@ borotof Een nieuwe hoofdprint kost € 36,00, een sounddecoder MX645 Pl.22 van ZIMO kost € 173,00, een luidspreker RA 15x11 DA 2403 kost €10,40 en een luidsprekerprintplaat kost € 5,00. Bij elkaar opgeteld € 224,40.Een volledig nieuwe Roco 2400 met geluid heeft momenteel een prijskaartje van € 309,90.Dat is dus € 84,60 meer dan de (vermoedelijke) noodzakelijke onderdelen voor zelfombouw.Mijn oude Roco's hadden destijds een prijs van € 99,00 en de ESU decoder die ik erin bouwde kostte € 26,00. Omdat ze nog niet zijn voorzien van nieuwe lichtprintjes waarmee de front- en sluitseinen conform de werkelijkheid kunnen worden weergegeven, verwacht ik dat hun tweedehands opbrengst misschien/hooguit € 45,00 zal bedragen. Aangezien het om 5 oude loco's gaat, zou ik minimaal 5x(84,60-45,00)= € 198 verliezen wanneer ik ze zou verkopen en bij inruilen zeer waarschijnlijk een hoger bedrag.
Het is me niet duidelijk hoe de kap eraf moet.
Nu weet ik niet hoe betrouwbaar de afbeeldingen op de verschillende onderdelenbladen van de Roco-modellen in dat opzicht zijn
Na het lezen van het verhaal van Duikeend over zijn bestelling van een 2400-frame heb ik maar besloten af te zien van mijn plannen om voor zoveel geld spare parts bij Roco te bestellen. In dat opzicht zijn mijn ervaringen met de levering van spare parts bij Piko een stuk positiever.