Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco Plan T door NL-modelspoor
Vandaag om 11:41:48
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Chris Westerduin
Vandaag om 11:35:31
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 11:25:54
365 "Het is weekend foto's" door puntenglijder
Vandaag om 11:12:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 11:09:40
20 jaar BNLS door Huup
Vandaag om 11:08:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:08:32
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 11:03:36
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 10:56:24
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door spoorijzer
Vandaag om 10:43:16
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 10:42:51
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 10:24:01
NZH A 1001 - 1004 door Dave.......
Vandaag om 09:20:11
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 08:54:20
Yamorc YD6016LN en diodeschakeling door Overet
Vandaag om 08:13:20
PB Models, ICR-rijtuigen door PBModels
07 July 2025, 23:43:49
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door ES44C4
07 July 2025, 23:37:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
07 July 2025, 22:48:21
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door FritsT
07 July 2025, 21:31:10
US diorama in H0 door Ronald Halma
07 July 2025, 19:15:10
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bask185
07 July 2025, 18:28:20
keerlusproblemen door Nico Hoogerwerf
07 July 2025, 15:28:28
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Rico [momfer]
07 July 2025, 15:10:13
Sfeer op je modelbaan door RobVille
07 July 2025, 14:32:37
NS stoomlocomotief serie boeken door Rob Ellerman
07 July 2025, 14:27:14
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
07 July 2025, 13:20:49
Frans loodsje et cetera door Noordernet
07 July 2025, 13:13:16
Bahnstrecke 5867 door tijgernootje
07 July 2025, 12:22:12
Locomotiefverlichting brand met Rocomuis niet, met JMRI wel..... door Bahn-AG
07 July 2025, 12:00:30
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Marc tramt
07 July 2025, 11:01:04

Auteur Topic: Helaas geen EUROSPOOR2023  (gelezen 22061 keer)

cor_b

• at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re: Helaas geen EUROSPOOR2023
« Reactie #45 Gepost op: 25 January 2023, 18:05:35 »
Jammer dat het niet doorgaat, echt een evenement waar we altijd naar uit kijken
Hoop 2024 dat er weer een € spoor is

Cor

Rinus H0

• Offline Offline
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
« Reactie #46 Gepost op: 25 January 2023, 18:11:26 »
Ronduit jammer, als er 1 beurs was die ik tenminste bezocht was het Eurospoor wel
Agenda; bouwdip te boven komen.

H0 Roco 2Rail, TC Gold, NL TP IV. Bezig met voorbereiding tweede baan. Scenery adept.

@Flickr; Meer dan 4000 modelspoorfoto's, uitgebreide reportages diverse banen

Olav

• Offline Offline
« Reactie #47 Gepost op: 25 January 2023, 18:33:47 »
Dank allebei voor de toelichting/uitleg
Groeten

Olav

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #48 Gepost op: 25 January 2023, 19:10:12 »
Railclub Utrecht stond IEDERE Eurospoor op de beurs. Dus nu Eurospoor opnieuw niet door gaat moeten ze toch op zoek naar een alternatief?
Die redenering volgend, dan moeten wij als BNLS ook op zoek...
Ruk.... alsof ik nog niet druk genoeg ben.....
« Laatst bewerkt op: 25 January 2023, 19:22:56 door Edsko Hekman »

Robert39

• Offline Offline
« Reactie #49 Gepost op: 25 January 2023, 19:54:19 »

Nou... spectaculair..... gelukkig hebben we de anderen nog zoals Goes/Rosmalen, OntraXS en Rijswijk :)

Voor de meeste Modelspoorders is dit wel DE beurs waar naar uitgekeken word om te kopen. En gezien de drukte die ook altijd op het koop gedeelte van Eurospoor was..... Sommige mensen gingen niet eens bij alle baantjes kijken  ???

Maar het is inderdaad heel erg jammer, dat Eurospoor niet georganiseerd word !! Mocht er altijd graag heen gaan, lekker met de trein er naar toe (y) Hopelijk 2024 !!!
Groet Robert

class 37

• Offline Offline
  • class 37 Fan
« Reactie #50 Gepost op: 25 January 2023, 19:59:56 »
Jammer dat het niet door gaat.Begrijpelijk ook als je een groot risico neemt door dat de kosten zijn gestegen.Misschien op een andere locatie misschien is Ahoy een optie? (y)
British Rail diesel Fan

RobK

• Offline Offline
    • Blog: Eiland Waan (el. tram in 0)
« Reactie #51 Gepost op: 25 January 2023, 20:35:42 »
Ik waardeer het zeer dat Leo H. op eigen initiatief hier openheid van zaken geeft. Hij kent zijn publiek goed en heeft hart voor de modelspoorwereld. Een keiharde ondernemer zou de schouders ophalen en iets anders gaan doen, maar zo is Leo niet.

Als deelnemer en als bezoeker bewaar ik goede herinneringen aan Eurospoor. Hopelijk kan het evenement op de een of andere manier een wederopstanding beleven, is het niet volgend jaar, dan later.

Door de jaren heen veranderen de omstandigheden op allerlei manieren, dat is hierboven door verschillende forumgenoten al mooi uitgelegd. Ook voor modelspoormanifestaties, al zijn die niet 't belangrijkste in het leven, zijn de tijden anders geworden. Maar we blijven ondanks alles een losvaste gemeenschap van trein-bezetenen, en uit ons midden zal vast wel weer een initiatief ontstaan, al dan niet met Leo samen, om onze modelspooractiviteiten grootscheeps met elkaar te beleven.

Hoop ik. Amen.

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #52 Gepost op: 25 January 2023, 21:09:36 »
Voor de meeste Modelspoorders is dit wel DE beurs waar naar uitgekeken word om te kopen. En gezien de drukte die ook altijd op het koop gedeelte van Eurospoor was..... Sommige mensen gingen niet eens bij alle baantjes kijken  ???

Klopt, maar als Eurospoor niet gehouden wordt zullen de kopers toch weer zoeken naar de alternatieven, en komen dan weer terecht in bv de beurs in Houten. Handelaren idem, die willen toch verkopen ;) Maar Eurospoor mag wat mij betreft gewoon blijven hoor ;)

Seinhuis

• Offline Offline
« Reactie #53 Gepost op: 25 January 2023, 21:17:09 »

Nou... spectaculair..... gelukkig hebben we de anderen nog zoals Goes/Rosmalen, OntraXS en Rijswijk :)

Laten we Hoogeveen, Koog aan de Zaan, Sint-Niklaas, Roosendaal, Alkmaar, Joure, NTM, Gießen en Groningen niet vergeten. (Sorry voor wie ik vergeet)

Ik denk dat modelspoor liefhebbers niet mogen klagen met de grote aantallen beurzen dat georganiseerd worden. Persoonlijk ga ik liever naar een lokale rustige beurs toe waar ik rustig kan rondkijken dan naar een drukke beurs waar het minstens 3 rijen dik staat.

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #54 Gepost op: 25 January 2023, 21:58:20 »
De door jouw genoemde beurzen zijn kleinschalig en niet te vergelijken met Rijswijk, OnTraxs en Goes/Rosmalen. Leuk voor als je in de buurt woont maar niet om er een grote afstand voor te gaan reizen.
Mijn ervaring is dat je daar toch redelijk snel uitgekeken bent. Dan is het niet erg dat je een kleine afstand moet reizen. Maar daar ga ik geen lange(re) reizen voor maken.
Wel voor de 3 eerder genoemde beurzen (en vroeger ook Eurospoor). Daar kan je over het algemeen makkelijk een dag zoet brengen.

Jammer van Eurospoor. Ging er graag naar toe.
Gr.
Eric

mDDM

• Offline Offline
« Reactie #55 Gepost op: 25 January 2023, 23:09:27 »
Ook jammer voor degenen die door de Grote Kleine Treinen Competitie nou net warm zijn gemaakt voor de hobby. Op  een beurs als Eurospoor hadden ze veel inspiratie op kunnen doen.

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
« Reactie #56 Gepost op: 26 January 2023, 00:21:31 »
Ja potverdikkie, 4 jaar geleden zou ik voor het eerst deelnemen. Ik kreeg toen de pegels niet rond. Had dit jaar echt gehoopt eindelijk mee te mogen doen.....

Ik snap Leo heel goed. Ik heb de 2 edities van Station N-Spoor georganiseerd in Hilversum. Bij ons was het ook de centen die besloten de  stekker eruit te trekken. Maar een andere locatie zoeken..... dat is alsof je de selectie van Feyenoord vraagt om te gaan trainen in de Arena.

Europoort hoort gewoon in de Jaarbeurs. Net als Ontraxs in het NSM, Modelspoordagen in de Broodfabriek en dergelijken.

Misschien dat Leo besluit om een nieuw event op te zetten in een andere locatie. Maar dan zou het geen Eurospoor heten vermoed ik.

Overigens even over Rail. Wat daar achter de schermen is gebeurd is niet aan ons om een mening over te hebben. Hobma heeft besloten er toch mee door te gaan. En waar we hier het jammer vinden dat er weer een groot evenement weg is, moeten we wel de credit geven aan Houten. Ze proberen het wel gewoon! Dus geef Houten op Rail(s) een kans. Iets met een beer opeten voordat die geschoten is ofzo...

Aan Leo: je leest vast mee en ziet ook vast wel hoe belangrijk je evenement voor ons is. Hou vol, geef niet op, 2024 gewoon weer een nieuwe kans!!!!

Cheerz
Ik heb een mening, helaas uit ik die wel eens.  Ach ja beter een ster op je ring, dan een ring in je ster. Dan vallen je treinen om.

Hé een vogeltje! sorry waar ging het over?

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #57 Gepost op: 26 January 2023, 00:32:10 »
Wat ze op de anderen natuurlijk ook kunnen. Blijft uiteraard jammer van €spoor.

Laten we Hoogeveen, Koog aan de Zaan, Sint-Niklaas, Roosendaal, Alkmaar, Joure, NTM, Gießen en Groningen niet vergeten. (Sorry voor wie ik vergeet)

Mijn statement was meer de grote tentoonstellingen. De kleintjes zijn prima maar niet te vergelijken  met die grote jongens 😉

Martin, helemaal gelijk. Maar ze gebruiken op Facebook doodleuk de naam Rail en vertellen er gelijk bij dat ze de naam niet gebruiken mogen van Alex Fichtinger (organisator Rail).  Wel vreemd dus. We gaan het zien, helaas willen ze geen deelnemerslijst publiceren en zolang die er niet is ga ik er persoonlijk geen snipperdag aan wagen :)

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
« Reactie #58 Gepost op: 26 January 2023, 00:40:18 »
Ja Rob is op socials niet bepaald een held. Hij beheerde de FB account van Rail, maar is denk ik vergeten de naam aan te passen.....

Gelukkig heeft hij andere talenten zeggen we dan maar. Die man is vooral erg druk  (y)

En dat is goed. Want als Houten ook nog eens weg zou vallen.

Ik herinner me trouwens vroeger een beurs in de Flint Amersfoort. Was dat niet de voorloper van Houten?

Maar ff een gekke brainfart. Is het niet een idee dat Leo, jij en nog een paar van die modelspoor-gekken samen een nieuw evenement verzinnen? Zou graag willen, maar Ellen hakt mij in mootjes als ik het voorstel  ;D De Digitale Infodag bind ze al genoeg zo.
Ik heb een mening, helaas uit ik die wel eens.  Ach ja beter een ster op je ring, dan een ring in je ster. Dan vallen je treinen om.

Hé een vogeltje! sorry waar ging het over?

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #59 Gepost op: 26 January 2023, 00:41:46 »
Na het stoppen van RAIL vrees ik nu ook voor de terugkomst van dit evenement. De Jaarbeurs prijst zichzelf ernstig uit de markt en Eurospoor hoort daar eigenlijk thuis. Zal een knal zijn voor de modelspoor verenigingen want op het kijkdoos event Ontraxs mogen ze niet komen...

Zeg Floris, wanneer ga je nu eens een keer in op de uitnodiging die ik je jaren geleden al eens gedaan heb?