Ik dacht dat de 2 diesels ook noodzakelijk waren om de rijtijden te halen..?
Volgens het boek “Moderne tractie bij de NS in kleur” nam de reeks 55 de tractie over vanaf Maastricht. Dus toch een stukje in Nederland In hetzelfde boek een materieeloverbrengrit vanaf de fabriek van Talbot in Aken naar Maastricht door een 2200 met A sein met aan de haak 2 ICR benelux 1e klas rijtuigen en een 2e klas DDM rijtuig.Ik vond een foto van een 2400 met ICR en Plan W op Utrechts CS https://www.flickr.com/photos/lok1501/9762896693/.
In het Noorden heeft ook het koninklijke rijtuig eens met twee andere ICR A's gereden.Weet niet meer wanneer dat was. 1994?CKLX
- 6400 geel/grijs met ICR (nog geen foto van gevonden)
Dat was niet zo moeilijk: Klik
CKLX had het over het koninklijk rijtuig in het Noorden, 1x in 1994 en zelf wist ik alleen maar 2004.
Wat 'Mispoes' schreef over de trekkracht voor de Ardennen-Express van 1982 t/m 1985 was geheel correct: NMBS blauwe reeks 55.
Met 3x 6400 inderdaad.Ik denk 1992 (mijn vader leefde nog die zijn gaan kijken)Mvg Johan