Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Frank 123
Vandaag om 17:43:03
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Chris Westerduin
Vandaag om 17:36:00
Bisonkit verdunner door Rob Ellerman
Vandaag om 17:27:36
Het betere bochtenwerk door Ronald Halma
Vandaag om 17:24:01
h0 diorama USA “The Paintshops” door Ronald Halma
Vandaag om 17:22:08
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Flevodienst 1976
Vandaag om 17:17:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
Vandaag om 17:12:45
US diorama in H0 door Bert55
Vandaag om 16:57:54
Doornvliet door Daan de leeuw
Vandaag om 16:41:21
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door MaraNCS
Vandaag om 16:27:22
Titel aangepastL Sik problemen! door Ronald69
Vandaag om 16:16:55
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
Vandaag om 16:07:36
Een kantoorbaan in schaal N door bord4kop
Vandaag om 15:57:06
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:54:49
Foamplaten door basjuh1981
Vandaag om 15:28:53
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door San-Markos
Vandaag om 15:13:49
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 13:34:22
20 en 21 april MobExpo door bollen neus
Vandaag om 13:32:32
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 13:29:10
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 13:29:09
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door bollen neus
Vandaag om 13:27:19
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Mudhen
Vandaag om 13:26:49
Starten met messing kits door Tomasso
Vandaag om 13:11:19
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door basjuh1981
Vandaag om 13:02:22
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door MarkSpoor
Vandaag om 13:01:24
Laag-Baarlo door basjuh1981
Vandaag om 12:59:58
Station Baarn HIJSM door MaraNCS
Vandaag om 12:38:55
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 12:03:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Ric
Vandaag om 10:50:20
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 10:12:38
  

Auteur Topic: Kurtscheid im Westerwald  (gelezen 7517 keer)

DJV

  • Offline Offline
  • Berichten: 2924
  • BRrrrrmmm. Diesel Power. Tp III-VI. H0.
Re: Kurtscheid im Westerwald
« Reactie #15 Gepost op: 18 september 2022, 12:01:53 »
Excuus. Ik had zo snel niet in de gaten dat ik klikken moest. :angel:
Werkt prima!! (y) (y)
Groeten Dirk Jan

BR 243 "Ein Mädchen für Alles".
V100 "manusje van alles".

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7397
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Kurtscheid im Westerwald
« Reactie #16 Gepost op: 18 september 2022, 21:43:50 »
Hallo Wim,

Ik vroeg me al af hoe het praktisch gezien met jullie zou zijn i.v.m. de enigszins "robuuste" buitenlandse politiek. 't Is nogal een verandering om weer naar Nederland te gaan. Succes gewenst met al het regelwerk.

Dat Altwied blijft er als basisidee leuk uitzien!

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

eitreb

  • Offline Offline
  • Berichten: 158
Re: Kurtscheid im Westerwald
« Reactie #17 Gepost op: 18 september 2022, 23:08:06 »
Dat bad berleburg had trouwens ook wel een leuk kopstation zag ik.
Gezien uit nostalgie een poging wagen?
Met vriendelijke groet:
Bert

Mijn N-baan:
BertemmeN

https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=12572

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3850
Re: Kurtscheid im Westerwald
« Reactie #18 Gepost op: 19 september 2022, 08:46:19 »
Wim,

Veel succes met al het regelwerk en de verhuzing.

Je hebt mooie plannen, ga dit weer volgen.

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: Kurtscheid im Westerwald
« Reactie #19 Gepost op: 19 september 2022, 20:46:30 »
Hallo allemaal,

Excuus. Ik had zo snel niet in de gaten dat ik klikken moest. :angel:
Geen probleem! Ik wist zelf ook niet zeker of het goed zou gaan; het was de eerste keer dat ik een filmpje (ipv plaatje) op Flickr had geplaatst, en een link in het forum.

Ik vroeg me al af hoe het praktisch gezien met jullie zou zijn i.v.m. de enigszins "robuuste" buitenlandse politiek. 't Is nogal een verandering om weer naar Nederland te gaan. Succes gewenst met al het regelwerk.

Dat Altwied blijft er als basisidee leuk uitzien!
Hoi Reinout, dank je! En ja, het leven in Moskou is er niet gemakkelijker op geworden. Op zich merk je relatief weinig van het conflict. Zo lang je op straat je mond houdt uiteraard...  :-X Op de rus tv uiteraard de lokale propaganda, maar via de schotel ontvangen we ook buitenlandse zenders.
Verder wel een flinke inflatie; minimaal 25%, sommige dingen >50% En diverse buitenlandse producten zijn niet meer verkrijgbaar (net als toegang tot bepaalde buitenlandse websites).

Qua Altwied: Altwied zelf gaat de ijskast in. Het was de bedoeling dat ik het later kon uitbreiden met een aftakkend zijlijntje dat naar eindstation "Kurtscheid" zou gaan. Maar nu ga ik me dus focussen op Kurtscheid zonder Altwied. Ik blijf hoe dan ook bij het zelfde basisidee met mijn eigen fictieve geschiedenis van de lijnen in het Westerwald. :)

Dat bad berleburg had trouwens ook wel een leuk kopstation zag ik.
Gezien uit nostalgie een poging wagen?
Hoi Bert, klopt! Ooit was Bad Berleburg een "Spitzkehre" met lijnen naar Erndtebrueck en Frankenberg. Die laatste verbinding was al gesloten toen ik er midden jaren 80 was. Het station had toen nog wel behoorlijk wat sporen voor het goederenvervoer. In 2000 ben ik nog een keer naar Bad B geweest (ik was toevallig in de buurt). Helaas was er van het stationsemplacement weinig over: 1 kopspoortje voor een treinstel. Zelfs een omloopmogelijkheid voor een BR 212 met Silberlingen is er niet meer...  :'( Het enige pluspunt: er komt nog regelmatig een trein. Voor hetzelfde geld was de lijn naar Erndtebrueck ook stil gelegd...
Op zich zou Bad B. het een leuk thema voor een modelbaan zijn, maar ik denk dat ik voorlopig toch in het Westerwald blijf. Kurtscheid zou ik eventueel ook als een Spitzkehre kunnen aanleggen. Daar moet ik nog eens over denken als ik Kurtscheid versie 2 ga ontwerpen. Zo zou ik vanuit Kurtscheid naar Strassenhaus verder kunnen gaan, en vervolgens naar Willroth waar vroeger een ijzerertsmijn was... :)

Veel succes met al het regelwerk en de verhuzing.
Je hebt mooie plannen, ga dit weer volgen.
Dank je Jelmer! We zullen zien hoe ver ik dit keer kom. Het wordt tijd dat ik een baan eens ga afbouwen ipv halverwege (of eerder) afbreken...

Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: Kurtscheid im Westerwald
« Reactie #20 Gepost op: 19 september 2022, 21:23:58 »
Hoi Bert,

...Waar ik tegen aan loop is dat dat omlopen na elk rondje een beetje gaat tegenstaan en ik wil ook wel eens wat rondrijden zonder rangeren.
Na een hele tijd bezig geweest te zijn met de aansturing en schakelpanelen is nu de gedachte ontstaan om de fiddleyard ook van een keerlus te voorzien.
Op die manier.kan ik toch rondrijden.
Herkenbaar, voor mij was dit 1 van de redenen om op mijn "Altwied baan" de mogelijkheid te hebben om door te rijden. De 2e reden is dat je bij een doorgaande lijn meer mogelijkheden hebt voor verschillende treinen/goederenwagens. In een eindstation komen alleen die wagens die er ook echt iets te zoeken hebben. Een omgeleidde Eilzug zul je er bv niet vinden. En als er voor die leuke goederenwagen geen afnemer of verzender is in het station, dan komt die wagen er logischerwijs ook niet.

Echter, de laatste jaren ben ik steeds meer "in de ban" van OOK (Otto Kurbjuweit) en zijn 'Blaues Buch' gekomen. Hij legt de nadruk op (correct) rangeren en ik merk dat dat me steeds meer aanspreekt. Iets soortgelijks zie ik hier op het forum bij Reinout en zijn Eifelburgenbahn. Simpel baantje: fiddleyard - tussen station - eindstation. Het leukste daarbij vind ik de rangeeropgaven.
Vandaar dat er in Kurtscheid dus ook fink wat te rangeren zal moeten zijn. :)
Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

eitreb

  • Offline Offline
  • Berichten: 158
Re: Kurtscheid im Westerwald
« Reactie #21 Gepost op: 19 september 2022, 22:25:41 »
Dat rangeren evt. met opdrachten was ook de opzet van mijn baan.
Vandaar ook de vele industrieaansluitingen.
Ik heb uit het verleden echter ook D- en TEE rijtuigen overgehouden en daar is nu eigenlijk geen emplooi voor.Ook heb ik goederenwagons die geen relatie hebben met de geplande industrieen.
En die wil ik eigenlijk op een of andere manier wel weer af en toe gebruiken.
Dus vandaar de oplossing met de keerlus op de fiddleyard.
Met een beetje passen en meten moet dat mogelijk zijn.
Het rangeren en bedienen van de aansluitingen met het juiste materieel blijft echter wel de hoofdzaak.
Het doorgaande verkeer is dus secundair,maar af en toe een omgeleide sneltrein is dan mogelijk.
Wat dat betreft volg ik ook jouw gedachtegang vwb het rangeren.
Otto Kurbjuweit kwam ik weleens tegen o a. op het duitse Stummiforum.
Het nadeel is dat de aftakking naar Wildenwart van een onbeduidend zijlijntje min of meer een hoofdlijn wordt wat het minder realistisch maakt maar dat is dan het compromis wat ik moet accepteren.
Sommige wissels liggen bijv. dan niet in de rechtdoorstand.
Maar een snelheidsbeperking voor een doorgaande trein maakt het dan wel weer leuker.

Succes met de verhuizing.
« Laatst bewerkt op: 19 september 2022, 22:46:17 door eitreb »
Met vriendelijke groet:
Bert

Mijn N-baan:
BertemmeN

https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=12572

eitreb

  • Offline Offline
  • Berichten: 158
Re: Kurtscheid im Westerwald
« Reactie #22 Gepost op: 20 september 2022, 10:41:08 »
Hoi Wim,

ik heb ook weleens het duitse forum Mapud bezocht waar ook Otto Kurbjuweit aan deelneemt.
Wat mij tegenstaat daarbij is de halsstarrigheid van het bedrijfsconcept.
Dat je realistisch rangeren en bedrijfsvoering voorop stelt is te begrijpen.
Maar dat alles wat afwijkt van het P2P-bedrijf bijv. als vloeken in de kerk wordt beschouwd staat me tegen.
De "ramp" is volgens de forumleden niet te overzien als er een rondrijmogelijkheid is.
Het idee van mij met de 2e lus (en de 1e lus waarschijnlijk ook)  zou ook afgebrand worden denk ik
Vergeten wordt vaak dat het een hobby is waarbij je naar mogelijkheden zoekt die het beste bij je passen .
Zoals het in de modelspoorbouw haast onmogelijk is alles zoals in de werkeljikheid te maken, geldt dat ook voor de bedrijfsvoering.
Neem alleen al de factor tijd: bijv. een fabriek krijgt maar 1x per week een wagonlading en een andere 2x per dag.
Daar zijn al talloze discussies over.
Het hulpmiddel is dan bijv. een opdrachtkaartje.
Maar zelfs met zo'n kaartje krijg je het qua tijd niet realistisch.
Een dagdienstregeling werkt ook niet als je eventjes een uurtje tijd hebt.

Als voorbeeld de discussies in dit draadje:
https://www.mapud-forum.de/f49-III-Kreisverkehr-vs-point-to-point-Betrieb.html

Het is voor mij te stringent en te fanatiek.
Het ene moment wil je rangeren, het andere moment misschien alleen rijden.
Die vrijheid hoort bij de hobby.
Als je je bij elke ding die je op je baan doet moet afvragen of het volgens de "hoge heren" wel goed is is de lol er gauw af.
Dus tot op een bepaalde hoogte kan ik OOK volgen, maar er komt een punt dat ik gebruik maak van mijn artistieke vrijheid.
De een houdt van rangeren en de ander van rondrijden.
De verdeling tussen die twee verschilt dus per persoon en als we de hobby voor iedereen leuk willen houden moet dat ook zo blijven.
Hoewel ik een aantal fora af en toe bezoek heb ik me bij Mapud om bovengenoemde reden niet aangemeld.

groet,
Bert
« Laatst bewerkt op: 20 september 2022, 13:05:15 door eitreb »
Met vriendelijke groet:
Bert

Mijn N-baan:
BertemmeN

https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=12572

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: Kurtscheid im Westerwald
« Reactie #23 Gepost op: 21 september 2022, 19:14:07 »
Hoi Bert,
Sorry voor mijn late reactie maar mijn dochtertje was opeens ziek dus die had even aandacht nodig.

Ik begrijp je standpunt. OOK en consorten op het Mapud forum zijn inderdaad ontzettend recht (halstarrig) in de leer (hun leer). Dat gaat ook mij soms te ver. Ik lees soms wel wat berichten op het Mapud forum, maar heb me er ook nooit aangemeld.
Als je je bij elke ding die je op je baan doet moet afvragen of het volgens de "hoge heren" wel goed is is de lol er gauw af.
Helemaal mee eens. Ik bouw mijn modelbaan voor mezelf en niet voor iemand anders. Dat betekent dus dat ik er zelf plezier aan moet beleven. Als ik iets leuk vind, maar het weg zou laten omdat een ander op een forum dat niet goed/professioneel zou vinden, dan gaat er iets mis. Het is mijn hobby. Uiteraard sta ik open voor suggesties om zaken te verbeteren, maar uiteindelijk blijft het mijn keuze.

Daarentegen heb ik door de boeken en commentaren van OOK veel dingen geleerd. Eén daarvan is wat te doen met je modelbaan als hij afgebouwd is? Veel mensen breken hem dan af en beginnen iets nieuws. Ook hier op het forum zie je dat heel veel. OOK daarentegen propageert om de baan zó te bouwen dat je hem ook kunt gebruiken als hij klaar is. Dus dat je er zinvolle interessante sessies op kunt houden. Dat probeer ik zelf nu ook. Daarnaast probeer ik uitbreidingsmogelijkheden in te bouwen zodat ik verder kan bouwen met deel 2 als deel 1 klaar is. Terwijl deel 1 dan gewoon gebruikt kan worden en niet bij het grof vuil hoeft... Altwied was op die manier bedacht (ovaal als stap 1 om mee te rijden met een zijlijn als stap 2 om op te rangeren).

Uiteraard moet je, wanneer je OOKs methode volgt, wel van rijden en rangeren houden. Terwijl er ook heel veel modelbouwers zijn die het liefste bouwen (misschien is dat wel de meerderheid). De trein is dan bij wijze van spreken bijzaak.
Ik zit daar ergens tussen in. Ik kan me helemaal uitleven in het bouwen van kleine details (een inrichting van een gebouw die je later nooit meer ziet...) maar vind het ook interessant om te puzzelen met een buurtgoederentrein die in het eindstation moet rangeren. 

Maar dat alles wat afwijkt van het P2P-bedrijf bijv. als vloeken in de kerk wordt beschouwd staat me tegen.
De "ramp" is volgens de forumleden niet te overzien als er een rondrijmogelijkheid is.
Het idee van mij met de 2e lus (en de 1e lus waarschijnlijk ook)  zou ook afgebrand worden denk ik
Ja, dat denk ik ook. En mijn ovaaltje in mijn Altwied baan al helemaal!  ;D

Vergeten wordt vaak dat het een hobby is waarbij je naar mogelijkheden zoekt die het beste bij je passen .
...........
Het ene moment wil je rangeren, het andere moment misschien alleen rijden.
Die vrijheid hoort bij de hobby.
Inderdaad, dat heb ik ook. Daarom was de basis voor Altwied ook dat er in ieder geval continu kon worden gereden indien gewenst. Bij Kurtscheid heb ik die ruimte niet meer (niet in de hal in Moskou, maar straks ook niet in Nederland) dus daar zal het noodgedwongen point to point worden. Op zich geen probleem, want dat realisme trekt me ook wel. Maar ik weet nu al dat ik het rijden met een lange goederentrein of een omgeleidde Eilzug zal gaan missen.
Het voordeel is dat ik in NL weer lid kan worden van een modelspoorclub en daar op de clubbaan met langere treinen kan rijden (net als ik vroeger deed toen ik nog in Nederland woonde).

Maar goed, voorlopig ben ik nog druk met voorbereiden van de verhuizing, en opruimen van de oude modelbaan. Hij staat nog steeds (tot nu toe was ik druk met het uitruimen van de opslag onder de modelbaan) maar 1 dezer dagen zal hij toch echt gedemonteerd moeten worden...  :(

Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

eitreb

  • Offline Offline
  • Berichten: 158
Re: Kurtscheid im Westerwald
« Reactie #24 Gepost op: 21 september 2022, 23:17:52 »
Hoi Wim,
Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Dit soort discussies waardeer ik zeer.
Mijn conclusie is dat we redelijk op 1 lijn zitten vwb het concept.
Momenteel ben ik meer aan het bouwen dan rijden maar dat zal uiteraard nog veranderen als ook de 2e lus klaar is.
Ik hoop wel dat dat het laatste hiaat in het ontwerp was.
Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat daar nog een beetje ruimte voor is.
Ik zal waarschinlijk wel een keuze moeten maken: of rijden met fiddleyard met lus of mijn bureau volledig kunnen gebruiken.
Dat wordt de klus voor de komende wintermaanden om dat uit te werken.
Ik ben wel blij dat de schakelingen en het concept verder
naar behoren functioneren.
Lid worden van een modelspoorclub is er sinds ik in Emmen woon nog niet van gekomen.(mede veroorzaakt door corona)

Veel sterkte met de verhuizing onder deze steeds zorgwekkendere omstandigheden.
Graag blijf ik op de hoogte van voortgang hiermee.
« Laatst bewerkt op: 21 september 2022, 23:42:45 door eitreb »
Met vriendelijke groet:
Bert

Mijn N-baan:
BertemmeN

https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=12572

trainiac

  • Offline Offline
  • Berichten: 78
Re: Kurtscheid im Westerwald
« Reactie #25 Gepost op: 09 oktober 2022, 14:40:46 »
Hoi Wim,

Hectische tijd, kan ik mij voorstellen. Misschien ben je zelf inmiddekls weer in Nederland.
Ben zelf ook niet al te actief de laatste tijd. De laatste bijdragen in je draadje zie ik ook nu pas. Net vakantie achter de rug. Ik blijf je natuurlijk ook hier volgen, totdat je weer bent teruggekeerd op het N spoorforum.

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: Kurtscheid im Westerwald
« Reactie #26 Gepost op: 11 oktober 2022, 23:02:50 »
Hallo Harry,
Ik ben op dit moment nog steeds in Moskou. Over ruim een week vlieg ik terug naar het vaderland.

De modelbaan is inmiddels afgebroken :( De verschillende onderdelen (oa het schaduwstation) zijn nu opgeslagen op de zolder boven de garage. Helaas is die niet verwarmd dus ik weet niet of dit na de winter uberhaupt nog bruikbaar is (als ik het op termijn weer wil gebruiken en naar NL verscheep). Nou ja, we zien wel. Ik heb veel geleerd bij de bouw, dus ik zie het als lesgeld. :)

Komend weekend ga ik maar eens beginnen met het inpakken van de koffers. Naast de "gewone" dingen als kleding ed, zullen die ook deels gevuld worden met modelbouw materiaal (half afgebouwde huizen bv), wat rollend materieel, enz.

Inmiddels ben ik ook weer begonnen met werken en is er dus weinig tijd over. 's Avonds en in het weekend ben ik druk met de diverse zaken te regelen voor de remigratie.

Wat dit bouwdraadje betreft: ik zal zowel hier als op het N-spoorforum bericht doen van de voortgang (wanneer ik met de bouw begin).
Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

Hollandserhbfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 108
Re: Kurtscheid im Westerwald
« Reactie #27 Gepost op: 12 oktober 2022, 12:26:12 »
Hallo Allemaal,

Ik herken jullie gevoel over OOK en het Mapud forum. Ook ik ga deels mee met Otto's gedachten en heb bij mijn twee modelbanen het goede ee leuke van OOK overgenomen en mijn eigen wensen ook ingevoegd, al kan ik bij mijn beiden banen niet rond rijden en dat is nu achteraf wel eens jammer. Na een dag werken en treintjes rond zien rijden is er niet bij.
Sterkte met de verhuizing Wim.

Groet Aad
Hartelijk groet Aad
Mijn bijdrage op dit forum https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=109487.0
Meer foto's van mijn treinenhobby
Fotos RhB baan und RhB werkelijkheid: https://www.flickr

eitreb

  • Offline Offline
  • Berichten: 158
Re: Kurtscheid im Westerwald
« Reactie #28 Gepost op: 12 oktober 2022, 21:47:25 »
Bij de methode OOK speelt idd ook de factor besteedbare tijd een belangrijke rol.
Heb je ruim de tijd dan is die methode prima te doen.
Wil je even een half uurtje treintje rijden dan is het eerder een belemmering.
Daarom heb ik uiteindelijk gekozen voor een mogelijkheid om toch rond te rijden,weliswaar met 2 lussen die toch een schakeling vereisen maar niet zo arbeidsintensief zijn als rangeren.
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2022, 22:33:00 door eitreb »
Met vriendelijke groet:
Bert

Mijn N-baan:
BertemmeN

https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=12572

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8515
    • Midland
Re: Kurtscheid im Westerwald
« Reactie #29 Gepost op: 13 oktober 2022, 18:01:50 »
Hoi, Wim

Leuk weer een berichtje te zien.
Ik wist niet dat je N bouwde.
Je hebt me een tijdje geleden opweg geholpen met plannen die nog niet gebouwd zijn maar wel ver gevorderd.
Ik zit ook in tijdperk IV en heb onlangs wat aankoopjes gedaan uit de DR geschellschaft.
Ook nog zoekende naar geschikte wagens voor de kalkindustrie.

Gr Koen.
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2022, 18:04:44 door NS264 »
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#