Leuke en interessante foto verslagen!
Bijzondere foto's, geven een mooi tijdsbeeld zo.Even een opmerking bij de 1107 met Belgische rijtuigen. Volgens mij werden in 1999 alleen M4 rijtuigen gehuurd, niet meer de M2 rijtuigen? De M2 rijtuigen reden bv op de IJssellijn in de jaren 80.Groeten,Rogier
In 1996 zijn we in Vorden, waar een DE2 en DE4 als gekoppeld aankomen en weer vertrekken.
Net ff op railwiki gezocht, idd bij NS werden ze ingezet tot 1994. In de periode daarna, zijn er verschillende tot eind 1998 en enkele tot 1999 bij Lovers ingezet. Wellicht zat deze daar ook bij, en zijn ze middels NS vervoer weer nasr België gegaan. Dit laatste is speculatie maar zou kunnen kloppen met datum van aantreffen in Rotterdam.
We zien tevens de 1501 in opzending achter Benelux 1190, geen idee of dat vanwege de open dag was. Op de achtergrond nog een seinhuis en klassieke beveiliging. Roosendaal? Geen idee.
Leuke foto's maar een paar opmerkingen:Eerst dacht ik dat je een typefout maakte maar wat bedoel je met een DE4? Dat zijn de TEE-stellen die naar Canada zijn verkocht.
Dat is inderdaad speculatie, de oplossing is dat het bijschrift bij de foto niet klopt. De NS heeft begin jaren '90 de M2-rijtuigen gehuurd van de NMBS en eind jaren '90 rijtuigen type K4, M4 heeft nooit bij de NS dienst gedaan. Op de foto staan twee rijtuigen type K4 voor instructie, de Lovers-rijtuigen waren allemaal ontdaan van hun NMBS-kleurstelling.
Dat was niet vanwege de open dag, de 1190 en 1501 reden de NVBS Koninginnedagrit op 30-04-1994:
Heb nog eens zitten kijken, de voorste lijkt me idd een k4 bij nader inzien. De achterste heeft echter een hoger dak en de deuren lijken anders. Is dat dan ook k4? Hoor het graag dan kan ik de bijschriften aanpassen?Dat is dan een mooi mysterie, dat zo'n foto 6 jaar later in het album van 2000 terecht is gekomen! Want ze zitten per jaar in de albums. Nou ja, kleinigheidje houd je altijd zullen we maar zeggen, ik zal zien dat dat aangepast wirdt dan kan hij naar 19toen. Wel bedankt voor alle aanvullingen, dan blijft het ook na zoveel jaar nog kloppen! Was het wel Roosendaal dat je weet?