Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Omgeving Frankfurt am Main door NS264
Vandaag om 04:40:58
Stroomdetectie issues. door ArjanB
Vandaag om 02:24:32
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:30:06
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:21:10
Pendel module Viessmann 5214 door Pieter Bregman
22 October 2025, 23:31:07
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door Pauldg
22 October 2025, 23:20:39
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door sncf231e
22 October 2025, 22:36:32
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door JoostJ
22 October 2025, 22:31:45
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Besselspoor
22 October 2025, 22:17:35
Wohnzimmer Rbf materieelshow door Ferdinand Bogman
22 October 2025, 22:07:18
Raadplaatje door eemstede
22 October 2025, 21:56:15
Loksound downloads door D_Loc
22 October 2025, 21:37:32
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
22 October 2025, 21:16:58
Project seaside Germany door Ronald Halma
22 October 2025, 21:09:49
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Tom Z.
22 October 2025, 20:41:05
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
22 October 2025, 20:35:06
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door D_Loc
22 October 2025, 20:20:29
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
22 October 2025, 20:15:34
Eurostar Celestia door kar
22 October 2025, 20:04:51
Van 2D afbeelding naar 3D model door MOVisser
22 October 2025, 20:04:38
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door 741230
22 October 2025, 20:02:35
Bauarbeiten im gange door 741230
22 October 2025, 19:57:53
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door Dirk J
22 October 2025, 19:00:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
22 October 2025, 17:38:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
22 October 2025, 17:30:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
22 October 2025, 17:22:55
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door 741230
22 October 2025, 17:18:02
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door 741230
22 October 2025, 17:11:00
Modeltreinenbeurzen door ca.gorter
22 October 2025, 16:59:50
Arnold N 2543 rookgenerator door Voske
22 October 2025, 16:57:05
  

Auteur Topic: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur  (gelezen 9299 keer)

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22615
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #30 Gepost op: 31 March 2022, 17:06:07 »
Denk het ook. Valt in een ander scenario.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8869
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #31 Gepost op: 31 March 2022, 17:17:06 »
Zo is het uiteindelijk ook gegaan. Ik begrijp dat de eerste gestuurde evacuatietrein zelf ook weer defect raakte.
Maar goed, zes uur blijft wel lang.
De gestrande trein stond in een spanningssluis, zo heb ik begrepen. De evacuatietrein strandde daar ook in. Geen defecten dus.
Oplossing: wegslepen met een diesel. En je afvragen hoe moeilijk het is dat een trein met aan beide zijden een locomotief voortaan met de andere locomotief weggereden kan worden. Die stond namelijk niet in de spanningssluis, maar de mcn mag de door hem bediende loc niet verlaten ivm regels rondom hoogspanning (ergens hoog boven hem weliswaar, maar t zal je maar gebeuren dat je op hoogspanningskiezel stapt).
Kortom, voortdurend gepruts.

RikM

  • Offline Offline
  • Berichten: 943
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #32 Gepost op: 31 March 2022, 17:24:17 »
@Hans vanwaar dat boze gezicht. Zo ken ik,je niet
@Klaas: inderdaad en als tweede ook de Koninklijke trein  heeft voor en achter locs.
Dat blijkt in deze situatie geen redding te bieden. Toch maar een dieseltje of de strukton acculok gebruiken?
Interesse Scandinavië,NS IV-V en scenery

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2512
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #33 Gepost op: 31 March 2022, 17:28:48 »
Of gewoon de dienstauto nemen. Op de weg heb je al dat geneuzel niet....  :angel:
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Bor de Wolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 906
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #34 Gepost op: 31 March 2022, 17:56:44 »
Denk het ook. Valt in een ander scenario.

Je bedoelt dat een select clubje mensen dat geen inkomstenbelasting én geen belasting op personenauto's betaalt veel sneller zou worden geholpen dan al die arme mensen in de trein die dat wel moeten betalen?  ;)

Bor

VictorPM

  • Offline Offline
  • Berichten: 598
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #35 Gepost op: 31 March 2022, 19:48:07 »
De gestrande trein stond in een spanningssluis, zo heb ik begrepen. De evacuatietrein strandde daar ook in.
Lekker slim bezig ben je dan. Meerdere mensen hebben niet nagedacht.
 ::)

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 1284
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #36 Gepost op: 31 March 2022, 21:17:53 »
Als je die loks als last mile uitvoert kunnen ze op eigen kracht weg komen
Mvg Johan

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8869
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #37 Gepost op: 31 March 2022, 21:24:31 »
Hoe bedoel je, Johan?

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #38 Gepost op: 31 March 2022, 21:31:14 »
Dan hebben ze een dieselmotor aan boord om zonder waslijn te kunnen rijden.
Gr.
Eric

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8869
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #39 Gepost op: 31 March 2022, 21:39:39 »
Aja, duidelijk. In dit geval hingen er twee locs aan de trein. Met een treinstel zou je de pantoos wat verder uit elkaar kunnen zetten, lijkt me.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10761
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #40 Gepost op: 31 March 2022, 21:41:33 »
Veel verder dan met een loc aan elk einde van de trein kun je de panto's niet uit elkaar zetten lijkt me.
No dress rehearsel, this is our life.

hielke1501

  • Offline Offline
  • Berichten: 340
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #41 Gepost op: 31 March 2022, 23:06:57 »
De stroomafnemers bij de ICD zitten gekoppeld. Dat is ook de reden waarom de hele trein door de sluis heen moet zijn gegaan, voordat de machinist de beugels weer omhoog mag laten. Even simpel een stekkertje loshalen gaat niet, waarom hangen er anders stuurstroomkabels aan de locs.

Het is algemeen bekend dat de spanningssluizen van vooral de HSL-zuid zeer gevoelig zijn doordat ze op de verkeerde plaatsen zijn gebouwd. Bij zowel de politiek als NS, als Prorail is dit bekend. Er staat een 41 pagina tellend verslag hierover. Als je google invoert ''quickscan Spanningsluizen HSL'' invoert, kom je bij dit onderzoek. Dit is op 10 juni 2020 gepubliceerd. 

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #42 Gepost op: 01 April 2022, 00:27:09 »
@Hans vanwaar dat boze gezicht. Zo ken ik,je niet
@Klaas: inderdaad en als tweede ook de Koninklijke trein  heeft voor en achter locs.
Dat blijkt in deze situatie geen redding te bieden. Toch maar een dieseltje of de strukton acculok gebruiken?
Onvergelijkbaar, want bij de koninklijke trein rijdt er ook nog eens een losse lok als verkenner vooruit, plus, de lok die achterop de koninklijke trein zelf hangt is onderweg ook gewoon bemand.

Maar nog simpeler, de koninklijke trein zal dit probleem nooit meemaken, aangezien die rijtuigen niet toegelaten zijn op de HSL  ;D

Edit;
Ook Strukton heeft geen acculok trouwens, en dan nog, ook een diesellok kan niet zomaar de HSL op omdat deze daar apart toegelaten voor moet zijn en de ETCS sleutels van het baanvak ingeladen zal moeten hebben.
« Laatst bewerkt op: 01 April 2022, 00:28:57 door Thom »

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10761
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #43 Gepost op: 01 April 2022, 07:42:30 »
De stroomafnemers bij de ICD zitten gekoppeld. Dat is ook de reden waarom de hele trein door de sluis heen moet zijn gegaan, voordat de machinist de beugels weer omhoog mag laten.
Mooi te zien aan de leeslampjes in de IC-rijtuigen. Die branden alleen als er hoogspanning beschikbaar is, en het valt me altijd op hoe lang die uit gaan als je van Rotterdam naar Breda reist.
No dress rehearsel, this is our life.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8869
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #44 Gepost op: 01 April 2022, 10:03:07 »
De stroomafnemers bij de ICD zitten gekoppeld. Dat is ook de reden waarom de hele trein door de sluis heen moet zijn gegaan, voordat de machinist de beugels weer omhoog mag laten. Even simpel een stekkertje loshalen gaat niet, waarom hangen er anders stuurstroomkabels aan de locs.


Dan denk ik dus: permanent aanpassen. Hetzelfde geldt voor het toelaten van een dieselloc. Als het baanvak gestremd is kan dat geen probleem zijn. Het Spoor is verzeild geraakt in uiterst belemmerende en onzinnige  regelgeving in dit soort zaken.