Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Forever Rocofan
Vandaag om 17:24:06
Digitaliseren Trix V 120 door Hasenwald
Vandaag om 17:04:38
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door VAM65
Vandaag om 16:55:58
Roco Driewegwissel 42454, H0, Lok valt stil op hartstuk bij lage snelheid door saskia
Vandaag om 16:49:51
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Eric B
Vandaag om 16:48:48
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:35:53
Omgeving Frankfurt am Main door haes
Vandaag om 15:37:55
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door henk
Vandaag om 15:26:45
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:25:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
Vandaag om 14:55:42
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
Vandaag om 14:49:15
verlichting inbouwen voor beginners door Scratchbuilt
Vandaag om 14:43:28
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 14:41:44
Raadplaatje door spoorijzer
Vandaag om 13:51:49
Stroomdetectie issues. door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:19:04
Configureren van YD8116 via web browser door Ben
Vandaag om 13:15:02
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door Dirk J
Vandaag om 13:06:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 13:02:37
Loksound downloads door D_Loc
Vandaag om 13:02:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door j.ossebaar
Vandaag om 12:53:03
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Pauldg
Vandaag om 12:43:16
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 12:42:03
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 11:25:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Hans GJ
Vandaag om 11:13:01
Pendel module Viessmann 5214 door Pieter Bregman
Vandaag om 10:50:37
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 09:46:28
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 09:34:43
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 08:48:11
Project seaside Germany door Wim Vink
Vandaag om 08:43:39
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door V200-G2000
Vandaag om 08:40:21
  

Auteur Topic: Delft NGSF  (gelezen 13023 keer)

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 2982
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
Re: Delft NGSF
« Reactie #75 Gepost op: 30 March 2023, 20:26:54 »
Gaaf, een Unimog. Dan is dat ook weer duidelijk  ;D

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 5071
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Delft NGSF
« Reactie #76 Gepost op: 30 March 2023, 21:11:58 »
De Gist Brocades /DSM gist bestaat uit de tijd dat er nog geen ARBO wet bestond.
In de loop der jaren zijn de arbeids omstandigheden verbeterd en de veiligheid verbeterd.
Nu lijkt het dat dit stuk terrein open en toegankelijk is maar dat is niet zo, je kan langs de losplaats lopen of rijden maar als je deze wil betreden zal je een werkvergunning moeten hebben en daar staan weer vermeld welke maatregelen van toepassing zijn.
Zou de losplaats vernieuwd worden of aangepast dan zal die moeten voldoen aan de dan gelden normen.

Maar dat verklaart de slagboom over het spoor dus niet...  :)

Gaaf, een Unimog.

Nog meer Unimogs: http://www.industriespoor.nl/Unimog.htm
Blijkbaar is die in Delft op advies van NS gekocht, in 1980
« Laatst bewerkt op: 30 March 2023, 21:14:44 door Benelux795 »
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

DH1-3104

  • Offline Offline
  • Berichten: 236
  • Hobby 3d designer, Schaal 1:43,5 en 1:24
Re: Delft NGSF
« Reactie #77 Gepost op: 31 March 2023, 08:45:10 »
Maar dat verklaart de slagboom over het spoor dus niet...  :)
Het is heel simpel te verklaren, als er verladen wordt is de slagboom naar beneden.
Dan is het duidelijk dat er niet gerangeerd mag worden op de losplaats.
Is de slagboom omhoog dan kan er van tankwagon gewisseld worden en gerangeerd worden.

De kosten van een slagboom zijn goedkoper dan het plaatsen van een stoplicht/signaal lamp.
Daarvoor moet de straat open, kabels leggen besturings kast plaatsen.
Het maakt weinig uit of er een lamp rood/groen brand of een slagboom om hoog of omlaag.
Het voordeel van een slagboom is dat de losplaats fysiek wordt af gesloten.

Groet Ronald.

Met vriendelijke groet Ronald Hofmeester.
Wadloper DH1 spoor 0
NS2400 spoor 0

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 5071
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Delft NGSF
« Reactie #78 Gepost op: 31 March 2023, 11:16:57 »
Het ging eerder over toegang door personen, in dat verband had een slagboom mijn inziens weinig zin.

Om te voorkomen dat lekkend of spattend produkt tijdens/laden lossen op personen terecht komt.

Dus hoogstens als visuale indicatie dat er wordt geladen/lost, maar wel opvallend; het lijkt mij sterk dat die lok/unimog een wagon zomaar wegtrekt van de losplaats, als alles zoals eerder genoemd met vergunningen is gereguleerd. Ik kan mij ook geen andere losplaatsen voor de geest halen met slagbomen over het spoor; dus.. gekke Delftenaren :)

De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
Re: Delft NGSF
« Reactie #79 Gepost op: 31 March 2023, 12:16:26 »
Spiritusdrinkers :D
Groet,
      Ronald

DH1-3104

  • Offline Offline
  • Berichten: 236
  • Hobby 3d designer, Schaal 1:43,5 en 1:24
Re: Delft NGSF
« Reactie #80 Gepost op: 31 March 2023, 14:05:52 »
het lijkt mij sterk dat die lok/unimog een wagon zomaar wegtrekt van de losplaats
Het verplaatsen van de wagons wordt gedaan door intern transport dat is weer een ander bedrijfsonderdeel als waar de operator die de wagon lost van deel uitmaakt.
Die slagboom maakt deel uit van de veiligheid procedure, deze kan gelockt worden door een slot.
De operator volgt een procedure en als deze door lopen is, denk daar bij aan pomp uit afsluiter dicht, losslang gespoeld dan pas kan het slot weer van de slagboom en wordt alles weer vrij gegeven.
Citaat
Het ging eerder over toegang door personen, in dat verband had een slagboom mijn inziens weinig zin.
Het is niet de bedoeling dat je in de pauze daar even gezellig gaat wandelen langs het spoor, het is alleen de doorgaande route/weg van terrein oost naar noord welke langs de losplaat(sen) loopt.
Citaat
met vergunningen is gereguleerd
De operators werken volgens procedures op basis van het handboek van het procesdeel.
Werkvergunningen zijn er voor aannemers en bezoeker of alles wat afwijkt van normale proces voering.
Citaat
Ik kan mij ook geen andere losplaatsen voor de geest halen met slagbomen over het spoor
Er zijn wel degelijk laad en losplaatsen waar een slagboom of hek de toegang tot de laad/losplaats afsluit als er geladen en of gelost wordt nogmaals die slagboom maakt deel uit van de veiligheid procedure.
Een slagboom over het spoor is wel wat apart  :)

Groet Ronald.
« Laatst bewerkt op: 31 March 2023, 14:18:30 door DH1-3104 »
Met vriendelijke groet Ronald Hofmeester.
Wadloper DH1 spoor 0
NS2400 spoor 0

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 5071
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Delft NGSF
« Reactie #81 Gepost op: 31 March 2023, 16:50:05 »
Het is niet de bedoeling dat je in de pauze daar even gezellig gaat wandelen langs het spoor, het is alleen de doorgaande route/weg van terrein oost naar noord welke langs de losplaat(sen) loopt.

Mijn punt was dat een slagboom over dat spoor geen spetters tegenhoudt voor toevallige passanten, met of zonder vergunning  :angel:

Verder dank voor de uitgebreide toelichting  (y)
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 2982
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
Re: Delft NGSF
« Reactie #82 Gepost op: 03 April 2023, 13:16:57 »
De spoorboom al de spetters niet tegenhouden, maar ervoor zorgen dat de wagen niet verplaatst kan worden als deze geladen of gelost wordt. Dit is wat we nu LOTO noemen: Lock Out Take Out. Een procedure waarmee je voorkomt dat je bv in draaiende delen kan komen (machine uitzetten voordat je gaat werken).

Groeten,Rogier

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 5071
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Delft NGSF
« Reactie #83 Gepost op: 03 April 2023, 13:35:52 »
De spoorboom al de spetters niet tegenhouden, ...

Dat is duidelijk. Ging erom dat dit eerder werd gesuggereerd.

Om te voorkomen dat lekkend of spattend produkt tijdens/laden lossen op personen terecht komt.
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

LHN

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
Re: Delft NGSF
« Reactie #84 Gepost op: 07 October 2023, 21:52:42 »
hoi,
even een vraagje, waarom rijden hier in delft nog geen goederentreinen?
wat is de reden?

gr.

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 5071
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Delft NGSF
« Reactie #85 Gepost op: 07 October 2023, 22:05:30 »
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
Re: Delft NGSF
« Reactie #86 Gepost op: 07 October 2023, 22:07:20 »
Hi,

Wel, volgens T751 rijden er tussen Rotterdam en Den Haag minder treinen door een defecte trein.
Dan zullen er ook minder if geen goederen treinen rijden.

Of bedoel je dat er bij de DSM geen goederen treinen meer
gelost cq geladen worden?
Misschien is de vrachtauto handiger of goedkoper.
Ze moeten natuurlijk wel leverancier cq afnemer hebben met spooraansluiting.
Groet,
      Ronald

LHN

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
Re: Delft NGSF
« Reactie #87 Gepost op: 09 October 2023, 11:32:57 »

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 5071
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Delft NGSF
« Reactie #88 Gepost op: 09 October 2023, 11:55:50 »
Die weet ik uiteraard niet... Hangt van DSM af :angel:
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5626
Re: Delft NGSF
« Reactie #89 Gepost op: 09 October 2023, 16:47:23 »
gaat er dan gewoon weer ketelwagens rijden?
Ja, dat is zeker de bedoeling. Wanneer de bediening gaat starten, weet ik niet. Sowieso moet je ervoor wakker blijven, want dat gaat midden in de nacht plaatsvinden. Overdag is er geen ruimte op het spoor. De bediening vergt namelijk een stuk linker spoor rijden (door de gehele Willem van Oranjetunnel tot aan de overloopwissels voorbij Delft Campus).
Groet, Frank