Rome heeft een nieuwe afvalverbrandingsinstallatie. Maar de gemeentelijke instanties hebben problemen met de vergunning aanvragen ivm de uitstoot van rookgassen en de daarin giftige stoffen. Maar er is ook in Italië ook een andere organisatie iets met (M**fia) die een vinger in de pap hebben.
We zijn toch 1 europa. Dus de kennis die we hier hebben om de rookgassen te zuiveren is dan ook beschikbaar voor een verbrandingsinstallatie in Italie.Dus als het de grote europese leiders echt om het milieu gaat dan zetten ze daar z'n schone installatie neer. Nee, dan hadden ze dat al een aantal jaar geleden gedaan.Maar wat ik er van lees is dat de burgemeester daar dat toen niet wilde omdat dit slecht was voor de bevolking. En het is niet slecht voor ons Nederlanders? Nee zolang we er hier maar aan kunnen verdienen.Ik kan ook wel een professor vinden die plastic de beste verpakkingstechniek vindt. Onze leiders waren er niet zo lang geleden ook nog van overtuigd dat het heel goed was om hout/biomassa te verbranden voor energie. Intussen denken ze daar iets anders over, al is het invoeren van subsidie hierop sneller te regelen dan het weer afschaffen blijkbaar.Papier is als verpakkingsmateriaal beter dan plastic. Papier is ook te gebruiken zonder drukinkt!. En als ik met mijn lege glazen flesje hier naar de lokale winkel ga om die weer te laten vullen met olie is dat een veel betere verpakking dan plastic. Dus prima om eens naar een professor te luisteren, maar blijf zelf wel nadenken. Niet elke professor heeft altijd gelijk. Er is genoeg bewijs te vinden dat plastic toch echt wel heel slecht is en er in vele gevallen echt betere alternatieven zijn. (Wat niet wil zeggen dat die op dit moment ook altijd gebruikt worden. Ook hier worden keuzes gemaakt op basis van geld, niet van wat goed is )En als die energiemaatschapij dan betaald krijgt om het afval te verbranden, en de bijkomstigheid is dat er energie beschikbaar is? Waarom moeten wij dan nog altijd de hoofdprijs betalen voor ons energie? Dan krijgt z'n bedrijf dus dubbel betaald?