Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bauarbeiten im gange door Sikko
Vandaag om 22:05:53
Achtergrond met AI door Sikko
Vandaag om 22:03:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Spoor010
Vandaag om 21:59:48
Rondom Charlois door Arjen52
Vandaag om 21:58:46
Raadplaatje door Lars Smelter
Vandaag om 21:52:25
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 21:50:03
Pfarrerwinkel bahn door DJV
Vandaag om 21:48:18
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 21:43:11
Goede wensen voor 2026 door cor_b
Vandaag om 21:18:01
Roco 10836 wissel schakelaar door TvdZ
Vandaag om 20:57:28
Spoor- en tramweg parafernalia door sneek
Vandaag om 20:55:38
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door Daan!
Vandaag om 20:51:29
Fleischmann 4178 NS4903 pimpen naar NS4905 door ruudns
Vandaag om 20:42:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:05:43
BR 54 Minitrix problemen. door Gabriël Bergsma
Vandaag om 19:17:17
Toon hier je (model)treinfoto's door Alewijn
Vandaag om 16:44:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 16:29:58
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 16:28:22
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄 door Rsd1000
Vandaag om 16:06:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:51:07
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 15:27:01
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:27:32
Onderdelen gezocht voor de Fleischmann Piccolo BR38 door Gabriël Bergsma
Vandaag om 14:04:05
Station Steenwijk poging 2 door FredD
Vandaag om 14:03:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:46:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 12:14:13
Modellbau Lingen 2026 door Rieks
Vandaag om 12:02:59
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
Vandaag om 11:36:29
Piko EUROCITY 2869 traxx door Reinout van Rees
Vandaag om 09:53:52
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Theo Mol
Vandaag om 09:42:51
  

Auteur Topic: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur  (gelezen 9554 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22759
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #30 Gepost op: 31 March 2022, 17:06:07 »
Denk het ook. Valt in een ander scenario.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9174
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #31 Gepost op: 31 March 2022, 17:17:06 »
Zo is het uiteindelijk ook gegaan. Ik begrijp dat de eerste gestuurde evacuatietrein zelf ook weer defect raakte.
Maar goed, zes uur blijft wel lang.
De gestrande trein stond in een spanningssluis, zo heb ik begrepen. De evacuatietrein strandde daar ook in. Geen defecten dus.
Oplossing: wegslepen met een diesel. En je afvragen hoe moeilijk het is dat een trein met aan beide zijden een locomotief voortaan met de andere locomotief weggereden kan worden. Die stond namelijk niet in de spanningssluis, maar de mcn mag de door hem bediende loc niet verlaten ivm regels rondom hoogspanning (ergens hoog boven hem weliswaar, maar t zal je maar gebeuren dat je op hoogspanningskiezel stapt).
Kortom, voortdurend gepruts.

RikM

  • Offline Offline
  • Berichten: 947
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #32 Gepost op: 31 March 2022, 17:24:17 »
@Hans vanwaar dat boze gezicht. Zo ken ik,je niet
@Klaas: inderdaad en als tweede ook de Koninklijke trein  heeft voor en achter locs.
Dat blijkt in deze situatie geen redding te bieden. Toch maar een dieseltje of de strukton acculok gebruiken?
Interesse Scandinavië,NS IV-V en scenery

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2527
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #33 Gepost op: 31 March 2022, 17:28:48 »
Of gewoon de dienstauto nemen. Op de weg heb je al dat geneuzel niet....  :angel:
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Bor de Wolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 922
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #34 Gepost op: 31 March 2022, 17:56:44 »
Denk het ook. Valt in een ander scenario.

Je bedoelt dat een select clubje mensen dat geen inkomstenbelasting én geen belasting op personenauto's betaalt veel sneller zou worden geholpen dan al die arme mensen in de trein die dat wel moeten betalen?  ;)

Bor

VictorPM

  • Offline Offline
  • Berichten: 608
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #35 Gepost op: 31 March 2022, 19:48:07 »
De gestrande trein stond in een spanningssluis, zo heb ik begrepen. De evacuatietrein strandde daar ook in.
Lekker slim bezig ben je dan. Meerdere mensen hebben niet nagedacht.
 ::)

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 1339
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #36 Gepost op: 31 March 2022, 21:17:53 »
Als je die loks als last mile uitvoert kunnen ze op eigen kracht weg komen
Mvg Johan

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9174
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #37 Gepost op: 31 March 2022, 21:24:31 »
Hoe bedoel je, Johan?

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8100
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #38 Gepost op: 31 March 2022, 21:31:14 »
Dan hebben ze een dieselmotor aan boord om zonder waslijn te kunnen rijden.
Gr.
Eric

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9174
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #39 Gepost op: 31 March 2022, 21:39:39 »
Aja, duidelijk. In dit geval hingen er twee locs aan de trein. Met een treinstel zou je de pantoos wat verder uit elkaar kunnen zetten, lijkt me.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10776
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #40 Gepost op: 31 March 2022, 21:41:33 »
Veel verder dan met een loc aan elk einde van de trein kun je de panto's niet uit elkaar zetten lijkt me.
No dress rehearsel, this is our life.

hielke1501

  • Offline Offline
  • Berichten: 340
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #41 Gepost op: 31 March 2022, 23:06:57 »
De stroomafnemers bij de ICD zitten gekoppeld. Dat is ook de reden waarom de hele trein door de sluis heen moet zijn gegaan, voordat de machinist de beugels weer omhoog mag laten. Even simpel een stekkertje loshalen gaat niet, waarom hangen er anders stuurstroomkabels aan de locs.

Het is algemeen bekend dat de spanningssluizen van vooral de HSL-zuid zeer gevoelig zijn doordat ze op de verkeerde plaatsen zijn gebouwd. Bij zowel de politiek als NS, als Prorail is dit bekend. Er staat een 41 pagina tellend verslag hierover. Als je google invoert ''quickscan Spanningsluizen HSL'' invoert, kom je bij dit onderzoek. Dit is op 10 juni 2020 gepubliceerd. 

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4088
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #42 Gepost op: 01 April 2022, 00:27:09 »
@Hans vanwaar dat boze gezicht. Zo ken ik,je niet
@Klaas: inderdaad en als tweede ook de Koninklijke trein  heeft voor en achter locs.
Dat blijkt in deze situatie geen redding te bieden. Toch maar een dieseltje of de strukton acculok gebruiken?
Onvergelijkbaar, want bij de koninklijke trein rijdt er ook nog eens een losse lok als verkenner vooruit, plus, de lok die achterop de koninklijke trein zelf hangt is onderweg ook gewoon bemand.

Maar nog simpeler, de koninklijke trein zal dit probleem nooit meemaken, aangezien die rijtuigen niet toegelaten zijn op de HSL  ;D

Edit;
Ook Strukton heeft geen acculok trouwens, en dan nog, ook een diesellok kan niet zomaar de HSL op omdat deze daar apart toegelaten voor moet zijn en de ETCS sleutels van het baanvak ingeladen zal moeten hebben.
« Laatst bewerkt op: 01 April 2022, 00:28:57 door Thom »

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10776
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #43 Gepost op: 01 April 2022, 07:42:30 »
De stroomafnemers bij de ICD zitten gekoppeld. Dat is ook de reden waarom de hele trein door de sluis heen moet zijn gegaan, voordat de machinist de beugels weer omhoog mag laten.
Mooi te zien aan de leeslampjes in de IC-rijtuigen. Die branden alleen als er hoogspanning beschikbaar is, en het valt me altijd op hoe lang die uit gaan als je van Rotterdam naar Breda reist.
No dress rehearsel, this is our life.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9174
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Treinrit Rotterdam Breda van 23 minuten duurt 6 uur
« Reactie #44 Gepost op: 01 April 2022, 10:03:07 »
De stroomafnemers bij de ICD zitten gekoppeld. Dat is ook de reden waarom de hele trein door de sluis heen moet zijn gegaan, voordat de machinist de beugels weer omhoog mag laten. Even simpel een stekkertje loshalen gaat niet, waarom hangen er anders stuurstroomkabels aan de locs.


Dan denk ik dus: permanent aanpassen. Hetzelfde geldt voor het toelaten van een dieselloc. Als het baanvak gestremd is kan dat geen probleem zijn. Het Spoor is verzeild geraakt in uiterst belemmerende en onzinnige  regelgeving in dit soort zaken.