelen. Poetsen zit tussen de oren. Bart
Met dat laatste ben ik het wel eens. Zeker wanneer je regelmatig met de treinen rijdt, is er weinig aan de hand. Ik stofzuig zo nu en dan - net als overal - en poets met een doek weleens van die zwarte plakkaatjes weg die ontstaan. Maar verder niks.En tandpasta heeft onverwachte mogelijkheden. Ik heb er weleens een tag van watervaste stift mee van mijn auto verwijderd zonder de lak aan te tasten.