Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Dave.......
Vandaag
om 00:12:10
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Dave.......
19 July 2025, 23:56:15
Fleischmania Nostalgia
door
hervé
19 July 2025, 23:51:29
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Wim Vink
19 July 2025, 23:49:26
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0
door
hervé
19 July 2025, 23:10:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
Jeroen Vreeken
19 July 2025, 22:52:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
door
Karben
19 July 2025, 22:26:04
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC
door
NL-modelspoor
19 July 2025, 22:25:04
Spoor 1 nem of finescale
door
Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool
door
Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
NS 1700 transfers
door
ES44C4
19 July 2025, 20:32:18
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
Pimpen Rivarossi DD-AR
door
Roelof R
19 July 2025, 19:36:41
De Projecten van RetroJack
door
NS264
19 July 2025, 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
19 July 2025, 18:25:23
Piko 2025
door
Duikeend
19 July 2025, 18:06:39
Yet Another Servo Decoder
door
AP3737
19 July 2025, 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
AP3737
19 July 2025, 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Jan Pieter
19 July 2025, 17:06:01
Sfeer op je modelbaan
door
R1954
19 July 2025, 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen
door
ES44C4
19 July 2025, 16:36:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
19 July 2025, 16:20:08
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus
door
Corné81
19 July 2025, 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eric B
19 July 2025, 15:26:07
Raadplaatje
door
ArjanB
19 July 2025, 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0.
door
tijgernootje
19 July 2025, 15:14:06
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Hookyville (schaal N)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
Vorige
-
Volgende
-
1
...
63
64
[
65
]
66
67
...
69
Omlaag
Auteur
Topic: Hookyville (schaal N) (gelezen 259130 keer)
jerrytrein
Re: Hookyville (schaal N)
«
Reactie #960 Gepost op:
03 August 2014, 19:11:57 »
ziet er weer fraai uit zo'n pand
hoe is t met de markt
Hookies
«
Reactie #961 Gepost op:
06 August 2014, 14:55:12 »
Kleine update van het hotel plus de omgeving. De verhoging waarop het hotel komt te staan, is gerealiseerd. Het pad om het hotel heen heeft nu dezelfde kleur gekregen als de wandelpaden. Moet nog heel licht verweerd worden. De eigenaar zorgt namelijk dat het dagelijks schoon wordt gemaakt. De schilders zijn wel wat uitgeschoten, maar dit wordt straks gecamoufleerd door groen.
Het groen geverfde gedeelte wordt ingezaaid met gras. In de tuin aan de voorkant komen nog een paar gaslantaarns en vlaggenmasten met vlaggen van diverse landen. Er zal nog een terrasje komen en we sluiten ook niet uit dat er nog een paar hotelgasten in het gras gaan liggen zonnen. Voor de veiligheid komen er nog wel hekken, want we kunnen niet het risico lopen dat er iemand aan de voorkant naar beneden valt en op het voetpad dat daar in een steeg ligt, te pletter valt. De muren van de verhoging staan al klaar om vastgezet te worden. Die op de kopse kant zit al vast. Dit is meteen het aanzicht voor iemand die straks de baan bekijkt. Natuurlijk komen er straks ook gasten met koffers en dergelijke, want met preisers erbij gaat het natuurlijk wel meer leven.
De verhoging is aan de achterkant deels open (dat deel staat tegen de muur van de kamer), maar dat geeft me de mogelijkheid om het draadwerk van de verlichting vast te knopen.
Hotel weg en drie led-lampjes zichtbaar. Als dat genoeg licht geeft, laat ik het verder zo. Anders kan ik nog wel wat ledstripjes aanbrengen.
Zicht vanaf de zijkant, zoals je het op de baan straks ook ziet.
Komende dagen weer verder met de afwerking van dit stukje van de baan.
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.
Hookies
«
Reactie #962 Gepost op:
24 December 2014, 17:22:37 »
Dit was nog een oud berichtje van augustus:
Weer een stukje verder gekomen met het hotel. Er zit nu werkende verlichting in. Met daglicht merk je daar weinig van, maar ik heb het net nog even bekeken in het donker. Foto's gemaakt met wel een lamp op de achtergrond aan, want anders ziet het er niet uit. Ik zie wel dat er wat lichtlekken zijn doordat het masker voor alle verdiepingen vanaf de eerste verdieping niet goed afsluit. Ik denk dat ik hier zwart tape voor ga gebruiken om het masker tegen de wanden aan te plakken.
Verder ziet het er wel erg licht uit, maar dat is toch ook wat schijn die bedriegt. De tweede foto is de achterkant van het hotel. Dit deel staat vrij dicht tegen de zijmuur van de kamer aan. Daar zie je dus niet al te veel van. Maar voor het mooie ga ik hier ook de lichtlekken aanpakken.
What's next buiten de lichtlekken aanpakken. Gaslantaarns plaatsen aan de voorkant en dan gras instrooien. Ook de weg naar de parkeerplaats achter het hotel een kleur geven. En dan hotelgasten plaatsen. Ook op de balkons aan de voorzijde komen wel 1 of 2 mensen te staan. Genietend van het uitzicht over de Altstadt.
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.
Hookies
«
Reactie #963 Gepost op:
24 December 2014, 17:23:10 »
Meer dan vier maanden niet van mij laten horen. Had ik wat te melden dan? Nee, eigenlijk ook niet. Althans, niet qua baan. Die ligt er nog steeds bij als maanden geleden en ook de stad en het hotelprojectje zijn niet verder gegaan. Tijd was een belangrijke factor hierin, of beter gezegd: gebrek aan tijd. Diverse klussen kwamen voorbij en daar moet ik het, financieel gezien, nu eenmaal van hebben als zelfstandige. Nu lijkt het de komende maanden wat rustiger te worden. Het IJsbeelden Festival in Zwolle loopt, de businessbladen zijn gesloten tot ergens eind februari en afgezien van een paar lopende klussen verwacht ik geen megagrote, tijd vretende opdrachten tot eind eerste kwartaal. Dus gaan we voorzichtig weer de aandacht verleggen naar de zolder.
Na de kerst ga ik eerst eens even goed opruimen en reorganiseren, want in die bende kun je nooit vinden wat je nodig hebt en als je het niet nodig hebt, struikel je er over. Paar fraaie boxen voor weinig gekocht bij de Action en daar gaat alle groentjak maar eens in bewaard worden. Krijg ik ook weer meer overzicht op de planken en wat daar allemaal nog te vinden is.
Doordat ik in april een nieuwe laptop in gebruik heb genomen en Koploper niet op de pc was geïnstalleerd, heb ik de oude laptop nog eenmaal geopend om de meest recente versie van Koploper op te slaan en daarna te koppelen aan de allerlaatste update van het programma zelf. Versie 8 nog wat. Dat werkt nu op mijn pc en gaan we straks kopiëren naar de nieuwe laptop. Baan poetsen en kijken of er nog wat gereden kan worden. Moet nog wel één wissel of enorm schoon maken (de tong sluit in afbuigende stand niet aan, mogelijk door lijmresten) of gewoon vervangen door een ander exemplaar, want doordat ik destijds veel van een zwager heb kunnen overnemen, hebben we opeens wissels in overvloed. Waarschijnlijk zelfs genoeg wissels en rails voor het ooit nog te realiseren kookeiland. Maar het zou wel leuk zijn om ook weer eens wat te kunnen rijden en de hick-ups in de baan aan te pakken. Er is een deel wat niet vloeiend liep en daar wilde ik nog wat draadjes aanbrengen en in het schaduwstation werd een stopsectie niet herkend en reed de trein vrolijk verder naar de eerstvolgende sectie, een inrijsectie. Dat moeten we niet hebben, dus ook dat vergt nog wel wat tijd. Zo blijf je lekker bezig!
En wie heeft ooit tegen mij gezegd dat de baan morgen klaar moet zijn. Ik kabbel tussen de bedrijven rustig verder en maak er gerust een tienjarenplan van (of langer).
Ik zal voor het opruimen nog wel even wat foto's schieten om te laten zien wat voor een zooi het hier is.
Ik wens iedereen alvast fijne kerstdagen toe en een voorspoedig uiteinde, al zal ik mij voor die tijd vast nog wel melden.
Mvg,
Martin
Hookies
«
Reactie #964 Gepost op:
01 January 2015, 12:33:38 »
Net even op zolder een kijkje genomen. Nieuw jaar (allemaal gelukkig en gezond 2015 toegewenst), dus tijd om weer eens wat aan de baan en/of de scenery te gaan doen. Maar wat een bende is het op zolder geworden. Zal wel een paar dagen bezig zijn om enigszins orde op zaken te stellen en vooral alles beter vindbaar te maken. Gelukkig zijn er nog twee rolbakken vrijgekomen na de feestdagen. Die kan ik goed gebruiken.
Hieronder een overzichtje van de puinhoop. Bij binnenkomst gaan we rechtsaf naar het bureau waar de stad nog ligt. En dan gaan we steeds verder naar links tot we ook de hele baan weer in beeld hebben en we eindigen dan met een shot op de baan zelf waar nog wat treinen stof staan te happen en waar ook weer het nodige is neergelegd.
Doel voor 2015 is de stad eens af te maken en langzaam de spiraal in een berg te verpakken. Uiteraard pas als alle rails schoon zijn en de wissels en treinen precies doen wat ze moeten doen.
Ergens volgende week nog een nieuw rondje foto's van de zolder, maar dan hopelijk weer in een werkbaardere staat.
Mvg,
Martin
mijnspoor
«
Reactie #965 Gepost op:
01 January 2015, 13:01:03 »
Ook voor jou de beste wensen in het nieuwe jaar.
Ben benieuwd naar het vervolg.
Groet,Marco.
Hookies
«
Reactie #966 Gepost op:
17 January 2015, 07:25:11 »
Nou, dat opruimen schiet dus niet op. Het gaat namelijk helemaal niet goed met Thyrza, de Ridgeback die al jaren samen met de papegaai Tako mijn avatar vult. De dag voor kerst wilde ze niet meer haar rechter voorpoot gebruiken bij het lopen. Verstuikt denk je dan, want nog geen week eerder was ze nog voluit meegegaan met de hondenuitlaatservice waar ze kan dollen met grote honden.
Toch maar naar de dierenarts, want ze moest daar toch al heen voor de jaarlijkse cocktail. Verstuikt lag voor de hand, ze kreeg een spuitje met ontstekingsremmers en we kregen pijnstillers/ontstekingsremmers mee. Eerste Kerstdag liep ze weer normaal, maar er kwamen toch weer dagen dat ze kreupel liep.
Afgelopen zondag waren de pillen op, maandag was ze erg slecht. Dus ik ben dinsdag weer naar de dierenarts gegaan, zoals was afgesproken. Want als het niet over was na twee weken, dan zou er toch een foto gemaakt worden. Dan denk je aan een breukje wellicht, maar de eerste foto maakte aan die hoop een einde. Botkanker in haar pootje. De arts wilde nog wel een second opinion vragen, maar besloot om eerst nog een foto te maken van haar longen. Vol met uitzaaiingen. Ik klapte helemaal in elkaar. Zeker toen de arts vroeg of ik nog wel wilde dat zij Thyrza wakker zou maken. Domme vraag, natuurlijk. Je wilt toch weten wat de opties zijn, afscheid kunnen nemen en mijn vrouw zou ook raar hebben opgekeken als ik zonder onze tienjarige Ridgeback thuis zou komen. De zin 'het kan nog weken of maanden duren' bood me nog wat hoop. Dus fikse voorraad pijnstillers mee naar huis.
Woensdag verliep prima. Thyrza stapte vrolijk op vier pootjes rond, maar 's nachts was het toch minder. Als ze een andere houding aannam, kreunde ze van pijn. Wij deden geen oog meer dicht. Ook het ademhalen werd al zwaarder, iets wat de dierenarts ook al had aangekondigd.
Toen ze donderdag weer zo slecht liep, was het voor mij duidelijk. Dit kon zo niet langer. Nu moet je weten dat dit mijn eerste hond is, mijn vrouw heeft vroeger honden gehad en ook gefokt. Zij had gezegd dat ik mijn tijd moest nemen om dit te verwerken en dan aan te geven wanneer ik ook inzag dat het beter was dat Thyrza zou inslapen. Dat drong die donderdag ook wel bij me door. Ik heb de dierenarts gebeld en later ook het crematorium om te regelen dat de dierenarts haar maandag bij ons thuis, in een veilige omgeving, laat inslapen en dat ze daarna wordt opgehaald en naar het crematorium gaat.
Gisteren (vrijdag) kwamen nog wat mensen afscheid nemen. Natuurlijk laat ik af en toe ook mijn tranen gaan. Het is toch je kind. Zo snel als het nu gaat. Nog even door het weekend zien te komen (pijnstillers genoeg). Je merkt dat ze pijn heeft en al een tijdje wat magerder is geworden, maar ze eet en drinkt nog goed, kwispelt als mensen binnenkomen (dan gaat ze nog steeds door het dolle heen) en gaat ook nog wel mee naar buiten voor korte wandelingen. Als je niet beter weet, zou je niet merken dat ze heel erg ziek is.
Maandag wordt dus het echte afscheid, eerst thuis en later nog in het crematorium. We hebben een mooie urn uitgekozen voor haar as, zodat er toch nog iets van haar bij ons blijft, los natuurlijk van alle mooie herinneringen, foto's en (helaas) schaarse filmpjes. Dat de modelspoorbaan nog wel even buiten beeld blijft, lijkt me logisch.
Graag plaats ik nog een paar foto's van onze lieve Thyrza, ook al is het off topic (gelukkig is het in elk geval mijn topic).
De volgende drie foto’s zijn allemaal gisteren genomen.
Michel van den Hof
Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
«
Reactie #967 Gepost op:
17 January 2015, 09:56:30 »
Beste Martin,
Wij hebben een aantal maanden geleden in een vergelijkbare situatie onze bijna 12 jaar oude Rottweiler Hera moeten laten inslapen met botkanker in de rechter achterpoot. Amputeren was geen optie, voor zo'n zware hond, in een huis met woonkamer op de 1e verdieping en slaapkamers op de 2e verdieping. Ze kon "ineens" amper meer traplopen. Een situatie die ook begon met "zeker iets geks gedaan en even overbelast" tot dus de analyse dat nog enigzins lopen met een paar dagen of weken (erg snel dus) helemaal op zou houden. De keuze van inslapen moesten we dan ook heel erg snel maken.
Het is euthenasie voor een kind van je. Heel veel sterkte de komende tijd. Je doet het beste wat kan .......
Mvg, Michel
jerrytrein
«
Reactie #968 Gepost op:
17 January 2015, 14:15:08 »
Martin
sterkte
je weet ik had er 2
Die werden gelukkig door ouderdom immobiel
maar eerdere honden hetzelfde als je maatje
neem je tijd
jerry
Hookies
«
Reactie #969 Gepost op:
06 February 2015, 15:58:26 »
Dank voor de fijne reacties en steunbetuigingen heren. Ik weet dat we de beste beslissing voor Thyrza hebben genomen om haar op 19 januari in te laten slapen, maar het heeft er wel behoorlijk ingehakt. Gelukkig een beetje afleiding met werk, maar de zolder liet ik weer links liggen. Daar is inmiddels verandering in gekomen. Ik heb de zooi uitgezocht, geselecteerd in bakken gedaan en ook wat troep weggegooid. Het is voor mij nu weer overzichtelijk en ik begin zo waar weer zin te krijgen om verder te gaan met de stad. Daar moet nog wel een en ander gebeuren. Nog een paar straatlantaarns plaatsen, een deel van de weg naar het plein rond de boom aanleggen, huisjes verlichten, wegen nog een keer verven, wegbelijning aanbrengen, verkeersborden plaatsen. En dan nog mensen rond laten lopen, huisdieren, auto's vrachtwagens. Kortom, alleen al voor die stad nog genoeg te doen. En dan liggen er nog de nodige bouwdozen te wachten, zoals de tweede foto laat zien. Dat kan ik beneden wel doen.
Maar eerst even de opruimfoto's.
Mvg,
Martin
Hookies
«
Reactie #970 Gepost op:
18 February 2015, 16:22:03 »
Om niet alleen maar met de stad bezig te zijn, ben ik deze week ook maar eens begonnen aan station Hookyville, het aloude station Goch/Neustadt uit de begintijd van N-spoorgebouwen. Decals op karton van de doos, niks dunne papiertjes of iets dergelijks, maar goed.
Heb hier en daar wat spuitwerk verricht om de kleuren alvast wat minder plastic over te laten komen. De zijwanden van het station zijn al voorzien van kozijnen, maar nog geen glas. Dat komt pas als ik met verdund zwart wat verwering ga aanbrengen. Het dak is niet helemaal egaal gespoten, maar dat geeft juist een beter effect.
De tafeltjes in het restaurant hebben nu nog rode stipjes aan de bovenkant, maar dat verf ik nog met wit weg. Niet dat je daar straks veel van ziet, maar toch. Vrijdag bij Rail ga ik nog op zoek naar wat preisertjes voor in het station en ik kijk nog even in de doos met preiser- en nochdoosjes op zolder wat hier van pas kan komen.
Voordat het dak erop gaat, moet ik ook nog even werken aan de verlichting. Heb nog twee van die ledstrips uit China, daar kan ik vast wel wat van gebruiken voor de restauratie en de hal. Heb boven ook nog drie automaten en die plaats ik in de hal tegen muren aan. Gemak dient de mens. Nog twee telefooncellen en een brievenbus en daar is het interieur voor de hal. Iemand nog leuke tips die ik hier moet toepassen? Misschien een kiosk in de hal. Volgens mij bestaat er wel zoiets in N-spoor.
Foto's als bewijs dat ik echt wat uitvreet, al begint de tijd alweer beperkt te raken.
Luchtfoto van de werkzaamheden aan Station Hookyville.
Foto van iets dichterbij met focus op de restauratie en de blauwe stoeltjes (waren er niet al te veel, maar heb nog wel ergens stoeltjes die ik hier kan gebruiken.
Mvg,
Martin
jerrytrein
«
Reactie #971 Gepost op:
18 February 2015, 16:26:38 »
Gaat jou wel ukken om daar wat moois van te maken
Hookies
«
Reactie #972 Gepost op:
21 February 2015, 14:02:45 »
Ik ben gisteren voor het eerst in lange tijd weer naar een beurs geweest, Rail 2015 in dit geval. Altijd leuk om banen te zien, maar een van de mensen die er met een baan was, had nog een BR41 van mij. Dat was een analoge versie en hij ging 'm ombouwen naar digitaal. Dat was een hels karwei omdat er eigenlijk geen ruimte genoeg was. Omdat hij er wel van leerde en de lok ook al enige jaren had, besloot hij een digitale versie (op de foto de onderste van de twee loks van Arnold) voor mij te kopen en kan ik de eerder door mezelf aangeschafte versie gebruiken voor als er later onderdelen vervangen moeten worden. En geen extra kosten! Nu denk je wellicht, kan die man dan eigenlijk wel ombouwen. Nou, dat kan hij zeker. Hij heeft vier andere loks van mij en een treinstel perfect gedigitaliseerd, maar in dit geval kwamen zelfs de hulplijnen er niet uit. In elk geval ben ik er blij mee.
Voor de rest alleen maar inwoners van Hookyville aangeschaft: reizigers, zittende mensen, straatmuzikanten, een muziekkapel, agenten, fietsers, een schoolklas en nog een doosje agenten met flitsapparatuur en laserguns. Vooral de bewoners zijn handig voor het bouwen van Station Hookyville. En tot slot nog een flesje Olba lijm om de bewoners vast te zetten.
Mvg,
Martin
Hookies
«
Reactie #973 Gepost op:
21 February 2015, 19:39:44 »
Vandaag weer wat verder gegaan met het station. Eén zijwand zit er al in en de voorzijde ook. Daar achter is een hokje waar men kaartjes kan kopen en inlichtingen in kan winnen. Het glas en dak zit nog niet vast, want er moet wel iemand van de spoorwegen in dat hokje gaan staan. Bij de tweede en derde foto heb ik de voorzijde van het restaurant provisorisch neergezet. Daar moet nog wel een likje matte verf overheen, want dat wit is wel heel erg wit. En als dat gebeurd is, volgt er nog een verweringsslag met zeer verdunde zwarte verf en snel opdeppen maar. Komende week wat minder tijd, maar misschien kan ik er nog wel wat verder mee gaan. Alle zijwanden en dergelijke zijn al voorzien van kozijnen. Glas moet er nog wel achter. Moet ook even kijken hoe ik het ga doen met de draadjes voor de verlichting (van die led-rollen uit China). O ja, de vloeren moet ik ook nog schilderen, behalve dan in het horecagedeelte.
De beelden dan maar:
Mvg,
Martin
Hookies
«
Reactie #974 Gepost op:
02 March 2015, 15:37:57 »
Druk weekend gehad en zo direct ook weer op interview, maar in de stationshal zijn al drie mensen gesignaleerd. Een daarvan staat achter de balie, maar hij mist nog iets van een bureau of kast. Zo kan hij geen kaartjes verkopen. Foto uit de losse pols genomen met de oude camera en niet helemaal superscherp en goed belicht, maar het gaat om het idee. De gemeente Hookyville krijgt trouwens ook nog een gepeperde rekening, want de vloer is niet goed gemaakt. Gelukkig komt er nog een automaat voor snoep en drank links van die deur naar het magazijn...
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10