Er zijn ouwe knarren die nog steeds met treintjes spelen. Het nostalgisch gevoel is dan niet "die had mijn vader vroeger ook", maar "die heb ik vroeger altijd in de etalage zien staan bij Merkelbach in de Kalverstraat (wie kent deze winkel nog?), maar mijn zakgeld was niet genoeg om deze te kopen". En met mijn goede pensioen kan ik deze nu wel kopen .GroetFred
Zoals gebruikelijk neemt Märklin een aantal vrijheden met historische nauwkeurigheid met betrekking tot de Edelweiss Pullman trein. Allereerst reed de Edelweiss nooit met CIWL-bagagerijtuigen, maar waren deze van de AL en NS. Bovendien is er in deze trein nog nooit een Cote de Azur Pullman zonder keuken geweest. En de vraag is of deze trein ooit door een EST Mountain 2D1 is getrokken zoals voorgesteld door Märklin. Zie voor de samenstelling de serie over de Edelweiss in Spoorweg Journaal.Maar misschien zijn de wagons erg goed en kunnen ze in andere treinen worden gebruikt.Met vriendelijke groetenFred
Die CIWL rijtuigen zien er wel mooi uit, maar daar ga ik geen 680,- euro voor uitgeven.Ik wacht wel een paar jaar, dan koop ik ze wel voor de helft. Kees.
En de reactie op die foto op het Duitse Wagons-Lits forum:Ich hoffe, das ist nur ein Handmuster, ansonsten braucht LS Models hier keine Konkurrenz zu fürchten. Dicke der Fensterstege, Tiefe der Fensterflächen, stark pigmentierter Digitaldruck statt gold aufgedruckt bei den Schriftzügen, Handläufe, Faltenbälge und vor allem deren Hänger, aufgedruckte Wagennummer über die erhabene Zierleiste, aufgedrucktes Zuglaufschild,... Märklin bleibt sich treu.Geen groot enthousiasme dus, maar ik wacht gewoon af hoe het uiteindelijk geleverde produkt er uit ziet.GroetFred