Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 08:05:04
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 07:41:54
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 07:27:58
wisselaandrijving MTB door henk
Vandaag om 06:34:56
Roco 290 digtaliseren door Lobomotion69
Vandaag om 02:58:55
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
Vandaag om 00:26:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
05 July 2025, 23:59:25
Esu Ecos - Aansluiten en verdelen spanning over meerdere boosters door Peter.v.L
05 July 2025, 22:25:24
Raadplaatje door Nohome
05 July 2025, 22:24:05
Bauarbeiten im gange door 741230
05 July 2025, 21:35:09
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
05 July 2025, 21:27:49
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
05 July 2025, 20:31:44
Foto's totaalreclame ICM door Kees-Jan
05 July 2025, 20:22:56
Station Roodeschool door Torikoos
05 July 2025, 20:14:18
Stalen D 4 deurs spoor 0 door moonlicht
05 July 2025, 19:59:52
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
05 July 2025, 19:53:58
Heljan containerkraan werkt niet naar behoren door MOVisser
05 July 2025, 19:26:58
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
05 July 2025, 18:24:10
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
05 July 2025, 18:15:32
3D/RM-IG: Mitchell's hoekje door Mitchell
05 July 2025, 17:13:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
05 July 2025, 16:57:27
D20/ 25 Bentheimer Eisenbahn in 1:32 door MB6400
05 July 2025, 14:41:08
De Projecten van RetroJack door RetroJack
05 July 2025, 14:10:21
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
05 July 2025, 13:21:54
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
05 July 2025, 10:43:42
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
05 July 2025, 09:37:20
20 jaar BNLS door Huup
05 July 2025, 08:56:00
Yet Another Servo Decoder door AP3737
05 July 2025, 08:36:21
Zaagsel? door Frits C
05 July 2025, 06:34:07
The Micro Model Railway Dispatch door Ronald Halma
05 July 2025, 03:26:20
  

Auteur Topic: Spoor op industrieterrein Lage Weide  (gelezen 164028 keer)

ErikvanR

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #615 Gepost op: 12 March 2024, 21:15:49 »
Gebeurdt niet veel op dit moment, wat onderhoud rondom de aansluiitng met het Hoofdnet. Daarnaast wat gecombineerde rail-/wegvoertuigen welke de afgelopen weken rondom de Isotopenweg gespot zijn in trainingsmodule of geparkeerd. In ieder geval een soort van golfkarretje met gekoppelde spoorwielen. En de Volvo  met hefbaar  en uitschuifbaar werkplatform wat tussen het hek en de overweg Isotopenweg heeft gestaan voor instructie.

Verder tussen isotopenweg  en de hoofdlijn dan wel in de hoofdlijn wat delen spoorstaaf en puntstukken vervangen. deze liggen nog nabij de overweg in het gras

Vislijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 861
    • De spoorlijn naar IJmuiden
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #616 Gepost op: 18 June 2024, 15:36:42 »
Er gebeurt inderdaad niet veel de laatste tijd, we kunnen denk ik wel concluderen dat er van alle grootse plannen van zo'n twee jaar geleden weer eens helemaal niets is terechtgekomen. Ook de ballasttreinen voor Pouw zijn al lange tijd niet meer geweest. Het is stil en de vrij recent gerenoveerde sporen, sindsdien vrijwel niet gebruikt, zijn bruin verroest.

Een plaatje uit de goeie ouwe tijd dan maar:



De stamlijn langs de Atoomweg, gezien in zuidoostelijke richting. Rechts de enorme gashouder van het Gemeentelijk Energie- en Vervoerbedrijf Utrecht die hier tot 1975 stond. Voorbij de gashouder, rechts, de gebouwen van A.G.A.M. - Mercedes-Benz die zo te zien nog in aanbouw waren. Het bedrijf kreeg ook een spooraansluiting, waarover auto's werden aangevoerd.
Op de achtergrond de bekende energiecentrale van het Provinciaal en Gemeentelijk Utrechts Stroomleveringsbedrijf (PEGUS) die toen net in gebruik genomen was. Verderop langs het spoor een bouwkeet. Duidelijk is te zien dat het industrieterrein Lage Weide toen nog volop in ontwikkeling was. Foto L. Hessels (NS), 25 oktober 1960. Het Utrechts Archief, Catalogusnummer 821749



Hetzelfde spoor, dezelfde dag, dezelfde fotograaf, maar nu een stuk dichter bij de centrale. HUA Cat. nr. 821747.



Het vrachtschip Zaanborg in de Protonhaven, gezien in westelijke richting, circa 1969. Links een goederenwagen beladen met hout. Eén van de twee rails die we zien is van een portaalkraan. Op deze plek zit tegenwoordig vervoerbedrijf Van Heezik. Het spoor ligt er nog, maar is al sinds 2015 niet meer gebruikt. De portaalkraan is er niet meer. Foto N.M. Peeters, HUA cat.nr. 849446



De Protonhaven gezien vanaf de gashouder die we eerder zagen, nu in noordoostelijke richting. Nu zien we ook de portaalkraan zelf. 1964, foto A.D. Kon, HUA nr. 76002
« Laatst bewerkt op: 18 June 2024, 16:13:41 door Vislijn »

ErikvanR

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #617 Gepost op: 12 July 2024, 07:42:15 »
Een van de vervoeders uit het plan is vertrokken mede door de renovatie van de gronden tussen spoorlijn en ARK. Blijft alleen Van Heezik over en die vindt vervoer over de weg nog steeds goedkoper dan pers poor door gebruik van goedkope Oostblokkers ( sorry voor de benaming maar ze leven in de weekeinden in hun auto terwijl dat wettelijk verboden is.......) Derhalve kunnen we concluderen dat plannen ter ziele zijn en in het ronde archief gepropt zijn. mede ook door de verdichting op de hoofdlijn zodat invoegen op Maarssen al een probleem gaat worden.

Montanbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 810
  • Steel is king!
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #618 Gepost op: 12 July 2024, 14:25:56 »
Je goedkope Oostblokkers zouden (volgens de NL wet in elk geval) net zoveel hier moeten verdienen als de andere chauffeurs.
Eerder ligt het probleem bij de vergoeding (of eerder heffing) die voor vervoer over de rails moet worden betaald. Dat maakt de zaak bijzonder onaantrekkelijk. Een buitenlandse vrachtauto is dan inderdaad vaak goedkoper (betaald ook geen wegenbelasting alhier, misschien een beetje tol)
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8595
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #619 Gepost op: 18 July 2024, 10:22:25 »
Was wat aan het neuzen op FB (deels) opgeheven spoorlijnen en vond daar een bijdrage over Lage Weide met een link naar Flickr. Er wordt door iemand daar gezegd dat het een infra-emplacement is geworden.

https://www.flickr.com/photos/33358189@N05/52183159567/
Jeroen

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1433
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #620 Gepost op: 18 July 2024, 21:49:33 »
Een plaatje uit de goeie ouwe tijd dan maar:
In sep. 1962 liep/rende ik op de wenteltrap rondom de lift (in de kleine koker naast de gashouder) sneller naar boven dan dat de lift omhoog ging.
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4048
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #621 Gepost op: 21 July 2024, 12:17:37 »
Was wat aan het neuzen op FB (deels) opgeheven spoorlijnen en vond daar een bijdrage over Lage Weide met een link naar Flickr. Er wordt door iemand daar gezegd dat het een infra-emplacement is geworden.

https://www.flickr.com/photos/33358189@N05/52183159567/
Dat word er niet letterlijk gezegd of beweert, maar er word alleen gezegd dat op het moment de infra kant de enige gebruikers nog is.

Maar dat sluit verder niets of iemand anders uit natuurlijk.