Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Alewijn
19 December 2025, 23:16:54
HO wisselnietjes gezocht..... door astrantia
19 December 2025, 23:06:29
Raadplaatje door Eric B
19 December 2025, 22:59:08
Achtergrond met AI door Ronald Halma
19 December 2025, 22:40:15
Spoor- en tramweg parafernalia door Menno
19 December 2025, 22:33:26
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
19 December 2025, 22:24:19
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
19 December 2025, 22:21:20
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
19 December 2025, 22:19:10
Bauarbeiten im gange door Sikko
19 December 2025, 22:05:53
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
19 December 2025, 21:50:03
Zee. Land. door Huup
19 December 2025, 21:43:11
Goede wensen voor 2026 door cor_b
19 December 2025, 21:18:01
Roco 10836 wissel schakelaar door TvdZ
19 December 2025, 20:57:28
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door Daan!
19 December 2025, 20:51:29
Fleischmann 4178 NS4903 pimpen naar NS4905 door ruudns
19 December 2025, 20:42:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
19 December 2025, 20:05:43
BR 54 Minitrix problemen. door Gabriël Bergsma
19 December 2025, 19:17:17
Toon hier je (model)treinfoto's door Alewijn
19 December 2025, 16:44:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
19 December 2025, 16:29:58
US diorama in H0 door Jelmer
19 December 2025, 16:28:22
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄 door Rsd1000
19 December 2025, 16:06:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
19 December 2025, 15:51:07
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
19 December 2025, 15:27:01
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
19 December 2025, 14:27:32
Onderdelen gezocht voor de Fleischmann Piccolo BR38 door Gabriël Bergsma
19 December 2025, 14:04:05
Station Steenwijk poging 2 door FredD
19 December 2025, 14:03:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
19 December 2025, 13:46:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
19 December 2025, 12:14:13
Modellbau Lingen 2026 door Rieks
19 December 2025, 12:02:59
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
19 December 2025, 11:36:29
  

Auteur Topic: Hispeed V250 treinstel op transport  (gelezen 30924 keer)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9896
    • belse roestkraam
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #105 Gepost op: 17 July 2008, 13:22:23 »
ja, moet je ook niet onder t rijden stiekem wat luiken opentrekken en draadjes gaan doorknippen.

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2407
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #106 Gepost op: 17 July 2008, 13:32:15 »
Dat wordt TGV Duplex bestellen. ;)
Hadden ze natuurlijk meteen moeten doen, maar dat is toch een (AnsaldoBreda) verhaal zonder eind. 8)

Groet Petertrein81,

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22759
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #107 Gepost op: 17 July 2008, 13:36:25 »
Ik heb begrepen dat we het over een ander treintype hebben dan de veel duurdere echte HSL-treinen voor de lange afstanden. Het aanbod schijnt in dit specifieke segment helemaal niet zo groot te zijn.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

IC 2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 396
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #108 Gepost op: 17 July 2008, 14:50:08 »
geef mij maar een Siemens Velaro In de plaats van deze Italiaanse onzin.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8263
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #109 Gepost op: 17 July 2008, 15:32:30 »
Voor de variatie ben ik wel blij met dit  Hispeed V250 treinstel
Vr. groeten,
Bob

Gert1

  • Gast
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #110 Gepost op: 17 July 2008, 15:53:06 »
Het aanbod schijnt in dit specifieke segment helemaal niet zo groot te zijn.

Laat me eens raden: Je hebt de keuze tussen 'degelijk Duits', 'Franse flair' en 'Italiaanse flut'. Ja, dat is best moeilijk kiezen natuurlijk...  ::)

mvg,
Gert

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #111 Gepost op: 17 July 2008, 18:53:01 »
Alstom had nét iets eerder met hun AGV moeten komen, wie weet had NS-Byebyespeed dan die gekozen :P

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #112 Gepost op: 17 July 2008, 19:14:02 »
@Gert

Ik herinner me de Italiaanse technologie (die oorspronkelijk uit Groot-Brittannië kwam) voor kantelbaktreinen, die in licentie door de Duitsers gebouwd werd, tot ze besloten die technologie zelf te ontwikkelen. Het resultaat moge bekend zijn. Dus om Duits 'degelijk' te noemen en Italiaans 'flut'... ;)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9896
    • belse roestkraam
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #113 Gepost op: 17 July 2008, 19:46:02 »
zelfde probleem als ze in engeland met de APT hadden denk ik toch... t systeem werkte wel, maar er moest gewoon meer getest worden om de betrouwbaarheid goed te krijgen. Toch te vroeg ermee naar buiten gekomen en het systeem deugt zogenaamd niet, dure mislukking, blabla, had t 5 jaar meer gegeven en t werkte.

en_voyage

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • ***** *
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #114 Gepost op: 17 July 2008, 20:18:50 »
Vergeet ook niet de 'politieke' motieven die vaak ook in de treinindustrie de kop op hebben gestoken. Hoewel de eerste serie dieseltreinstellen van DB met Italiaanse kanteltechnologie goed voldeden (kinderziektes daargelaten), moest er perse een treinstel met Duitse kanteltechnologie komen. Waarom niet gewoon voortbouwen op de Fiat-patenten maar juist een dure Duitse oplossing verzinnen die uiteindelijk slechts matig voldeed?

De V250 is inderdaad een niche-produkt voor tamelijk snel verkeer (160 - 250 Km/u) over middellange afstand. Ik weet 1-2-3 geen ander soort treinstel dat deze niche bedient, behalve dan wat kantelbakseries zoals de Pendolino de ICE-T en wellicht wat Coradia-types.

Mijn favoriete kantelbak: de X2000 van de Zweedse spoorwegen. Robuust en stoer uiterlijk en technisch degelijk in elkaar gezet. 't Lijkt mij wel het ideale treinstel om over bestaand spoor de reistijden tussen de Randstad en het Hoge Noorden aan te pakken i.p.v. die bedaagde ICM's. Hoewel... zoveel bochtenwerk zit er ook weer niet in de noordelijke trajecten.  ::)

Groeten,

Geoffrey

Marc M

  • Offline Offline
  • Berichten: 646
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #115 Gepost op: 17 July 2008, 20:30:23 »
Als ze nu nog een paar "standaard" ICE's bestellen :D  Tegen de tijd dat die dan bejaard zijn, zijn die Italiaanse dingen wel geleverd  ;D

Wat een gedoe weer. Waarom niet een standaard product van de Franse of Duitse fabrikanten  ???

Marc
Groeten, Marc

H0, Tijdperk V/VI, DB-AG, ESU Ecos + Koploper

barry1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 2058
  • A-C
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #116 Gepost op: 17 July 2008, 20:47:29 »
italiaans = heel snel !!!!


(en ook heel snel kapot   :-X   8) )

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22759
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #117 Gepost op: 17 July 2008, 20:50:37 »
Laat me eens raden: Je hebt de keuze tussen 'degelijk Duits', 'Franse flair' en 'Italiaanse flut'. Ja, dat is best moeilijk kiezen natuurlijk...  ::)

mvg,
Gert

Het is moeilijk, omdat ze in Duitsland en Frankrijk en paar jaar geleden helemaal geen geschikte stellen in de aanbieding hadden. HIspeed heeft hier geen peperdure 300 km+ stellen voor de lange afstand nodig.
Talgo had misschien gekund.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

jentje

  • Offline Offline
  • Berichten: 247
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #118 Gepost op: 17 July 2008, 21:05:28 »
Wat vind ik dit een oerlelijk ding!!!!! :-X Italiaanse vrouwen zijn  8), maar dit vind ik 10 keer niks. Er zit geen vorm aan :'(


Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #119 Gepost op: 17 July 2008, 21:59:02 »
De vorm is juist het grote probleem van dit ding. :)

Geoffrey, de treinen die je noemt zijn vrijwel allemaal kantelbakdingen. Daar heb je niet veel aan op een HSL.

Misschien dat ze in Japan nog wat treinen hebben die voor deze specifieke omstandigheden geschikt zouden zijn, maar dat is ook weer zoiets.

Maar ja, misschien is hiermee een trend gezet: het gat tussen lokale boemels (waar je de Nederlandse intercity's ook nog wel tot kunt rekenen) en de supersnelle HST's die binnenkort 350 of misschien zelfs 400 km/u gaan rijden.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40