Wellicht een beetje off topic, maar kun je met Märklin van tegenwoordig nog analoog rijden? De locs moesten altijd omgepoold worden voor de rijrichting, maar aangezien Märklin loks standaard een decoder aan boord hebben lijkt het me dat ze dan een opdoffer krijgen. Of is dat anders geregeld?Pek en veren vind je bij de balie......
Dankjewel voor het antwoord. Het wordt toch waarschijnlijk Piko A.
Tom,Als je de citaatknop gebruikt, komt het citaat als hier in je post en kunnen de lezers het geciteerde bericht via de link in de context van de discussie nalezen.Alvast bedankt.
Tom,Ik ben jaren geleden ook klein begonnen.`Op basis van bovenstaande baanplan heb ik een baantje met Fleischmann Modelgleis (al langer niet meer nieuw verkrijgbaar) een baan gebouwd. De uiteindelijke bouw week iets af van de tekening.De foto laat zien hoe destijds is geworden. Helaas staan de einden er niet helemaal op. Het aanwezige materieel geeft een indruk van de lengte van treinen die ik toen had. Let niet op de plaatsing van de scenery, dat was op het moment van de foto lukraak.Het doodlopend spoortje rechtsonder was bedoeld om een loc voor een locwissel op het middelste spoor te kunnen doen.Bovenaan had ik een stukje dubbel spoor zodat treinen elkaar konden passeren of inhalen.Op het spoor naar de goederenloods (rechts van het midden) kon een loc omlopen.Wellicht helpt het, plezier met je plannen.Groet Juroen
Gewoon 3 ideeën op basis van fleischmann modelrails. Je zou kunnen kijken of je het over kunt zetten. Dit zijn eenvoudige baantjes waar je lekker op kunt rijden en rangeren. afmeting 150x90afmeting 200x100afmeting 150x90en het eerste ontwerp met Märklin K-rails (150x90):Groet,michel
Dit is ook een leuk plan. Links onder een perronnetje voor het station. De buitenlus is het hoofdspoor. De binnenlus is industriespoor, waarop hevig gerangeerd kan worden. Er zijn zeker twee, maar zelfs drie aansluitingen mogelijk binnen dit plan. Je zou namelijk aan de binnenzijde van de lus, aan de rechterkant, een losweg of een sloop kunnen situeren. Dan staan de wagons gewoon op het doorgaande spoor. Het geeft alleen maar meer rangeermogelijkheden. Groet,michel
Hallo Tom. Persoonlijk vond ik het eerder getoond plan leuker. Als er toch meer ruimte is zou ik hier op doorborduren.Ook zie ik het rangeerterrein (onder) niet echt zijn nut hebben. Succes met het verder puzzelen.
Als je alleen wilt rijden is ie wel aardig, al vrees ik dat dat dat plan wel snel gaat vervelen. Die van de lodgecamp is leuker, net als die van Juroen.groet,michel
Met marklin c heb ik de mooiste plannen kunnen maken op een klein formaat. Met andere rails loopt het mij tever uit.
Zie daar je keuze, daar zou ik dan voor gaan. En inderdaad is er veel heel leuk. Daarom bouw ik kleine baantjes, die zijn snel af, overzichtelijk en je kunt weer zo verder. Het enige nadeel is, dat er geen intercity's met 8 wagons kunnen rijden in schaal h0. Maar ook dat is een keuze Groet,michel