Na een tijd van stilte in dit draadje maar weer eens een bericht.Het was midden december toen ik klaar was met het 3d ontwerp van de NS2400, hier was ik ruim 8 maanden mee bezig geweest en wilde even iets anders gaan doen.Dat werdt het bouwen van een tram in de schaal 1:24 van hout een bouw doos van Occre Tram Lisboa.Hier een stukje van de bouw en hier het eind resultaat.Het bouwen in de schaal 1:24 beviel me wel, jammer genoeg gaat mijn visus (zicht met ogen) verder achteruit waardoor de kans op blindheid alleen maar groter wordt.Hierbij had ik besloten om alleen nog maar in de schaal 1;24 te gaan bouwen.Een mooi project wat ik voor ogen had was de bouw van een NS2900, hiervoor had ik het boek bij uitgever Uqulair (Rail Magazine) Diesel-Elektrische locomotieven NS-serie 2900 besteld.Inmiddels al weer 5 maanden verder maar nog geen boek.Dus maar iets anders een NS sik in 1:24 uit de deel serie 307-321.Deze bouw ik zowel met resin als pla filament.ik heb een paar weken geleden mijn resin printer verkocht omdat ik heel veel moeite had met het in de slicer software de supports aan te brengen omdat ik het niet goed kom zien maar ook het schoon maken van de prints ging niet altijd goed ook omdat ik het niet goed kon zien. Dus zal ik alles nog maar verder bouwen met pla filament met een kleine nozzle.Ben inmiddels weer begonnen met het afbouwen van de NS2400.In plaats van de NS2432 gaat het de NS2456 worden, hiervoor moet ik zwaailampen gaan toevoegen en de railing/hekken aanpassen.Inplaats van nummerplaten krijgt die stikkers met als het grote voorbeeld.De detail maak ik dus niet met resin maar uit messing en styreen profielen.Voor het op maat maken van de onderdelen maak ik een mal zodat ik de onderdelen makkelijk kan zagen of snijden.Ik hoop over een tijdje weer wat meer te laten zien van de NS2400.Tot de volgende Update.Groet Ronald.9578
Zo ziet de NS 2400 er uit, nog lang niet klaar maar het gaat steeds meer op lijken.
Mooi! 👌🏻 Rode zwaailichten, dus ook een 2456 met witte nummerstickers?
Als het mij lukt om A frontseinen te maken wordt het de 2417 anders de 2456.Groet Roanld.
De deuren zijn een los onderdeel deze wordt met een 0,2 mm nozzle geprint, zo worden alle details met een 0,2 mm nozzle geprint.Ik heb gekozen voor een deur met lange handgrepen, door dat de deur een los onderdeel is het ook mogelijk om deuren met korte handgrepen of een combinatie met korte en lange handgrepen is ook mogelijk zoals dat in het echt ook voor kwam.