Dat stuk uit EW staat echt vol met onzin. Geweldig!
In ieder geval die laatste alinea "Is het denkbaar dat de rijdende kraan per abuis te ver uitzwaaide met de hijsarm, net op het moment dat de goederentrein passeerde?" en "Dat duidt er niet op dat slechts een deel ervan zich in het profiel van de naderende trein bevond".Als je de schade aan de locomotief van de goederentrein had bekeken, dat is de eerste impact geweest, weet je dat dit onzin is.
Want het is een aanname dat de bak rechtop gebleven is, omdat deze nog rechtop stond toen ie tot stilstand kwam.Maar gezien de sporen in het weiland en de schades aan de bak krijg ik eerder het idee dat het rijtuig op zijn zijkant door het weiland geschoven is en weer rechtop gekanteld is of dat het daarna omgerold is en rechtop tot stilstand gekomen is.
Volgens mij is het hele verhaal over staal en aluminium ook klinkklare onzin en zijn het gewoon volledig stalen bakken. Als het dak of bovendeel van aluminium zou zijn dan had er ergens een deling zichtbaar geweest moeten zijn zoals bijvoorbeeld bij een 1600/1700 waar het dak van aluminium is.
Heel die zijwand heeft aan de voor- en achterzijde flinke schaaf schade (die krijg je niet als die bak rechtop blijft) en op verschillende foto's zie je duidelijk flinke stukken graf en grond tot op het dak zitten.
Waarom dan? Beetje lang stuk over een toevallig voordeel; of klopt dat van staal/aluminium niet..? PS of dit.. ? "De betrokken intercity is een zogeheten Regiorunner, die ook wel liefkozend ‘Doedelzak’ of ‘Bizon’ wordt genoemd"
Somda zegt ook aluminium, maar dan voor hele bak. Het lassen van staal aan aluminium is overigens niet onmogelijk, dus een deling hoeft lijkt mij niet perse zichtbaar te zijn.Edit: somda zegt alu voor dd-ar, voor irm nog niet gevonden
Het lassen van staal aan aluminium is overigens niet onmogelijk, dus een deling hoeft lijkt mij niet perse zichtbaar te zijn.
Persoonlijk denk ik dat de brokstukken van de KROL tussen de treinen in klem zijn komen te zitten en dat dat de schade aan de zijwand heeft veroorzaakt.
Ten eerste: de VIRM is volledig van staal.