Laten we Hoogeveen, Koog aan de Zaan, Sint-Niklaas, Roosendaal, Alkmaar, Joure, NTM, Gießen en Groningen niet vergeten. (Sorry voor wie ik vergeet)Ik denk dat modelspoor liefhebbers niet mogen klagen met de grote aantallen beurzen dat georganiseerd worden. Persoonlijk ga ik liever naar een lokale rustige beurs toe waar ik rustig kan rondkijken dan naar een drukke beurs waar het minstens 3 rijen dik staat.
Beloon ze door naar hun evenementen te komen, dan motiveer je ze om nog meer te doen. En anderen om het ook te gaan doen. Concurrentie is niet verkeerd, het creëert kansen.
Wat doen wij hier in Ned. dan fout vraag ik me dan af.
Stel nou, wij zorgen ervoor dat er het vertrouwen is dat we massaal komen, dat die 15.000 bezoekers makkelijk haalbaar zijn. Dan denk ik dat Eurospoor wel was doorgegaan.
Crowdfunding is een ding waarmee je, anders dan een kaartje en een bezoek, het publiek vraagt om bij te dragen. Sponsering hoort daar ook bij. Hoeveel rolstoelen/busjes er al niet mee betaald zijn omgeving Nijmegen.
Ander punt wat ik niet begrijp, entreekosten. Ruim voor Corona stonden wij als vereniging(VvMrZ) regelmatig op beurzen in Dld(Reinberg, Lingen, Castrop-Rauxel e.d.) en georganiseerd door Breidenbach. Entree rond de €10,- en de zalen afgeladen vol met allerlei vormen van modelbouw en bezoekers aantallen van >10K. Vaak in hallen die kleiner waren dan de Jaarbeurs, minder goed te bereiken met OV en kleine parkeerplaatsen. Wat doen wij hier in Ned. dan fout vraag ik me dan af.
Eurospoor vindt geen doorgang vanwege de omstandigheden die Leo schetst. Nergens lees ik dat op voorhand de bezoekers massaal gaan afhaken, het is Leo met zijn team dat op voorhand afhaakt, niet bereid tot het nemen van een financieel risico.
Wie is "wij" Martin? Ik snap je betoog niet.Eurospoor vindt geen doorgang vanwege de omstandigheden die Leo schetst. Nergens lees ik dat op voorhand de bezoekers massaal gaan afhaken, het is Leo met zijn team dat op voorhand afhaakt, niet bereid tot het nemen van een financieel risico. Da's niet de schuld van de bezoekers toch, die komen heus wel.Gr, Ben.
Duitsers zijn gewoon niet zo, die gaan gewoon.