Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Marklin Telexkoppelingen blijven hangen door MRdirect
Vandaag om 15:33:14
Zoekfunctie ? door VAM65
Vandaag om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 14:48:26
Werps Soldeerworkshop door Marco Staartjes
Vandaag om 14:47:12
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
  

Auteur Topic: Helaas geen EUROSPOOR2023  (gelezen 18666 keer)

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2383
Re: Helaas geen EUROSPOOR2023
« Reactie #30 Gepost op: 25 januari 2023, 15:34:48 »
Volgens mij is het allemaal niet zo moeilijk: toegangsprijzen aanpassen aan de kosten, zodat het organiseren van Eurospoor in de Jaarbeurs weer rendabel wordt.  8)

Maar ja, als een organisator dat in zijn hoofd haalt dan ontploft dit forum doordat veel mensen er schande van spreken dat de organisatie zoveel geld durft te vragen voor zo'n evenement.
Zie de discussies over de toegangsprijs voor Houten.

Grtz, Ton

ArjanB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1407
Re: Helaas geen EUROSPOOR2023
« Reactie #31 Gepost op: 25 januari 2023, 15:40:19 »
toegangsprijzen aanpassen aan de kosten,


Als iedereen 50 Euro voor een kaartje wil betalen is er wellicht iets meer mogelijk

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6131
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: Helaas geen EUROSPOOR2023
« Reactie #32 Gepost op: 25 januari 2023, 15:44:48 »
Het is ook een tijd van Crowdfunding en sponsering.
Volgens mij is daar nog geen actie op ondernomen.

Inderdaad de Brabanthallen en nu ook Autotron zijn mogelijkheden volgens mij (beide van Libema...)
Pendelbusje  / bussen

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Houten 30 maart sta ik er weer. Ook met N-schaal.

KoosDeJong

  • Offline Offline
  • Berichten: 143
  • Nooit te oud om digitaal te ontdekken!
    • YouTube kanaal van Koos de Jong
Re: Helaas geen EUROSPOOR2023
« Reactie #33 Gepost op: 25 januari 2023, 15:58:34 »
Leo en Chitra,

Spijtig natuurlijk, maar begrijpelijk. :'(
Lijkt me in de huidige wereldsituatie nauwelijks verantwoord om een dergelijk evenement te organiseren.
Na Corona is ook nog de oorlog in Oekraïne er bij gekomen.
De hele wereld economie ligt aan het infuus.
Geen idee wat dit jaar verder gaat brengen, zeker met Poetin in het nauw! ???

Sterkte met de teleurstelling, (y)
Koos de Jong
2 rail analoog én digitaal, Koploper software, Digikeijs hardware, LocoNet, Fleischmann + Roco + Piko lok's op 'good old' Modellgleis 😁
De Avatar: mijn 1e trein was een blikken BUB V200. Nu een kunststof Roco en een oude luidruchtige gietijzeren Trix �

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 1912
Re: Helaas geen EUROSPOOR2023
« Reactie #34 Gepost op: 25 januari 2023, 15:59:31 »
Jammer Leo en Chitra . Hopelijk volgend jaar maar weer .

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Helaas geen EUROSPOOR2023
« Reactie #35 Gepost op: 25 januari 2023, 16:00:53 »
Ik hoop dat Eurospoor terugkomt maar ik vrees dat het over is. Zou bijzonder jammer zijn want Eurospoor was meer voor de normale modelspoorder geschikt als de champions league bij Ontraxs. Daar waar de beginner bij Eurospoor enthousiast gemaakt kon worden is dat gewoon moeilijk bij een evenement als Ontraxs wat vooral is ingesteld op hoge school modelbouw waar je alleen vol bewondering naar kunt kijken. Eurospoor is ook een beurs voor de modelspoorclubs als bijvoorbeeld Railclub Utrecht (die nu naar een alternatief op zoek moeten) en de combinatie met verkoophal is altijd prima geweest. .

Hasenwald

  • Offline Offline
  • Berichten: 779
    • Mijn andere hobby: een vijver webshop
Re: Helaas geen EUROSPOOR2023
« Reactie #36 Gepost op: 25 januari 2023, 16:05:14 »
Vroeger was er tweejaarlijks een grote modelspoorbeurs in de Brabanthallen. Wellicht een optie?
Groet, Enrico

Hasenwald  |  Epoche III-IV-V  | H0 Roco-Line 2.1  |  BMD16N-SD  |  Digikeijs 4018  |  IB II  |  Power 4  |  iTrain Plus

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4258
    • Filmpjes op YouTube
Re: Helaas geen EUROSPOOR2023
« Reactie #37 Gepost op: 25 januari 2023, 16:13:12 »
Op een forum mag je toch je mening geven toch?

Ja toch, alleen zit er een essentieel verschil tussen het geven van een mening en doemdenken, zeuren over geld, vrezen om voorbestaan van bedrijven (PB Models) het verspreiden van onwaarheden (Poldermodelspoor) en "ergens" gehoord te hebben dat er een prijsverschil van 100 euro zit van Koploper fabrikant X en fabrikant Y.

Want in jouw hoofd is het allemaal al waar, want anders kom je ook niet met dit: "bijvoorbeeld Railclub Utrecht (die nu naar een alternatief op zoek moeten) " > Onderbouw dat eens?

https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Helaas geen EUROSPOOR2023
« Reactie #38 Gepost op: 25 januari 2023, 16:19:30 »
@Arjan6511: Railclub Utrecht stond IEDERE Eurospoor op de beurs. Dus nu Eurospoor opnieuw niet door gaat moeten ze toch op zoek naar een alternatief?

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5763
Re: Helaas geen EUROSPOOR2023
« Reactie #39 Gepost op: 25 januari 2023, 16:20:36 »
Railclub Utrecht stond in Rijswijk en staat ook op de komende beurs van Houten.

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15310
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Helaas geen EUROSPOOR2023
« Reactie #40 Gepost op: 25 januari 2023, 16:47:30 »
Dat dus. En ze hadden altijd een platform bij Leo al vele jaren. Mooi toch?

Vroeger was er tweejaarlijks een grote modelspoorbeurs in de Brabanthallen. Wellicht een optie?

Nee. Brabanthallen zijn inmiddels ook niet meer betaalbaar heb ik mij laten vertellen. En nogmaals, 2 jaar is leuk maar maakt het niet ineens heel goedkoop. Hetzelfde werk moet verzet worden en de hal moet net zo vol. Als het allemaal zo eenvoudig was deden de organisatoren het wel. Alleen al het financiële risico dat je loopt.... de bezoeker tikt wel af aan de kassa maar wat als het ineens heel erg tegenvalt aan wat er komt?? Wie gaat die kosten dan betalen? Juist, de organisator, de hal wil namelijk gewoon de rekening afgetikt hebben. Succes of geen succes ;)

En geloof me, ik weet inmiddels wel waar ik over praat en loop met ons eigen evenement tegen dezelfde zaken aan. Wel kleinschaliger maar met nog steeds bedragen die ik er s'morgens niet even uitpoep  ;D ;)

Olav

  • Offline Offline
  • Berichten: 805
Re: Helaas geen EUROSPOOR2023
« Reactie #41 Gepost op: 25 januari 2023, 16:57:03 »
Ik vraag mij af waarom hallen dan zo duur zijn in Nederland zonder dat ik de prijs weet overigens. In Duitsland zoals straks de IMA te Dortmund zullen de hallen ook niet gratis zijn.

Zonder iemand voor het hoofd te stoten door mijn onwetendheid zijn de prijzen voor toegang en voornamelijk het parkeren lager dan in Nederland.

Het lijkt wel dat in Nederland of de (on)kosten van een hal hoger zijn of omdat de verhuurder gewoon meer vraagt in vergelijk met Duitsland
Groeten

Olav

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 4979
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Helaas geen EUROSPOOR2023
« Reactie #42 Gepost op: 25 januari 2023, 17:18:07 »
Ik vraag mij af waarom hallen dan zo duur zijn in Nederland zonder dat ik de prijs weet overigens.

-Regelgeving en vergunningen: gemeenten maken het bijna onmogelijk door complexe regels voor vergunningsaanvraag, waarbij voor grote evenementen een heel draaiboek opgesteld moet worden met risicoinventarisatie (inzet verkeersregelaars, politie etc), veiligheidsissues (beveiliging regelen, eerste hulp, toezichthouders).

-Kosten: naast de enorm gestegen kosten voor electra en gas die 1 op 1 doorwerken zijn ook alle overige zaken die nodig zijn enorm in prijs toegenomen. Materialen voor opbouw etc, promotiematerialen, vergoedingen voor medewerkers en deelnemers, gemeentelijke kosten voor vergunningen, verkeershandhaving etc, het werkt in de hele keten door
Wat Ronald al zegt: zelfs voor kleinschalige evenementen is het al een enorme opgave om het rond te krijgen.
Ontraxs kun je in dit rijtje wel buiten beschouwing laten: Het NSM heeft alle infrastructuur en middelen voor organisatie van het evenement waardoor de risico's veel kleiner zijn, al hebben die natuurlijk wel met toegenomen kosten te maken.
RETROBAHN A.G.

Hasenwald

  • Offline Offline
  • Berichten: 779
    • Mijn andere hobby: een vijver webshop
Re: Helaas geen EUROSPOOR2023
« Reactie #43 Gepost op: 25 januari 2023, 17:34:16 »
Gelukkig hebben we Houten nog
Groet, Enrico

Hasenwald  |  Epoche III-IV-V  | H0 Roco-Line 2.1  |  BMD16N-SD  |  Digikeijs 4018  |  IB II  |  Power 4  |  iTrain Plus

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15310
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Helaas geen EUROSPOOR2023
« Reactie #44 Gepost op: 25 januari 2023, 17:38:17 »
Ik vraag mij af waarom hallen dan zo duur zijn in Nederland zonder dat ik de prijs weet overigens. In Duitsland zoals straks de IMA te Dortmund zullen de hallen ook niet gratis zijn.

IMB wordt georganiseerd door de Westfalenhalle... die betalen dus geen huur, dat is hun eigen hal. Leo moet 2 hallen huren in de jaarbeurs, dat kost serieus geld. Vraag eens een offerte op zou ik zeggen. Het zou je kunnen laten schrikken ;D
Zie verder de reactie van Bessel, want dat is het:

-Regelgeving en vergunningen: gemeenten maken het bijna onmogelijk door complexe regels voor vergunningsaanvraag, waarbij voor grote evenementen een heel draaiboek opgesteld moet worden met risicoinventarisatie (inzet verkeersregelaars, politie etc), veiligheidsissues (beveiliging regelen, eerste hulp, toezichthouders).

-Kosten: naast de enorm gestegen kosten voor electra en gas die 1 op 1 doorwerken zijn ook alle overige zaken die nodig zijn enorm in prijs toegenomen. Materialen voor opbouw etc, promotiematerialen, vergoedingen voor medewerkers en deelnemers, gemeentelijke kosten voor vergunningen, verkeershandhaving etc, het werkt in de hele keten door
Wat Ronald al zegt: zelfs voor kleinschalige evenementen is het al een enorme opgave om het rond te krijgen.
Ontraxs kun je in dit rijtje wel buiten beschouwing laten: Het NSM heeft alle infrastructuur en middelen voor organisatie van het evenement waardoor de risico's veel kleiner zijn, al hebben die natuurlijk wel met toegenomen kosten te maken.

Gelukkig hebben we Houten nog

Nou... spectaculair..... gelukkig hebben we de anderen nog zoals Goes/Rosmalen, OntraXS en Rijswijk :)
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2023, 17:40:53 door Ronald Halma »