Doel:€250.00
Donaties:€142.00

Per saldo:€-108.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-05-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 00:07:53
Bf Kibronn door Reinout van Rees
Vandaag om 00:03:58
DR5000 track output kapot? door Martin Domburg
21 mei 2024, 23:53:53
NS Gs141 door KNed
21 mei 2024, 23:52:13
Leubachtalbahn door Reinout van Rees
21 mei 2024, 23:41:01
Forum mittelrhein niet bereikbaar door Reinout van Rees
21 mei 2024, 23:27:27
18 mei modelspoorbeurs Houten door KNed
21 mei 2024, 23:23:49
Dönsdorfer Bauberichte door Reinout van Rees
21 mei 2024, 23:11:35
Sea-Bots door bask185
21 mei 2024, 23:08:30
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
21 mei 2024, 22:39:06
Ostmuhle Hafen (spoor 0) door BartvD
21 mei 2024, 22:28:01
Onderstation Vlissingen door WimM
21 mei 2024, 22:16:02
Station Baarn HIJSM door Wim Vink
21 mei 2024, 22:14:06
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
21 mei 2024, 21:37:15
US diorama in H0 door MaraNCS
21 mei 2024, 21:26:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
21 mei 2024, 21:02:15
Frans/Belgisch H0e baantje door tothebeach
21 mei 2024, 20:54:44
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
21 mei 2024, 20:48:41
Lok voor Benelux rood/geel door metpetergaathetbeter
21 mei 2024, 20:02:23
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
21 mei 2024, 19:52:32
Een kantoorbaan in schaal N door bord4kop
21 mei 2024, 19:48:37
Exact Train, echte NS Gs en geelbanders Gs-t, en buitenlandse varianten. door piet keppel
21 mei 2024, 19:20:55
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
21 mei 2024, 18:58:14
Frans loodsje et cetera door Noordernet
21 mei 2024, 18:29:43
Wat staat er op de omstellers van FDS zelflossers? door Olaf
21 mei 2024, 17:59:13
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
21 mei 2024, 17:33:28
Wat spoor 1 brouwsels door RK
21 mei 2024, 17:30:52
NS/32 door RK
21 mei 2024, 17:02:22
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder. door mass am see
21 mei 2024, 15:06:44
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
21 mei 2024, 13:45:23

Auteur Topic: Douane formaliteiten Engeland  (gelezen 15210 keer)

bask185

• Offline Offline
Re: Douane formaliteiten Engeland
« Reactie #105 Gepost op: 16 juli 2023, 14:41:08 »
Nee, gelukkig niet nee  :-\
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Dave.......

• Offline Offline
« Reactie #106 Gepost op: 16 juli 2023, 16:29:21 »

Bovendien niemand had kunnen voorzien dat 5 mensen 48 verschillende zeikpunten gaan bedenken....

Bas

Dat is ook een gave, voor elke oplossing een probleem verzinnen  ;D
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Bert V

• Offline Offline
« Reactie #107 Gepost op: 16 juli 2023, 20:34:23 »
Dave, dat is een toelatingseis om toe te mogen treden tot het gilde der ambtenarij  ;D ;D

Groeten,
Bert

Dave.......

• Offline Offline
« Reactie #108 Gepost op: 16 juli 2023, 21:06:08 »
Het is grappig omdat het (waarschijnlijk) waar is. Hahaha
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Frank 123

• Offline Offline
« Reactie #109 Gepost op: 16 juli 2023, 22:57:32 »
Wat een gedoe zeg. Maar aanhouder blijkt weer te winnen  (y). Benieuwd hoe het in september gaat.

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #110 Gepost op: 16 juli 2023, 23:01:33 »
Je mag ook denken dat iemand zoals de voorzitter van die 009 Society meer zou moeten weten van de regels en formulieren omtrent dit soort zaken.
Nee. Buitenlandse Banen komen sinds de Brexit niet mee hier in GB. Eerst was er natuurlijk COVID, maar het was al duidelijk dat het daarna niet makkelijk zou zijn.  Handelaren uit Europa zie ik ook niet meer. Ik ga zelf ook niet meer met mijn handel buiten Engeland.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Duikeend

• Team forummoderators
  • Online Online
« Reactie #111 Gepost op: 16 juli 2023, 23:14:51 »
zo zie je maar dat het voor kleine dingen een hoop rompslomp is.
ik zelf heb dit voorjaar 3 trailers uit Liverpool laten komen.
invoer uitbesteed aan https://247customs.nl/
kost me 100 euro per trailer ofzo en nauwelijks omkijken naar.
Betaalde alleen btw (maar omdat ik die niet in Engeland betaalde was dat dus eigenlijk normaal)
Maar je moet wel goed uitzoeken hoe 1 en ander zit. gewoon om te zorgen dat je weet wanneer ze een fout maken ;)
Als je dan ziet hoe lastig het is voor dit kleinere dingen zoals modelbouw dan zie je duidelijk waar de prioriteiten liggen
Huidige projectje: mijn knutsels, 1500 in parts en een
hondekop

Hugo Baart

• Offline Offline
  • Hugo Baart
« Reactie #112 Gepost op: 11 september 2023, 08:58:03 »
Bij mij heerst op dit moment een gezonde spanning hoe mijn reis naar de 50e jubileum show van 009 society gaat verlopen met name de douane formaliteiten.
Het begon al dat ik het ATA carnet geldig moest laten maken. Je moet van te voren met je hele hebben en houden naar een douane kantoor om daar te laten zien of wat je meeneemt ook daadwerkelijk overeen komt met de door mij ingevulde inventaris lijst. Dat dient voor het vertrek al geregeld te worden. Ik was in de veronderstelling dat ik naar het douanekantoor van Eindhoven airport kon gaan. Maar na een telefonisch gesprek met de douane bleek ik naar Venlo moest gaan. Dat viel me zwaar tegen dat ligt niet in de omgeving van mijn woonplaats. Maar de douane ambtenaar vroeg mij waar ik de oversteek ging maken. Op mijn antwoord dat het Hoek van Holland was kreeg ik te horen dat ik ook mij kon melden bij het douanekantoor in Rotterdam. Daar bleek de soep niet zo heet te zijn als die wordt opgediend. Ik hoefde geen afspraak te maken kon onderweg even langs komen. Op mijn vraag hoe lang die inspectie gaat duren kreeg ik als antwoord dat een stempel zetten niet veel tijd in beslag neemt. Met andere woorden de Nederlandse douane interesseert het geen moer. Nu ben ik benieuwd hoe de Nederlandse en Engelse douane bij het inklaren en uitklaren zal reageren. Ik houd jullie op de hoogte.

.

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #113 Gepost op: 11 september 2023, 09:05:39 »
Met andere woorden de Nederlandse douane interesseert het geen moer.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Het gaat in feite nergens over. Much ado about nothing.

Te 2/2

• Offline Offline
  • Metrop-Märklin
« Reactie #114 Gepost op: 11 september 2023, 10:34:50 »
Daar bleek de soep niet zo heet te zijn als die wordt opgediend.
Ik voel 'm al aankomen. De soep bestaat helemaal niet. Troebel water is verward met dikke soep.
Veel plezier gewenst met je overtochten en expositie! Alles sal reg komme.
Jan Willem

analoog hybride DC baan (2-rail+3-rail),
CH, peco, piko, roco, k-rail

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #115 Gepost op: 11 september 2023, 11:42:57 »
Met andere woorden de Nederlandse douane interesseert het geen moer.

Natuurlijk niet  :) Het is altijd de douane van het land dat je ingaat die het meest geïnteresseerd is. De keren dat ik de USA inging werden we zo'n beetje helemaal doorgelicht. Als we dan weer weggingen was het zoiets van "doei, lekker belangrijk en wegwezen" ;D Want dan ga je weer naar eigen land en dat boeit ze niet meer :)

Hugo Baart

• Offline Offline
  • Hugo Baart
« Reactie #116 Gepost op: 21 september 2023, 12:13:38 »
Mijn ervaringen met douane formaliteiten.
Zoals ik al eerder heb verteld in dit topic heb ik enorm veel tijd geïnvesteerd in het verkrijgen van een ATA carnet.
Toen ik het ATA carnet uiteindelijk kreeg moest ik eerst 250 euro aftikken.
Ik heb de belasting dienst gebeld en gevraagd waar ik het ATA carnet kon laten bevestigen. Daarvoor diende je de uit te voeren goederen te laten zien. Eindhoven Airport was voor mij de logische locatie maar ik werd doorverwezen naar het douane kantoor in Venlo 65 km van mijn woonplaats. Op mijn vraag of er geen andere locatie voorhanden was kon ik naar Rotterdam.
Dat zou goed uitkomen omdat ik de ferry van Hoek van Holland Harwich heb geboekt.
Het douane kantoor deed gelukkig niet moeilijk en mij werd alleen gevraagd of ik alle 121 items van de inventarislijst bij me had. Enige controle bleef achterwege. De vriendelijke douane beambte verteld mij dat zij tevens de uitklaring had geregeld. Vreemd ik moest nog 25 km rijden en als ik kwaad wilde de aanhanger vol laden met andere goederen.
De Nederlandse douane deed niet moeilijk en de reis naar Harwich kon beginnen.
In Harwich aangekomen moest ik langs de paspoortcontrole waar de vriendelijke douanier mij het hemd van het lijf vroeg maar geen woord rept over het ATA carnet. Dan maar doorrijden tot ik buiten de poort stond en verbaasd was dat ik geen stempel had voor inklaring.
Na het beursbezoek werd mij bij aankomst bij de ferry door de douane weer het hemd van het lijf gevraagd en hij wees me welke laine ik mij moest opstellen. Dus weer geen stempel van uitklaring.
In Nederland aangekomen was ik vast van plan om de goederen weer in te klaren. Ik had de goederen immers uitgeklaard. Dat ging vrij vlot en ik kreeg de stempel en nummer van inklaring.
De conclusie is dat ik mij totaal overbodig druk heb gemaakt over het verkrijgen van een ATA carnet. Niemand vraagt naar het ATA carnet en je dient zelf actie te ondernemen om de juiste stempels te krijgen. Maar waar je in Engeland de stempels moet halen is mij nog steeds niet duidelijk. Als je met een auto met aanhanger aan de grens komt moet je zelf actie ondernemen doe je dat niet wordt je geen strobreed in de weg gelegd. Maar tref je een douanier die na ruzie met zijn vrouw van huis is gegaan en zijn frustratie wil botvieren op eerzame beursgangers ben je de klos.
De conclusie de douaneformaliteiten om naar Engeland te gaan zijn een farce. Alleen dien je een geldig paspoort te overhandigen want met een ID kaart kom je de grens niet over.
Het beursbezoek ter gelegenheid van het 50 jarig jubileum van de 009 society was een groot succes.

shay59

• Offline Offline
« Reactie #117 Gepost op: 21 september 2023, 14:00:42 »
Hugo,

Jouw wederwaardigheden met de douane zijn net zo interessant als afschrikwekkend. Zo te gezien wordt je als goedwillend beursexposant kennelijk met allerlei administratieve plichtplegingen opgezadeld waarvan achteraf vaak blijkt dat geen mens, laat staan een douane-ambtenaar er überhaupt naar vraagt. Dat is op zich natuurlijk prima maar op die manier levert een reis met je baan naar Engeland wel een hoop (onnodige) stress op. Je zou bijna bang worden om je daar als deelnemer in te schrijven.
Ik ben benieuwd wat ons te wachten staat bij onze beursdeelname met onze Stirmouth & Southern Railroad Co. aan de Swiss US-Convention in Neuendorf (CH), begin oktober. De organisatie daar heeft mij verzekerd dat wij geen Carnet nodig hebben maar in ruil daarvoor wel onze spullen goed (fotografisch en administratief) moeten documenteren. Dat doen we dan maar naar beste eer en geweten. De douane kan dan aan de hand daarvan de inhoud van onze huurbus inspecteren.                                                                                                                                                              Hoe heet de soep daar aan de Zwitserse grens gegeten wordt, is mij niet duidelijk. Wat ik wel weet is dat dit soort poespas mij een boel ergernis en frustratie oplevert. Maar wij laten er onze tentoonstellingsdeelname niet door vergallen.

Groet,
Fredy Coenen

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #118 Gepost op: 21 september 2023, 15:00:09 »
Fijn dat alles goed is verlopen. Heb je tenminste nog een spannend verhaal te vertellen bij de open haard op een koude winteravond.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #119 Gepost op: 21 september 2023, 15:40:33 »
Fredy, niet druk maken. Niks aan de hand, geen carnet nodig. Je hebt van hem (Beat, de organisatior) inmiddels de bescheiden ontvangen plus de eventuele procedure. Komt goed  ;)

Ik zie je daar en we drinken er lekker een biertje op samen!