Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vreemd probleem door Ruud Teunissen
Vandaag om 00:30:49
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door dennie
Vandaag om 00:25:50
Wat te doen met oude catalogi door Hasenwald
05 August 2025, 23:42:19
booster vraag door Hasenwald
05 August 2025, 23:37:13
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
05 August 2025, 23:31:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
05 August 2025, 22:30:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
05 August 2025, 22:20:51
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
05 August 2025, 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
05 August 2025, 21:40:36
Wat was jullie allereerste loc? door Bahn-AG
05 August 2025, 21:10:02
Her-(her-)beginnen door Overet
05 August 2025, 21:06:51
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
05 August 2025, 20:57:06
Terugverende koppeling door phdirk
05 August 2025, 20:32:14
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door phdirk
05 August 2025, 20:24:48
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
05 August 2025, 20:17:43
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
05 August 2025, 20:09:59
De Deutsche Eisenbahn Verein (DEV): Duitslands oudste museumlijn door Sicco Dierdorp
05 August 2025, 19:58:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
05 August 2025, 19:53:30
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
05 August 2025, 19:33:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
05 August 2025, 19:29:14
Trix DXI van DC naar AC door hmmglaser
05 August 2025, 19:27:03
Vitrinekast door Scratchbuilt
05 August 2025, 18:44:53
MoBaBro.de door henk
05 August 2025, 17:54:00
NS Gabs gesloten wagen van Klein Modellbahn door Tedo
05 August 2025, 17:45:40
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Tedo
05 August 2025, 17:41:37
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
05 August 2025, 17:30:20
Station Arnhem jaren '80' door Niels B
05 August 2025, 17:26:13
US diorama in H0 door Frank 123
05 August 2025, 16:59:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
05 August 2025, 16:57:56
Bauarbeiten im gange door 741230
05 August 2025, 16:20:35
  

Auteur Topic: DDNG: NS bestelt 60 nieuwe dubbeldekkers: sneller en meer stoelen  (gelezen 16141 keer)

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3354
Re: DDNG: NS bestelt 60 nieuwe dubbeldekkers: sneller en meer stoelen
« Reactie #75 Gepost op: 05 March 2025, 14:47:18 »
Dat er klapdeuren in zitten heeft misschien ook te maken met het feit dat het deels een dubbeldekker is. Het schuift zo rottig op de bovenverdieping.
Reinier

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: DDNG: NS bestelt 60 nieuwe dubbeldekkers: sneller en meer stoelen
« Reactie #76 Gepost op: 07 March 2025, 00:39:26 »
Ik ben dan benieuwd hoe het met de reizigers is na een aanrijding maar zo heeft ieder zijn prioriteiten.
Gezien het feit dat de TSI normen iedere paar jaar strenger worden, zal dat beter zijn dan bij materieel van 40 jaar geleden.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4058
Re: DDNG: NS bestelt 60 nieuwe dubbeldekkers: sneller en meer stoelen
« Reactie #77 Gepost op: 07 March 2025, 16:10:40 »
Ik ben meer benieuwd hoe zo'n treinstel eruit ziet na een aanrijding!
Verder vind ik ze spuuglelijk!
Alles tbv botsveiligheid zit onder de neus weggewerkt, dus op het uiterlijk kun je daar niets over oordelen natuurlijk.

Gezien het feit dat de TSI normen iedere paar jaar strenger worden, zal dat beter zijn dan bij materieel van 40 jaar geleden.
Ongetwijfeld, die platte neus van een 1100 bood niets meer dan 3 mm plaatstaal als bescherming ;)

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
Re: DDNG: NS bestelt 60 nieuwe dubbeldekkers: sneller en meer stoelen
« Reactie #78 Gepost op: 08 March 2025, 21:55:57 »
Ik las in de krant dat de keuzes zijn gebaseerd op reizigersonderzoek: "We hebben gekeken naar wat reizigers belangrijk en fijn vinden.”

Dus die reizigers hebben waarschijnlijk gezegd: "het maakt me niet uit dat de stoelen in de 1e klasse smaller worden, zolang ze maar rood blijven, met zo'n leeslampje dat alleen mijn schouder verlicht en voor een 50% hogere prijs dan de 2e klasse"  ;D

Ach, dat is hetzelfde met winkels; volgens de winkelketens; de klant wilde dit, dus doen we dat. Wat vervolgens compleet uit de duim gezogen was, aangezien er nog nooit een klant de winkel binnen gelopen was en gezegd had: "Ik wil dit". (beleidsverandering/prijsverhogingen/etc.)

Bedrijven verzinnen gewoon wat en zeggen dat dat de klanten het zelf graag wilden.

En idd. reizigers willen graag meer betalen voor zitplaatsen die krapper zijn 'said no one ever'...

Verstuurd vanaf mijn SM-S928B met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: 08 March 2025, 21:57:55 door Tomasso »
Spoor 0 adept

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5568
Re: DDNG: NS bestelt 60 nieuwe dubbeldekkers: sneller en meer stoelen
« Reactie #79 Gepost op: 08 March 2025, 22:49:19 »
NS is totaal niet geïnteresseerd in de mening van de reiziger. Die doen alleen wat ze bedrijfstechnisch uitkomt. Daarom worden zo veel ritten geschrapt. Telt toch niet mee.
Groet, Frank

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22518
Re: DDNG: NS bestelt 60 nieuwe dubbeldekkers: sneller en meer stoelen
« Reactie #80 Gepost op: 09 March 2025, 10:12:00 »
Het belangrijkste voordeel van eerste klasse reizen is tegenwoordig de veel grotere kans op een zitplaats in de spits. Vooral daar hebben mensen extra geld voor over of ze wegen het mee bij de keuze van werkgever.

Buiten de spits maakt het sowieso weinig uit.   
« Laatst bewerkt op: 09 March 2025, 11:43:46 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4261
Re: DDNG: NS bestelt 60 nieuwe dubbeldekkers: sneller en meer stoelen
« Reactie #81 Gepost op: 10 March 2025, 09:50:02 »
NS is totaal niet geïnteresseerd in de mening van de reiziger. Die doen alleen wat ze bedrijfstechnisch uitkomt. Daarom worden zo veel ritten geschrapt. Telt toch niet mee.

Daarom lekker privatiseren die hap. De NS en haar medewerkers heeft nul incentive om service te verlenen.

Ok: Omdat ik weet wat er gaat gebeuren, lees bovenstaande met idee dat ik dat typ met een grote glimlach en neerzet met het nodige cynisme. Ook al zit er een kern van waarheid in
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10768
Re: DDNG: NS bestelt 60 nieuwe dubbeldekkers: sneller en meer stoelen
« Reactie #82 Gepost op: 10 March 2025, 09:56:53 »
Je kent het 'succes' van de totaal doorgevoerde privatisering van infra, rollend materieel en exploitatie van het spoorwegnet in het Verenigd Koninkrijk?  ;D
No dress rehearsel, this is our life.

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4261
Re: DDNG: NS bestelt 60 nieuwe dubbeldekkers: sneller en meer stoelen
« Reactie #83 Gepost op: 10 March 2025, 10:02:02 »
Nja, het blijft kiezen tussen twee kwaden. In beide gevallen ben je als reiziger de sjaak.

Dus:

- De infra blijft van ons
- De maatschappijen mogen concurreren, maar wel binnen een hoog gereguleerde onderneming
- Max 3 aanbieders

Maar we gaan off topic, dit ging over de dubbeldekkers.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22518
Re: DDNG: NS bestelt 60 nieuwe dubbeldekkers: sneller en meer stoelen
« Reactie #84 Gepost op: 10 March 2025, 10:05:06 »
Als zeer regelmatig treinreiziger vind ik me helemaal niet de sjaak. NS levert mij in de regel een prima dienst.  (y)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4058
Re: DDNG: NS bestelt 60 nieuwe dubbeldekkers: sneller en meer stoelen
« Reactie #85 Gepost op: 10 March 2025, 10:13:39 »
NS is totaal niet geïnteresseerd in de mening van de reiziger. Die doen alleen wat ze bedrijfstechnisch uitkomt. Daarom worden zo veel ritten geschrapt. Telt toch niet mee.
Da's onjuist, NS word ook afgerekend op Reizigerspunctualiteit, en uitgevallen treinen helpen daar zeker niet mee.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8108
Re: DDNG: NS bestelt 60 nieuwe dubbeldekkers: sneller en meer stoelen
« Reactie #86 Gepost op: 10 March 2025, 11:39:56 »
Nja, het blijft kiezen tussen twee kwaden. In beide gevallen ben je als reiziger de sjaak.
Op een uitzondering na levert de NS mij altijd wel kwaliteit.
Problemen op het spoor, defecte infra, ongevallen etc, worden altijd afgeschoven op NS maar zij zijn net als de andere vervoerders ook maar gebruikers van het spoor. En mijn ervaring is dat ze dan echt wel proberen de reizigers te helpen.
Dus de sjaak? Nee.
Gr.
Eric

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4261
Re: DDNG: NS bestelt 60 nieuwe dubbeldekkers: sneller en meer stoelen
« Reactie #87 Gepost op: 10 March 2025, 13:25:14 »
Niet te serieus, heren....
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12235
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: DDNG: NS bestelt 60 nieuwe dubbeldekkers: sneller en meer stoelen
« Reactie #88 Gepost op: 15 March 2025, 15:31:03 »
Ik vind dat dit best aardig lijkt qua "neus" /kop aanzicht,op de icng.
Ofwel daar word IK ook niet vrolijk van,maar het is wel frapant dat nieuwer materieel steeds vaker op elkaar gaat lijken op een bepaalde manier.
is zien hoeveel "kinderziektes,dit type treinstel zal hebben alvorens het in dienst mag  :-X ,*duikt weg*  :angel:
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4058
Re: DDNG: NS bestelt 60 nieuwe dubbeldekkers: sneller en meer stoelen
« Reactie #89 Gepost op: 16 March 2025, 11:10:20 »
Dat is niet zo gek, dat materieel moet namelijk voldoen aan dezelfde actuele botsnormen, en dat bepaald al een groot deel van de eigenschappen van de kop.