Ook hier is nog helemaal niets van te zeggen. NS heeft afgelopen zomer meerdere V-IRM wisselbakken naar de sloop gestuurd. Dus het zou me ook niets verbazen als de gehele 9405 ook naar de sloop gaat. Maar nogmaals: dat is nu nog geheel afwachten. Jeroen
II zal wel tegen schenen schoppen....maar ik denk langzamerhand dan dat die jonge man zelf in paniek was om de mensen de trein uit te jagen !Als de spanning nog niet was afgeschakeld en de in paniek zijnde reizigers op onderspanning staande kabels waren gestapt (Het was pik donker!) zou het er wel anders hebben uit gezien .
De 9405 moet anders nog tot ongeveer 2035 mee. In dat perspectief, zou hij eerder in aanmerking komen voor herstel.Maar realistisch gezien wordt het erg lastig. De kopbak is gewoon te zwaar beschadigd en gevouwen. Bij de 8711 (Singelgracht) waren de vouwen te groot voor herstel. Er is een reservekopbak VIRMm1. Er is een kans dat die wordt gebruikt, maar dan moet de tweede bak (de ABv3/4) te herstellen zijn. En die heeft ook forse schade....
Ook hier is nog helemaal niets van te zeggen. NS heeft afgelopen zomer meerdere V-IRM wisselbakken naar de sloop gestuurd. Dus het zou me ook niets verbazen als de gehele 9405 ook naar de sloop gaat. Maar nogmaals: dat is nu nog geheel afwachten. De 189 054 van DB Cargo is vanmorgen in ieder geval weggesleept van de rampplek. Deze loc is in Amsterdam Centraal gespot, gesleept door de DB Cargo 6421 en achterop een staalwagen als remwagen. Eindbestemming: mij niet bekend.