Er was toch ooit eens voor dagen met verschrikkelijk sneeuwstormen een noodscenario gemaakt met alleen pendeltreinen op alle baanvakken. Was dat geen optie?
Je kan niet even een knopje omzetten, en overgaan op "handbediening".
Nee, natuurlijk niet in een weiland. Die machinist kan ook vooruit denken. Als hij aan 5 uur zit kan hij niet nog een keer naar Vlissingen, dus wacht hij in Roosendaal een half uur. Over aflossing moet je niet te veel zorgen maken. We hebben het toch over een noodscenario? Dan doe je wat je kan, maar wat niet kan, dat doe je niet.
Als ik zo de reacties hier lees weet eigenlijk niemand hoe de NS werkt.De NS is een (bijna) volledig geautomatiseerd bedrijf.Een lokale storing, of zelfs meerdere lokale storingen kunnen relatief goed bijgestuurd worden.Echter deze landelijke storing heeft ook de bijsturing lam gelegd.Je kan niet even een knopje omzetten, en overgaan op "handbediening".Jos.
Als ik zo de reacties hier lees weet eigenlijk niemand hoe de NS werkt.De NS is een (bijna) volledig geautomatiseerd bedrijf.Een lokale storing, of zelfs meerdere lokale storingen kunnen relatief goed bijgestuurd worden.Echter deze landelijke storing heeft ook de bijsturing lam gelegd.Je kan niet even een knopje omzetten, en overgaan op "handbediening".
U ziet maar dat U thuis komt of naar uw bestemming .............
Op die situatie moet je dan ook anticiperen door een noodscenario te ontwikkelen dat niet uitgaat van een centrale bijsturing.
Alleen op zo een grote schaal lukt dat gewoon niet.
Staatssecretaris noemt aanpak NS-storing 'echt onder de maat' en wil uitlegDe NS heeft "een zeer slechte beurt" gemaakt. Dat zegt staatssecretaris Heijnen van Infrastructuur over de treinstoring van gisteren.De staatssecretaris noemt de manier waarop de vervoerder met de storing is omgegaan "echt onder de maat", en ze wil van de directie weten hoe dat is gekomen."Ik wil van de NS precies horen waarom het hele treinverkeer plat is gelegd en waarom er geen vervangend vervoer is geregeld." Reizigers kregen volgens Heijnen ook nog eens weinig informatie.