Lijkt mij dragende delen: "De profielen die Mifa gaat leveren zijn vloerprofielen. Deze profielen zitten voornamelijk ónder de vloer en zijn dus niet zichtbaar of slechts enkele delen hiervan.Overigens dus wel in de vloer; als het alleen daar is, precies het tegenovergestelde dus wat in het artikel werd geroepen Ik weet 't goed gemaakt: volgende treinreis neem ik een magneet mee...
Op deze foto's lijkt 't staal...http://www.mp-produktie.nl/2022-07-20_Verbouwing_van_VIRM_2-3_naar_Flow_VIRMs_in_Haarlem.html
Klopt, maar dat is m.i. gewoon modder die door het rijtuig zelf opgeworpen is bij zijn schuiver. Je ziet het ook alleen daar waar het spoor in het gras gemaakt is, de rest van het dak is schoon. Die dakplaten zijn bovendien behoorlijk dun en zouden zeker beschadigd zijn geraakt bij een roller, maar zitten er strak op, behalve op het verlaagde deel, waar je bij een koprol juist de minste schade zou verwachten. Het spoor in het gras is ook niet onderbroken, dus daar is zeker steeds contact met een laag uitstekend deel van de kop (draaistel/baanschuiver) geweest, wat bij een rol niet het geval zou zijn geweest. En, wellicht nog het meest overtuigende: zouden de reizigers in die bak dat dan niet gemerkt hebben?
De werkweg ligt een stuk hoger dan het weiland.
P.S. Ik wil dit niet zien als een wedstrijd wie er gelijk heeft. Zie het meer als vruchtbaar uitwisselen van gedachten