Het aardgascondensaat laadstation lag bijna stijf tegen het reizigersstation aan
Ik ben toch wel gecharmeerd van deze laatste 'fantasie' versie, en daarom de laadlos weg verlegd.
Hoi Koos. Interessant draadje heb jij. Leuk om door te nemen en wijzer van te worden. Begrijp ik het goed, uit jou banenschets, dat je niet helemaal rond gaat? Hoe dan ook, ik blijf jou volgen.Vriendelijke groet, Klein Bruntendijk Friesland. Kees.
Koos, de twee meest linkse wissels zou ik anders doen: in plaats van twee linkse wissels zou ik twee rechtse nemen. Op die manier vermijd je twee lelijke, en vaak problemen gevende, boog/tegenboog situaties. Bovendien worden je sporen wat langer.
Het aardgascondensaat laad station lag bijna stijf tegen het reizigersstation aan Koen
Hier nog een alternatieve versie voor Roodeschool. Hier heb ik het stationsgebouw laten staan (in werkelijkheid gesloopt in 1973 en vervangen door een Abri), maar het emplacement is gewijzigd tot de situatie zoals die er tot een paar jaar geleden nog lag, met wat wissels verplaatst en waar de laad los weg was, nu het aardgas condensaat station gelegd.. (dit is nu ook gesloten, vervoer gaat vooralsnog over de weg, het is de vraag of dit station nu wordt verplaatst naar een andere locatie , net als het station zelf, wat nu aan de stamlijn richting de Eemshaven ligt omdat het personen vervoer daar naar is verlengd voor een aantal slagen per dag tegenwoordig.
Met één personentrein per uur, in dat tijdperk, lijkt me het uithalen naar de vrije baan geen probleem.Groet,Wolter