Ik snap eerlijk gezegd niet dat de mensen 6 uur lang zijn blijven zitten. Jaren terug zat ik in een trein die ergens tussen Abcoude en Bijlmer tot stilstand kwam vanwege een bovenleidingstoring. Dat werd netjes omgeroepen, gevolgd door een bericht een minuut of 10 later dat niet duidelijk was wanneer we weer verder konden of wat er nu zou gaan gebeuren. Je begrijpt de volgende stap: 2 minuten later had iemand een deur geforceerd en begon te lopen.
In zo'n situatie zou ik na een uur ook proberen buiten te komen, of het mag of niet.
Als ik dan wel eens op het Belgische journaal zie dat reizigers in dezelfde situatie na 30 minuten geëvacueerd zijn
Huub,Stond in de mijne ook niet!Treinen reden gewoon, kon je maximaal jaar vooruit plannen.Dat was de tijd van " waar zouden we zijn zonder de trein?"Ronald
Inderdaad, alles is zo'n beetje door regeltjes klemgezet. Ik heb nog meegemaakt dat tussen het treinverkeer door dwarsliggers werden vervangen of aan de bovenleiding geknutseld. Een mannetje stond op de uitkijk en waarschuwde dat ze even opzij moesten voor een langsstormende trein. Dat was natuurlijk het andere uiterste, maar tegenwoordig kan er bijna niks meer.
Overmacht toch?