Ik zie dat op sporenplan.nl de situatie al is aangepast. (op sporenplannen uitgebreid)
Dat heeft er mee te maken dat als er geen juk zou staan een doorschietlengte moet zijn voor als een trein aan het perron halteert.Dan zou er ook een sein moeten komen te staan om de overweg af te dekken, (terwijl daarachter geen vrije baan en spoorbeveiliging meer is), of de overweg zou elke keer nutteloos moeten sluiten met allerlei overlast van dien.
Iets van spoor 409 bevrijden is op één hand per jaar te tellen, en vergt dan alleen het leegtrekken van spoor 1 en dat even op een ander spoor parkeren.
Wat Thom schrijft had ik intussen ook bedacht. Ze hadden ook die twee jukken kunnen plaatsen zonder het tussenliggende stukje spoor te slopen. Dan hoef je alleen maar die jukken opzij te zetten. Maar zoals altijd zal hier ook wel een diepere bedoeling achter liggen.
Heb je weleens gezien hoe een juk gemonteerd zit, en wat zo'n ding weegt